Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Lekker zo'n versnelling in de levering ;-) goede vakantie en succes met de delivery

en een aardige kleurenwissel trouwens: blauw/wit nr titanium/zwart?

Mijn kleurwissel was zeker zo ingrijpend.
Bedoeling was voor wit met zwart bekleding en 6 zits maar dat is midnight silver met tan bekleding en 7 zits geworden.

Maar nog geen moment spijt van.

Alleen de wielen binnenkort wisselen voor 22" zwarte wielen want dat was jammer dat die er niet opzatten bij aanschaf in plaats van de helix ( hoewel dat misschien een collectorsitem gaat worden nou die niet meer leverbaar zijn).
 
Mijn bestelling omgezet naar deze voorraadauto :). Wordt op 2 mei geleverd. Kon volgende week al, maar dan ben ik op vakantie.

Als er iemand dus overweegd een blauwe X 90D 5-zitter met witte stoelen wil bestellen.. deze komt binnenkort als voorraadauto beschikbaar:)

Billy gefeliciteerd met de versnelde levering dan maar en de kleur die je eigenlijk wenste.

Leuk te lezen dat m'n post je naar deze voorraadauto geleid heeft.
 
Vrijdagavond heb ik onze nieuwe X in ontvangst genomen. Valt niet tegen, de auto lijkt nog net iets beter in elkaar te zitten dan onze vorige X.

Toch nog een paar punten: dab radio werkt niet, ik kan geen enkele zender vinden, ook niet met de "refresh" knop. Verder valt op dat de beweegbare spoiler flink hoorbaar is op het moment dat de deze de beweging maakt naar de hogesnelheid-stand, het lijkt alsof de spoiler dan in een keer "klapt" naar die stand in plaats van een langzame beweging maakt. Is dat normaal?

Autopilot werkt na 280 km nog niet, tacc inmiddels wel.

Voor de rest geen opmerkingen, blij dat wij na 4,5 maanden weer een X hebben!
 
Vrijdagavond heb ik onze nieuwe X in ontvangst genomen. Valt niet tegen, de auto lijkt nog net iets beter in elkaar te zitten dan onze vorige X.

Toch nog een paar punten: dab radio werkt niet, ik kan geen enkele zender vinden, ook niet met de "refresh" knop. Verder valt op dat de beweegbare spoiler flink hoorbaar is op het moment dat de deze de beweging maakt naar de hogesnelheid-stand, het lijkt alsof de spoiler dan in een keer "klapt" naar die stand in plaats van een langzame beweging maakt. Is dat normaal?

Autopilot werkt na 280 km nog niet, tacc inmiddels wel.

Voor de rest geen opmerkingen, blij dat wij na 4,5 maanden weer een X hebben!
Proficiat met je 2e X!
Ben benieuwd naar je Autopilot HW2 en TACC beoordeling. Hier is nog veel te verbeteren.
 
Verder valt op dat de beweegbare spoiler flink hoorbaar is op het moment dat de deze de beweging maakt naar de hogesnelheid-stand, het lijkt alsof de spoiler dan in een keer "klapt" naar die stand in plaats van een langzame beweging maakt. Is dat normaal?

Proficiat met de aanwinst!
Het gedrag van je spoiler lijkt me niet normaal. Het kantelen (bij 75km/u) is bij mij alvast vloeiend en nauwelijks of niet hoorbaar. Alleen achteraan horen ze de servo's even, maar zeker niet storend.
 
Het is eindelijk zover. 4,5 mnd gewacht, maar aanstaande week mag ik haar op gaan halen. In de eerste week van 2 wkn meivakantie. Zijn nu aan het plannen om even te gaan pootje baden in de Middelandse zee, gewoon omdat het kan.

Zou het dan mogelijk zijn om ergens in Frankrijk bij een SEC te calibreren mocht dat nodig blijken.
 
Ik heb/had er geen dus kon makkelijk zonder.
Er zijn veel SuC's.
Wat misschien wel handig is een verloopje van 16A 380V 5pins naar de 4 Pins (die rode) In Frankrijk blijken de mensen ook gewoon elektriciteit te hebben;)
Maar de 380 heeft daar geen N dus een pin minder. Ik heb 1 keer mijn verbruik (op het strand (4wd)) onderschat en ben gestopt bij een Renault garage. Mocht toen met 220 laden omdat mijn stekker 5pins was/is.
Verder nog een keer gebruik gemaakt van een Destination charger als niet gast van het hotel, lief vragen en er gaat een wereld open:)
In Spanje in appartement met 220 geladen, gaat traag, maar 's morgens ruim genoeg op de SuC te halen.
 
Klein vraagje ...

Mijn X is volgens MyTesla al enkele weken in Nederland.
Ik had een leveringsafspraak, maar werd twee dagen ervoor gebeld dat het niet doorging omdat het systeem zich vergist heeft mbt de tracking van de auto.

Aangezien ik op geen enkel forum vermelding van problemen met het trackinsysteem vind, vroeg ik mij af of er nog mensen waren in deze situatie ...

Er werd aan gewerkt (correctie van de software), maar ondertussen blijft MyTesla aangeven dat hij reeds in Tilburg is ... zonder schot in de zaak :(
 
Klein vraagje ...

Mijn X is volgens MyTesla al enkele weken in Nederland.
Ik had een leveringsafspraak, maar werd twee dagen ervoor gebeld dat het niet doorging omdat het systeem zich vergist heeft mbt de tracking van de auto.

