Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Kofferbak

This site may earn commission on affiliate links.
Er zal ongetwijfeld al een post zijn over de Model X, alleen kan ik hem nergens vinden.

Ik zat gisteren wat filmpjes te kijken op Youtube over de Model X. De eerste exemplaren zijn natuurlijk al uitgeleverd in Amerika.
Sinds de presentatie van Elon over de X zit ik me het volgende af te vragen.

De X is alleen leverbaar met 3 zitrijen met 6 of des gewenst 7 stoelen. Wat ik me toen afvroeg was of je nog wel een kofferbak overhield achterin. Inmiddels ben ik door de filmpjes wat wijzer geworden.

Achter de 3e zit rij past precies 1 golftas, mits je de houten er uit haalt. Hierna zit hij vol. De Frunk heeft nagenoeg de zelfde afmetingen wat ik zo snel zag.

Wat me opvalt in het volgende filmpje:

Op minuut 4.47 is de derde zitrij helemaal plat. Maar als ik goed kijk zie je een open ruimte achter de 2e zitrij en de "kofferbak". Als je dus kleine spullen achter in hebt staan dan komt dit zo de rest van de auto in?

Op zich heb ik wel interesse in de X als opvolger van de S. Echter is die 3e zitrij voor mij dus totaal overbodig en zou ik altijd met de 3e zitrij platrijden. Echter kan je dan de kofferbak ruimte niet afdekken.

Iemand van jullie die hier meer over weet?
 
Last edited by a moderator:
Ik vind de goedkoop ogende afwerking storend.
Na enkele testritten met de S, wachtten we op de X voor extra's zoals meer moduleerbaarheid, laadruimte en mogelijkheid trekhaak.

Alleen al de gefilmde (Een camera is altijd vergevingsgezind) stiksels van die achterste zeteltjes zijn van laag niveau.
Moduleerbaarheid is beter bij de S imho.
 
Ik vind de goedkoop ogende afwerking storend.
Na enkele testritten met de S, wachtten we op de X voor extra's zoals meer moduleerbaarheid, laadruimte en mogelijkheid trekhaak.

Alleen al de gefilmde (Een camera is altijd vergevingsgezind) stiksels van die achterste zeteltjes zijn van laag niveau.
Moduleerbaarheid is beter bij de S imho.

Early adaptors accepteren het nou eenmaal (gek genoeg gelet op de investering). De huidige productie standaard van de S is echt aanzienlijk gegroeid ten opzichte van de eerste series. De afwerking van mijn tijdelijke leenauto (productie sept-2015) was zelfs al weer veel beter dan die van een afgeleverde jan-2015 auto van mijn collega.
 
Ik heb enkele jaren geleden een Mercedes R gehad. Ik vind de Model X er erg op lijken. Zeker qua stoelen op de achterste rij. Daarvoor had ik een Discovery ook met 7 zitplaatsen, maar dat vond ik nog onhandiger. Ik heb een Model X gereserveerd, maar nu ik een maand in een Model S rij ga ik steeds meer twijfelen wat nu de echte voordelen zijn t.o.v. de model S. Voorlopig alleen de stoelen achter in denk ik.... Misschien een idee voor een nieuw draadje.
 
Ik heb enkele jaren geleden een Mercedes R gehad. Ik vind de Model X er erg op lijken. Zeker qua stoelen op de achterste rij. Daarvoor had ik een Discovery ook met 7 zitplaatsen, maar dat vond ik nog onhandiger. Ik heb een Model X gereserveerd, maar nu ik een maand in een Model S rij ga ik steeds meer twijfelen wat nu de echte voordelen zijn t.o.v. de model S. Voorlopig alleen de stoelen achter in denk ik.... Misschien een idee voor een nieuw draadje.

Als Nederlander kan je toch niet ongevoelig zijn voor de mogelijkheid tot trekhaak :biggrin:
 
Ik heb enkele jaren geleden een Mercedes R gehad. Ik vind de Model X er erg op lijken. Zeker qua stoelen op de achterste rij. Daarvoor had ik een Discovery ook met 7 zitplaatsen, maar dat vond ik nog onhandiger. Ik heb een Model X gereserveerd, maar nu ik een maand in een Model S rij ga ik steeds meer twijfelen wat nu de echte voordelen zijn t.o.v. de model S. Voorlopig alleen de stoelen achter in denk ik.... Misschien een idee voor een nieuw draadje.

Nou ik weet er wel een paar. Mijn vorige auto was een Chrysler Grand Voyager. Denk aan de instap, (vooral als je wat oudere passagiers mee neemt), het overzicht op de weg omdat je behoorlijk wat hoger zit, ongetwijfeld meer ruimte om bagage mee te nemen en als je dat dan koppelt aan de wegligging en aandrijving van de Model S is €.5.000,00 meerprijs (als uitgangspunt) het mij wel waard.