Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Bizar, wat een verschil! Hij lijkt zelfs breder, maar dat kan toch niet? Zelfde onderstel als de S toch?
Ik heb me laten vertellen dat de X 207 cm breed is. Ruim een decimeter breder dus. Zelfs zo breed dat je er op sommige spitsstroken niet mee mag rijden. De lengte kwam als ik mij miet vergis op 507 cm uit. Idd een gigantische wagen. Persoonlijk had ik het prima gevonden als ie dezelfde afmetingen had gehouden als de S (behalve de hoogte natuurlijk)
 
De carroserie is maar ca 1 cm breder. De spiegels zitten echter op het bredere deel vd auto (omdat de "zit" wat verder naar voren is) waardoor de breedte incl spiegels (al dan niet ingeklapt) ca 227 tov 218 is.
Zou idd zomaar invloed op stroken tot 220 kunnen hebben...

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

@CO2CLEAN clean heeft in post 198 de afmetingen al eens verzorgd, daarna is bovenstaande conclusie al getrokken (en goed dat daar de afmetingen zijn genoemd want de dropbox is niet meer actief) en 1 reactie later is de 10 cm verschil gedachte wedergeboren;)...

Maar voor het rijden maakt het m.i. wel heel wat verschil dat de auto excl. spiegels maar 1 cm breder is.
Over een paar weken kunnen we het gelukkig zelf nameten:cool:
 
Last edited:
U

Stond niet op de site tijdens mijn configuratie in maart. Je mag verder toch enige waarde hechten aan de info van je DS en het feit dat de wagen al 2,5 jaar geleden gereserveerd is??

Dat is nu de crux van het verhaal. Het maakt volgens mij helemaal niet uit wanneer je de reservering hebt gedaan. Immers je kon 2.5 jaar geleden nog helemaal niet configureren. Pas in maart kon dat en ik denk zo maar dat iedereen die in maart heeft geconfigureerd allemaal hun wagen rond de zelfde tijd mogen ophalen. Er zal een uitzondering zijn voor speciale versies zoals Founders en Signature. Nou ja de 6 zitters dan...
 
Ik krijg het bericht van mijn DS dat ze MyTesla aan het updaten zijn.
De info kan dus verouderd zijn.

Mijn auto is 30 juni van de band gerold en nu op transport.
Levering eind augustus / begin september.

Zou dat de eerste levering zijn? Hoeveel auto's zullen het zijn?
Ik heb een Signature met Ludicrous, 6-zitter.
 
Ik krijg het bericht van mijn DS dat ze MyTesla aan het updaten zijn.
De info kan dus verouderd zijn.

Mijn auto is 30 juni van de band gerold en nu op transport.
Levering eind augustus / begin september.

Zou dat de eerste levering zijn? Hoeveel auto's zullen het zijn?
Ik heb een Signature met Ludicrous, 6-zitter.
Ik mag toch hopen dat de founders editions er eerder zijn...
 
Doekje voor het bloeden voor de vertraagde leveringen 5 zitters is de verbeterde afwerking en autopilot 2.0 voor de latere leveringen. Vandaag de full black MX gezien in Den Haag. Deze was al op diverse punten aangepast en verbeterd t.o.v. de rode MX welke enige weken terug bij dit SC stond. Zo heb elk nadeel ook weer zijn voordeel...
 
  • Like
Reactions: GVTesla
Ik mag toch hopen dat de founders editions er eerder zijn...

Wat maakt dat de founders editions eerder zouden moeten zijn? In US had "Bonny" haar Sig1 ook voordat ze haar founders edition in ontvangst mocht nemen. Mijn gok is overigens dat de eerste groep leveringen een mix gaat worden van founders en sig's. Ergens in augustus... maar wie weet, zien we aan het einde van de maand nog een verrassing. De zwarte EU-spec MX in Den Haag heeft immers ook op een schip hierheen gestaan... :)
 
Het hele gedoe rond die aflevering is al bijzonder. Dat heb je niet met je Opel Ampera. Wat je dan wel hebt is dat je voor de derde keer (!) in 2 jaar tijd gewoon stil staat met je Ampera. Een vriend belde mij vandaag met dat vrolijke nieuws. "De ANWB is onderweg". ja ja. Koop toch een Telsa...

Moet je wel even op wachten, maar dan heb je ook wat :)
 
Wat maakt dat de founders editions eerder zouden moeten zijn? In US had "Bonny" haar Sig1 ook voordat ze haar founders edition in ontvangst mocht nemen. Mijn gok is overigens dat de eerste groep leveringen een mix gaat worden van founders en sig's. Ergens in augustus... maar wie weet, zien we aan het einde van de maand nog een verrassing. De zwarte EU-spec MX in Den Haag heeft immers ook op een schip hierheen gestaan... :)

Bij Bonnie is het ook een keuze... ze gaat verhuizen naar NY en wil eerst daar alles op orde hebben voordat ze de FE laat komen... EN.... ze gaat voor het record: laatst geleverde Founder Ed. :)


Ik krijg het bericht van mijn DS dat ze MyTesla aan het updaten zijn.

Zou dat de eerste levering zijn? Hoeveel auto's zullen het zijn?
Ik heb een Signature met Ludicrous, 6-zitter.

Ik heb een sterk vermoeden dat er op 29 Juli 2 X'n worden afgeleverd;). Ik gok er op dat dat 1 Founder en 1 Signature zijn om e.e.a. in evenwicht te houden:cool:. En daarna zal het snel gaan.

Overigens... volgens mij hebben de Sigs en Founder ed. als eerste de mogelijkheid gehad om te configureren (op 1 maart, een paar dagen voor de gewone productie dat kon, in batches op volgorde van reservering)... Indien die meteen geconfigureerd hebben dan waren zij dus 2 weken later (er kon niet doorgeklikt worden) de eersten in de rij.... mocht iemand zijn sig of founder pas 3 weken later hebben geconfigureerd, terwijl de eerste van de gewone productie dat al na een paar dagen deed... dan is die weer voor de later configureerde Signature / Founder.... Ik denk dat het zo werkt, jullie ook?.....:cool:
 
  • Like
Reactions: Richardgr