Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X met autotrailer

This site may earn commission on affiliate links.
EB00CDB7-DD9F-4E6B-BA55-A4F90D54E751.jpeg
Even wat ervarings cijfers omdat ik vaak met een autotrailer rij

Mijn X heeft een gemiddelde van 255 met 22 inch zonder trailer (20000km)

Als ik met een lege aanhanger rij van zo’n 750 kilo rij ik 270.

Belast met een auto erop van zo’n 1500 kilo is dit 340

Het verbaast me dat het verbruik zo laag is, 1/3 meer, trailer en auto samen zijn ongeveer het gewicht van de X.

Als het zaakje eenmaal rolt ..... snelheid altijd ingesteld op 90

Van de winter zal ik weer het eea bijhouden op 20 inch waar winterbanden zijn omgelegd.

(Voor de liefhebbers, E39 M5)
 
De vorm van de trailer is heel belangrijk voor de luchtweerstand, zeker de bovenste helft. Zelfs het anti tocht / slecht weer zeiltje boven de achterklep heeft invloed op de turbulentie achter de trailer dus zou invloed kunnen hebben op het verbruik.
 
En het loont ook niet om simpelweg een druppelvorm als trailer te hebben. Je moet al een trailer hebben in de vormgeving van een Model X om een vergelijkbare luchtweerstand te hebben. Als je achteraan de paardentrailer een luik hebt open staan, creëer je daar al turbulentie en drag.

Ik denk dat enkel een koelwagen nog slechter is qua luchtweerstand dan een paardentrailer.

Een autotrailer zal nog vrij goed scoren omdat ie vrij vlak is, of omdat er een auto op staat en een auto is ook aerodynamischer dan een paardentrailer.
 
  • Like
Reactions: job-lek
En het loont ook niet om simpelweg een druppelvorm als trailer te hebben. Je moet al een trailer hebben in de vormgeving van een Model X om een vergelijkbare luchtweerstand te hebben. Als je achteraan de paardentrailer een luik hebt open staan, creëer je daar al turbulentie en drag.

Ik denk dat enkel een koelwagen nog slechter is qua luchtweerstand dan een paardentrailer.

Een autotrailer zal nog vrij goed scoren omdat ie vrij vlak is, of omdat er een auto op staat en een auto is ook aerodynamischer dan een paardentrailer.
Je moet gewoon een aerodynamischer dier berijden.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Mijn huidige auto's:
Mijn Huidige Land Rovers.JPG


Mijn ervaring met deze combi is dat het brandstof verbruik in Duitsland niet echt uitmaakt of ik nu met of zonder aanhanger rij. Soms is met aanhanger zelfs zuiniger. :) De achterste staat wel ongeveer 10cm in zijn veren getrokken want dat maakt echt uit..De voorste wordt vervangen door een Tesla maar dan is dit dus over want ook een X mag dit niet trekken.
 
Goede morgen,

Heb inmiddels meer ervaring met een aanhanger achter mn MX.

Wat ik kort kan zeggen: Dramaaaaa, Ellendeeeeeee auto! Ook zonder trailer!
Mijn gemiddelde gebruik met rangemodus, climate minimal 19 graden, en opa rijstijl 350/360 w/km.
Deze waardes zonder trailer jawel. Mn college heeft dezelfde MX maar dan op 20 inch. Verbruikt ook 300 wat en die rijd lange afstanden.

Hij is terug van reparatie en het is nog niet netjes opgelost. Plastic kap los en de auto kraakt nu linksvoor als ik optrek.
Maargoed, dit is hier niet relevant hier.

Kortom: spijt als haren op mn kop van deze aankoop! Ik maak bijna geen km's en word nu al gestrest van het teruglopen van de range.
 
@svbladel,
Ik vrees dat je dan een hele zware rechtervoet hebt. Ikzelf rij nu 1,5 jaar een X75 met nu ietsmeer dan 70000km het gemiddelde verbruik is 246 W/km dus ongeveer zoals voorspeld (250 W/km)
Ik rij geregeld met aanhanger, veel korte ritten met een paar keer per jaar lange trips door heel Europa. Nog nooit problemen ervaren wbt range.
 
  • Helpful
Reactions: robertvg
@svbladel,
Ik vrees dat je dan een hele zware rechtervoet hebt. Ikzelf rij nu 1,5 jaar een X75 met nu ietsmeer dan 70000km het gemiddelde verbruik is 246 W/km dus ongeveer zoals voorspeld (250 W/km)
Ik rij geregeld met aanhanger, veel korte ritten met een paar keer per jaar lange trips door heel Europa. Nog nooit problemen ervaren wbt range.

Ik vrees dat je niet goed gelezen heb. Zachter rijden met opa rijstijl is niet mogelijk. Of ik moet gaan duwen.
250w/km teken ik recht voor. Zonder trailer. En 400 w/km met trailer teken ik ook voor.
 
Ik vrees dat je niet goed gelezen heb. Zachter rijden met opa rijstijl is niet mogelijk. Of ik moet gaan duwen.
250w/km teken ik recht voor. Zonder trailer. En 400 w/km met trailer teken ik ook voor.
Is wel erg onzuinig. Heb al 50.000 km op de teller en een gemiddeld verbruik van 250 w/km. Rij vaak rustig, op of iets onder de toegestane snelheid, maar rij soms ook stevig door.
 
@svbladel,
Ik vrees dat je dan een hele zware rechtervoet hebt. Ikzelf rij nu 1,5 jaar een X75 met nu ietsmeer dan 70000km het gemiddelde verbruik is 246 W/km dus ongeveer zoals voorspeld (250 W/km)
Ik rij geregeld met aanhanger, veel korte ritten met een paar keer per jaar lange trips door heel Europa. Nog nooit problemen ervaren wbt range.
Hoe doe je dat dan?
Als ik 104 in de traject controle rij dan zit jk al op 245 gemiddeld...
Nog even los van de range op lange ritten zoals omschreven in andere draadje