Aangezien ik op geen enkel forum vermelding van problemen met het trackinsysteem vind, vroeg ik mij af of er nog mensen waren in deze situatie ...

Er werd aan gewerkt (correctie van de software), maar ondertussen blijft MyTesla aangeven dat hij reeds in Tilburg is ... zonder schot in de zaak :(
mijn X90D is geleverd op datum zoals afgesproken met het SeC nadat hij in Tilburg is aangekomen. Ik las wel ergens iets van een boot die te laat was toegekomen maar daar heb ik blijkbaar geen hinder van ondervonden.
Hopelijk is de jouwe er snel.
 
Na een hoop geduld gisteren de X opgehaald in Tilburg.
Zit prima in elkaar, paar kleine puntjes die ik nog opgelost wil hebben maar dat komt vast goed. (De FWD sluiten tegen de carrosserie waardoor je een plekje op de lak ziet waar het elkaar raakt, er zit een kras op de lijst aan de binnenkant van de rechter FWD, en er kraakt iets aan de rechterzijde alhoewel ik nog niet heb gevonden wat het is).

Grote verrassing dat autosteer het gewoon direct deed, niet honderden km's rijden maar gewoon direct gebruiken.
Moet er nog wel aan wennen want er zijn bochten die ik anders zou aanpakken, maar het werkt echter wel ontzettend goed.

DAB vindt ik wel wat tegenvallen, geen logo's en het duurt een eeuwigheid voordat zender gevonden worden,
 
Na een hoop geduld gisteren de X opgehaald in Tilburg.
Zit prima in elkaar, paar kleine puntjes die ik nog opgelost wil hebben maar dat komt vast goed. (De FWD sluiten tegen de carrosserie waardoor je een plekje op de lak ziet waar het elkaar raakt, er zit een kras op de lijst aan de binnenkant van de rechter FWD, en er kraakt iets aan de rechterzijde alhoewel ik nog niet heb gevonden wat het is).

Grote verrassing dat autosteer het gewoon direct deed, niet honderden km's rijden maar gewoon direct gebruiken.
Moet er nog wel aan wennen want er zijn bochten die ik anders zou aanpakken, maar het werkt echter wel ontzettend goed.

DAB vindt ik wel wat tegenvallen, geen logo's en het duurt een eeuwigheid voordat zender gevonden worden,
Toch blijf ik het bijzonder vinden dat ze dit niet zien bij aflevering van een auto die 100K plus is. Vrijwel geen enkele Tesla Nederland medewerker kan een X kopen van zijn of haar salaris dan zou je toch moeten denken dit moet een perfecte aflevering worden maar dan nog steeds van die kleine foutjes die gewoon niet horen.
 
Vind ik ook. Hoewel ik de auto heerlijk vind rijden en de techniek fantastisch is, 'stoor' ik me aan het feit dat de FWD flink kraken bij het openen en sluiten (bekend probleem) en de automatische achterklep niet zelf sluit. Ik denk dat het probleem is dat dit niet vanaf het begin aanwezig is, maar pas na een paar dagen optreden. Waarschijnlijk door de flinke hitte van de afgelopen dagen. Ik merk vooral bij het sluiten van de achterklep dat dit bij koud weer prima gaat, maar later op de dag bij warmte niet (zo stond ik met mijn mond vol tanden en het ineens prima werkt bij de SeC).

De service is overigens prima, ik kon gelijk langskomen en de eerste afspraak staat al om de problemen te verhelpen - maar het was leuker geweest als dit was voorkomen.
 
In december heb ik onze eerste X 90D in ontvangst mogen nemen en vandaag de 2e in gang gezet (X 100D). Ook ik had na een poosje krakende FWD en die zijn bij de SeC opnieuw afgesteld. Het kraken is over maar sluit niet meer zo mooi aan bij de rest van de auto nu. Dat is sowieso een puntje van kritiek: de afwerking en met name de aansluiting van de diverse onderdelen kan nog wel een paar tandjes beter voor een auto van deze prijsklasse! Voor de 2e X hebben we wel gekozen voor 20" wielen ipv 22" ivm met het grotere comfort (bij de 22" voel je ieder hobbeltje in de weg en voelt de auto "harder" aan) en voor de mindere impact op de range. Verder is de configuratie en kleur hetzelfde als de eerste :). Want het blijft ondanks de verbeterpuntjes een feest om in te rijden. Bij de rit naar München voelde ik me echt 70-80% minder vermoeid dan de rit met de vorige auto (Mercedes E300 Hybrid). De verplichte (oplaad) stops om de 2-3 uur ervoer ik absoluut niet als vervelend! Puur mindset ipv in 1x doordouwen met de Benz :). Ben wel benieuwd hoe groot de impact is op de range van de 100kw batterij en de 20" wielen ipv de 90D met 22"wielen :).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: KrisB and CO2CLEAN
Vorige week heb ik mijn 100D (niet P) opgehaald. Moet zeggen dat de afwerking eigenlijk prima in orde is. Ook het aansluiten van de chrome deurknoppen bijvoorbeeld tussen de panelen zitten goed "op 1 lijn".
100% range van mijn 100D kwam op 461km overigens.
Dat geeft de burger moed :). De max. charge bij 100% van de 90D was 401km maar dat zegt niet alles over de range wat van tig factoren afhankelijk is, waaronder de velgenmaat naar verluid.