Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Prima. Op de S had ik een beetje schrik vd 21" en was daarom wel heel benieuwd naar de 22" op de X...
De wangen zijn echter breder (meer naar buiten) en hoger dan vd 21" op de S dus nog niet bang geweest voor beschadigen tijdens het manouvreren, en nog steeds schadevrij.... (muv een klein afleveringskrasje dat ik te laat gezien had... sterker nog... zonder de inspectie door Jan had ik niet eens geweten dat die er zat ;)).

Overigens heb ik binnenkort een extra 22" set (matzwart).. dus als iemand ze buiten de bijtelling om aan wil schaffen dan worden we beide beter van .... :cool:

Een inspectie door Jan is (wat ik zo heb gehoord op het forum) dan ook vragen om problemen :D
 
Vermoed ik ook ja, maar volgens mij zijn er nu allemaal 6-zitters besteld, toen ik bestelde was al bekend dat 7-zitters pas in 2017 zouden komen. Maar mischien idd productie op kleur, ik heb de MC Red.

nu je het zegt herinner ik mij inderdaad een opmerking van iemand van Tesla Amsterdam, die zei destijds inderdaad ook dat een 6-zitter een kortere levertijd had op dat moment. Ik heb de black metallic
 
vandaag ( vrijdag ) onverwachts telefoontje gekregen van Tesla dat mijn auto al klaarstaat en dat ik hem a.s. maandag kan ophalen
om 18.00 uur, dit terwijl eerder gemeld werd dat het een wee later zou worden. TOP!!! :D:D
Gefeliciteerd! Levering van mijn MX staat ook nog altijd voor 1e helft van komende week, maar zonder concrete afspraak. Het kan dus nog.. :)

Ik wacht nog wel op antwoord van Assicuro (verzekering) en Tesla (of DLL zelf) over de financiering. Ik hoop maar dat ze voldoende snel kunnen schakelen als dat nodig blijkt.

Mag ik vragen waar je de verzekering afsluit?

Vandaag lever ik onze X weer in bij Tesla. Wij hebben het exact - op de dag - drie maanden met elkaar uitgehouden. Het gaat gewoon niet meer. De X moet op zoek naar een nieuwe eigenaar.
Ai.. Lag het aan jou of aan de X? Wat ging er mis? Teveel mankementen? Tegenvallende range?
 
Gefeliciteerd! Levering van mijn MX staat ook nog altijd voor 1e helft van komende week, maar zonder concrete afspraak. Het kan dus nog.. :)

Ik wacht nog wel op antwoord van Assicuro (verzekering) en Tesla (of DLL zelf) over de financiering. Ik hoop maar dat ze voldoende snel kunnen schakelen als dat nodig blijkt.

Mag ik vragen waar je de verzekering afsluit?

Thxs! ze kunnen je elk moment bellen dan denk ik.
ik lease de wagen, alles gaat via leasemaatschappij
Succes nog met de laatste loodjes
 
  • Like
Reactions: Hans Allis
Ai.. Lag het aan jou of aan de X? Wat ging er mis? Teveel mankementen? Tegenvallende range?

De X is inmiddels hopeloos verouderd, heeft slechts 1 camera en een oude chip voor autopilot. Zal dus nooit autonoom(erig) kunnen rijden.

Ook de 6 stoelen zijn niet handig met de komst van de tweeling, waarmee het totaal op 3 komt. Wij willen (moeten) tijdens vakanties de volledige bagageruimte kunnen gebruiken.

Nieuwe is besteld met ap2 en 7 stoelen. Vraag is nog of het weer een 90d wordt of toch een 100d (met het p pakket, waar je dan niet van af kunt zien ;-). Wij hebben tot 13 december om tot een besluit te komen, dan wordt de bestelling definitief...
 
De X is inmiddels hopeloos verouderd, heeft slechts 1 camera en een oude chip voor autopilot. Zal dus nooit autonoom(erig) kunnen rijden.

Ook de 6 stoelen zijn niet handig met de komst van de tweeling, waarmee het totaal op 3 komt. Wij willen (moeten) tijdens vakanties de volledige bagageruimte kunnen gebruiken.

Nieuwe is besteld met ap2 en 7 stoelen. Vraag is nog of het weer een 90d wordt of toch een 100d (met het p pakket, waar je dan niet van af kunt zien ;-). Wij hebben tot 13 december om tot een besluit te komen, dan wordt de bestelling definitief...

Vreselijk! Veel sterkte in deze moeilijke periode. Ik denk dat ik voor het hele forum spreek als ik zeg dat wij met je meeleven. :rolleyes::p:D

Ik zou overigens gewoon full options gaan, je leeft maar één keer (sorry mensen die in reïncarnatie geloven) en de extra range van de 100 kan zeker bij de X nog van pas komen op vakanties.
 
"Het gaat gewoon niet meer" :)
Valt wel mee dus. Of was er nog meer?

Interessant dat je gewisseld bent van 6 naar 7 stoelen. Ik ben in mijn nieuwe bestelling juist van 7 naar 6 stoelen gegaan. Dat is met 4 kindjes praktischer / gezelliger dan 7 seats.
Bagage gaat 1 of 2x per jaar gewoon in de dakkoffer (ja, dat kan op een MX).
 
"Het gaat gewoon niet meer" :)
Valt wel mee dus. Of was er nog meer?

