Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Toch nog naar 6 geswitched John?
Met 7 had ik wellicht een hoofdsteun kunnen laten verwijderen, en voor diegenen die er minder over nadenken zal die met 7 misschien ook meer opleveren bij verkoop maar... met 6 heb je 6 goede plaatsen (mede door de extra beenruimte voor de achterste rij) en met 7 heb je 4 goede en 3 matige plaatsen... althans.. dat lijkt het algemene inzicht vanuit de VS forums.... dus ja... toch maar voor 6 gegaan.
 
Net terug uit Tilburg van het meet the X event.
Geen wijzigen voor mij in de configuratie.
- met z'n 3-en op de tweede zitrij is niet echt overweldigend.
- als de tweede zitrij helemaal naar voren gaat om in te stappen naar de derde zitrij gaat het (nog) mis
X stoel.jpg
 
Prachtige auto! Maar of ik de reservering in daden ga omzetten: Wie trekt mij over de streep?

Want wat mij vanochtend tegenviel is de beperkte hoofdruimte. Als je 1.70 of langer bent kun je niet op de middenstoel zitten op de tweede rij vanwege de dikke balk voor de vleugeldeuren. Die middenstoel is sowieso geen optie omdat de hoofdsteun ervan echt alle zicht door de spiegel naar achteren wegneemt. Op de achterste rij zit je met die lengte met je voorhoofd tegen de balk waar de achterdeur in scharniert. Of dat nou veilig is of niet, dat is geen doen voor meer dan een paar minuten.

Het is wat mij betreft geen auto voor zeven uit de kluiten gewassen personen, maar voor vier uit de kluiten gewassen personen plus twee personen < 1.70.
 
Het is wat mij betreft geen auto voor zeven uit de kluiten gewassen personen, maar voor vier uit de kluiten gewassen personen plus twee personen < 1.70.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben ook vanochtend in Tilburg geweest en vond de ruimte achterin (zowel 2e als 3e rij) erg tegenvallen. Ik had echt een ruimere auto verwacht, zeg maar wat 'amerikaanser'. Daarentegen vond ik de auto van de buitenkant lekker compact. Hij is natuurlijk ook nauwelijks langer dan de MS.

Mijn 'probleem' is echter dat ik graag in een Tesla wil rijden maar ook de 4/5 kinderen die mijn vrouw en ik hebben mee wil kunnen nemen. Dat kan niet echt in de MS, dus mijn order blijft staan.

Één van de adviseurs die ik in Tilburg sprak raadde mij trouwens de Premium Audio af als ik geen echte HiFi freak was.
Ik wil echter een DAB+ radio functie hebben, en helaas is het tot op heden zo dat DAB+ voorbehouden is aan de Premium Audio package.
 
  • Informative
Reactions: BertXL
Leuk, ik zie mij ook nog op jouw foto's staan (bovenverdieping). Wij waren in de groep vanaf 11:00.
Boeiend gesprek gehad met een kundige Tesla medewerker (ben zijn naam vergeten, hij werkt normaal op lokatie Den Haag).

De Model X zelf is waanzinnig mooi.
Het is weliswaar een 7 persoons auto, maar geen 7 persoons vakantie-auto. De hoeveelheid bagage die 7 personen meenemen gaat niet passen in de Model X. Normaal gesproken is dit op te lossen met een dakkoffer, maar helaas....

Toch weerhoudt het me niet om te bestellen. Met 4 kindjes in de auto kunnen we op vakantie 1 achterste zetel neerklappen en dan heb je alles bij elkaar, inclusief de frunk, toch nog een redelijke bagageruimte.

Wel heb ik de trekhaak vandaag nog toegevoegd (kan volgens Tesla niet achteraf worden gedaan). Ik zie me ooit nog een bagagekarretje achter de Model X binden :) En dan kunnen daar eventueel ook nog fietsen op. Nu is mijn vrouw ook helemaal tevreden.

Tesla personeel had het vandaag trouwens over levering eind 2016. Toch meldt de website voor mij als reservation holder nog steeds medio 2016, dus ik hoop dat dat nog steeds van toepassing is? Dat konden ze in Tilburg niet bevestigen....
 
Ben toch benieuwd wie dat 5e kind van jullie is, twijfels over het vaderschap? ;-)

Hahaha.... nee, mijn vrouw is 40 weken zwanger (vandaag uitgerekend). Dus de 5e is er nog niet, maar komt eraan.
Ik zei nog: als je nou bevalt tijdens het bekijken van de Model X vandaag (in de Tesla fabriek) en we onze baby Elon noemen, krijgen we vast een MX gratis ... was vast wereldnieuws geworden :) ... helaas niet gebeurd ...
 
Hahaha.... nee, mijn vrouw is 40 weken zwanger (vandaag uitgerekend). Dus de 5e is er nog niet, maar komt eraan.
Ik zei nog: als je nou bevalt tijdens het bekijken van de Model X vandaag (in de Tesla fabriek) en we onze baby Elon noemen, krijgen we vast een MX gratis ... was vast wereldnieuws geworden :) ... helaas niet gebeurd ...

Haha! Mijn vrouw is 34 weken zwanger ( van de 3e) dus ik zal kijken of we rond de uitgerekende datum een proefritje kunnen organiseren en dan IN de model X bevallen en dan Elon noemen...moet toch een MX waard zijn ;-)
 
Mooi dat dat gezegd werd, Taco. Helaas geen kans om zelf het geluid te ervaren (morgen gaat mijn vrouw kijken op X event), maar ik kan me voorstellen dat de standaard audio wel verbeterd is tov de model S. Aangezien ik geen HIFI freak ben en ik sowieso erg aan het twijfelen ben over de UHF optie... geeft dit mij wel de extra zet om de optie NIET te nemen.
Helaas heb ik alleen nog maar tot morgen om hierover te beslissen, anders kost het me nog geld ook ;)

Wat was jouw ervaring qua geluid? Was er een model X met standaard audio aanwezig?

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben ook vanochtend in Tilburg geweest.............

............Één van de adviseurs die ik in Tilburg sprak raadde mij trouwens de Premium Audio af als ik geen echte HiFi freak was.
Ik wil echter een DAB+ radio functie hebben, en helaas is het tot op heden zo dat DAB+ voorbehouden is aan de Premium Audio package.
 
Vwb het hifi pakket: toevallig heb ik nu een loaner S mee zonder hifi pakket, maar dat valt dan toch weer tegen. Ik luister regelmatig naar house/dance muziek en dan is een flink aanwezige en diepe bas toch wel zo fijn af en toe.
Zou bij een volgende S/X/3 weer het hifi pakket nemen, ook al is het een dure optie maar het standaard geluid doet het hem niet voor mij...
Je zou eigenlijk eens een paar minuten in beide moeten ervaren om een echte mening te kunnen vormen of het je waard is of niet. Kwestie van USB stickje voorbereiden en een keer op een rustig moment naar een showroom staan, (eventueel van te voren even informeren of ze modellen met en zonder hifi pakket hebben staan)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Ivo-G and AnalysiZ