Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Europa?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn belangrijkste argument voor de X t.o.v. de S is de extra ruimte. Ik heb de laatste jaren SUV's gereden en ondanks dat ik de S veeeel mooier vind van de X, is die ruimte en in de tweede plaats de 2 extra stoelen op de derde plaats de trekhaak (paarden trailer) iets wat de schaal toch doet doorslaan richting de X. Heel veel opties van de S die ik geweldig vind zitten ook in de X. De "looks" is het enige nadeel wat mij betreft.
Ik voel met je mee maar ik vind m nog te lelijk al mis ik de hoge in-/uitstap wel. Misschien als ie in het echt heeel erg meevalt...
 
Leuk filmpje! Die model X vangt meer wind maar qua prestaties merk je daar weinig van. Dat moet leuke filmpjes opleveren van X eigenaren die samen met 6 vrienden in de auto andere sportauto's het nakijken geven[emoji23]

Ja inderdaad! Echter is de luchtweerstandscoefficient (Cd) van zowel de S als de X 0,24. Als ik mij niet vergis is de luchtweerstand dus gelijk voor beide modellen.
 
Ja en dan komt meteen de vraag op of dat prijsverschil tussen een "gewone 90D" en een "P90D met ludicrous" het prijsverschil waard is....

Ik neig in ieder geval naar de 90D.....

- - - Updated - - -

Heb de indruk dat er komende maanden wel eens een event zou kunnen komen voor reservatie houders, die in Zwitserland is al aangekondigd Model X goes Europe - Page 2. Logisch ook wel, als de X daar toch al is ivm de Geneva Show.

Ik kan me voorstellen dat er over een maand of 2 een Model X van Noord naar Zuid Europa rijdt in een promotietour.
 
Maar....

Als dit waar is:

"Thank you for participating in our Model S referral program. Your outstanding efforts have earned you a free Tesla Powerwall. If you are not interested in receiving this product, you have the option of accepting a $3500 credit instead.This credit can be used towards the purchase of any new Model S or Model X, service visits, service plans, and certain accessories. Please select the option you prefer below:"

Dan is er natuurlijk een beetje ruimte naar boven:biggrin:

Mooi dat er nu expliciet ook model X staat....
 
Van het Zwitserse forum:

attachment.jpg
 
Maar hoe zeker is dat nu? Op een ander deel van het forum hebben ze het over een witte...

Die blauwe op de foto staat overduidelijk in Meyrin, dat is ongeveer 500 meter van de Palexpo. Het zou me niets verwonderen als ze er over twee weken meer dan één Model X hebben staan.

Die preview van volgende week zaterdag ga ik net missen, anders was ik wel even langsgegaan. Wederhelft en ik vliegen vrijdagavond terug vanaf Cointrin na een kort weekje wintersport.
 
Is er in het NL/BE deel van het forum eigenlijk een draadje met de nederlandse X bestellingen? Heb wel wat info via modelxtracker, maar daar zie je geen details.
Lijken er toch een stuk of 50 te zijn op het eerste gezicht. Zou wel leuk zijn om wat meer info te delen over de leverdata hier :wink:
 
Dat is de waarschijnlijk X van Bonnie (eigenlijk niet meer nadat ze de auto verkocht voor heel veel geld dus eigenlijk de ex-X van). Blijkbaar hebben de huidige eigenaars geld teveel want ze hebben de auto tijdelijk naar Europa vervoerd om hier wat rond te toeren.