Interessant dat je gewisseld bent van 6 naar 7 stoelen. Ik ben in mijn nieuwe bestelling juist van 7 naar 6 stoelen gegaan. Dat is met 4 kindjes praktischer / gezelliger dan 7 seats.
Bagage gaat 1 of 2x per jaar gewoon in de dakkoffer (ja, dat kan op een MX).

Een beetje dramatisch effect kan geen kwaad, toch? :D

Met 4 kinderen heb je de derde zitrij sowieso nodig, dan zou ik ook weer gaan voor 6 stoelen. Ik heb gekeken naar de afmetingen van duo kinderwagens, dat gaat hem niet worden zonder de derde zitrij neer te klappen. Een dakkoffer, dat lijkt mij helemaal killing voor de range.

7 stoelen maakt wel dat wij de boel erg vol komt te zitten, op (de inhoud van) de derde zitrij heb je inderdaad geen enkel zicht.
 
Intussen zie ik wel een eindfactuur staat in My Tesla (dat trouwens sterk vernieuwd lijkt sinds vandaag of gisteren). Daarop een leverdatum van 12/12.... ik houd m'n telefoon strak in de buurt vandaag ;)

Edit: misschien is de look & feel van de MyTesla-pagina van m'n MX wel veranderd doordat de status nu eindelijk ook anders is: "aangekomen voor de eindmontage", terwijl hij tot nog toe steeds "In transport" stond. Ik heb er nu een "3/4 taken voltooid"-wijzertje bij staan bijvoorbeeld.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Charly D and HWS
Een beetje dramatisch effect kan geen kwaad, toch? :D

Met 4 kinderen heb je de derde zitrij sowieso nodig, dan zou ik ook weer gaan voor 6 stoelen. Ik heb gekeken naar de afmetingen van duo kinderwagens, dat gaat hem niet worden zonder de derde zitrij neer te klappen. Een dakkoffer, dat lijkt mij helemaal killing voor de range.

7 stoelen maakt wel dat wij de boel erg vol komt te zitten, op (de inhoud van) de derde zitrij heb je inderdaad geen enkel zicht.

Jij doet ook alles om aan genoeg referrals te komen voor de tesla power wall voor stichting e-rally
 
De X is inmiddels hopeloos verouderd, heeft slechts 1 camera en een oude chip voor autopilot. Zal dus nooit autonoom(erig) kunnen rijden.

Ook de 6 stoelen zijn niet handig met de komst van de tweeling, waarmee het totaal op 3 komt. Wij willen (moeten) tijdens vakanties de volledige bagageruimte kunnen gebruiken.

Nieuwe is besteld met ap2 en 7 stoelen. Vraag is nog of het weer een 90d wordt of toch een 100d (met het p pakket, waar je dan niet van af kunt zien ;-). Wij hebben tot 13 december om tot een besluit te komen, dan wordt de bestelling definitief...

Haha...:).... mijn vrouw geloofde het al niet - maar er zijn er meer.....

Ik heb mijn X90D ook na 2 maanden/8000km ingeruild. Het wachten is nu op de X P100D die maart volgend jaar moet komen. (Maar gezien mijn ongelukkige hand in timing van bestellen (AP1 al eens gemist op een paar weken. AP 2 gemist) komt' ie waarschijnlijk na de 1/4 supercharging deadline en nadat in de US de eerste 100D's uitgeleverd zijn). Ik heb mezelf plechtig beloofd dat deze nu echt een blijvertje moet zijn..
 
Intussen zie ik wel een eindfactuur staat in My Tesla (dat trouwens sterk vernieuwd lijkt sinds vandaag of gisteren). Daarop een leverdatum van 12/12.... ik houd m'n telefoon strak in de buurt vandaag ;)

Edit: misschien is de look & feel van de MyTesla-pagina van m'n MX wel veranderd doordat de status nu eindelijk ook anders is: "aangekomen voor de eindmontage", terwijl hij tot nog toe steeds "In transport" stond. Ik heb er nu een "3/4 taken voltooid"-wijzertje bij staan bijvoorbeeld.

dat heb ik ook, houd maar vrij a.s. maandag ;)
 
  • Like
Reactions: Hans Allis
My tesla is inderdaad vernieuwd. Heb nu de status:" Uw Tesla is in Nederland bij de fabriek in Tilburg aangekomen voor de eindmontage." Verwachte aflevering: late december/ early January 2017 :(
Geschatte levertijd: Einde november - December
dat heb ik ook, houd maar vrij a.s. maandag ;)
Nog geen belletje... Foto's van een blauwe MX (KX-014-B) zijn zeer welkom ;)
 
Haha...:).... mijn vrouw geloofde het al niet - maar er zijn er meer.....

Ik heb mijn X90D ook na 2 maanden/8000km ingeruild. Het wachten is nu op de X P100D die maart volgend jaar moet komen. (Maar gezien mijn ongelukkige hand in timing van bestellen (AP1 al eens gemist op een paar weken. AP 2 gemist) komt' ie waarschijnlijk na de 1/4 supercharging deadline en nadat in de US de eerste 100D's uitgeleverd zijn). Ik heb mezelf plechtig beloofd dat deze nu echt een blijvertje moet zijn..
Ha, wat goed om te horen dat ik niet de enige idioot ben! Wees gerust, als de auto voor 1 januari is besteld met als verwachte leverdatum maart, dan krijg je sowieso onbeperkt supercharging, ook als tesla niet de auto in maart weet af te leveren.

Hoe heb je jezelf overtuigd van de noodzaak van een p100d? Enkel het hogere bereik? (Ik ben op zoek naar argumenten om mijzelf te overtuigen :D)