Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Ben nieuw op dit forum en heb tijdje gezocht naar een draadje over alle bestelde model X'en in de Benelux. Weet dat het ook zichtbaar is via modelxtracker ( zelf ook aangemeld ) maar dan kun je niet zien wie het is en wat hun "gedachten" zijn waarom ze de X besteld hebben en wat de overwegingen zijn om welke opties te nemen etc.

Dus specifiek voordegen die in de Benelux woont en een X heeft besteld voor aflevering hier.

Zal zelf starten.

Kom van een V60 D6 AWD plug-in af, en echt fan geworden van elektrisch rijden, ook al is het maar 50km
Ben op zoek naar grotere auto ( 3e kind op komst )
Fan van tesla geworden na lezen biografie van Elon Musk en verhalen van PeterSZ ( forum lid )

Model X gereserveerd in december 2015
90D ( 70 kwh te weinig actieradius, en Performance/Ludicrous is me te duur )
Onboard charger ( weet ik nog niet wat ik zal nemen, lees hier vaak dat het niet de moeite is voor de meeste mensen )
Rood ( twijfel nog over de basis kleur want wil hem graag "stylen" in mijn bedrijfs huisstijl, maar heb nog geen styler gevonden )
20inch ( groter heb ik niet nodig en zie er buiten het "mooie" weinig voordeel aan )
6 stoelen ( voor skis/fietsen handiger, aangezien de 2e rij niet plat kan, en voor de kids makkelijker om naar achter te lopen )
Beige leer ( leer is toch echt een vereiste, en is ook mooier, persoonlijk )
Houten inleg ( zit in het "hout" :wink: )
Headliner wit ( zwart is echt niet mijn smaak )
Subzero package ( sinds ik in mijn volvo stuurverwarming heb wil ik niet meer zonder, ideaal in het noorden van europa en voor skiritten )
Geen premium package ( automatische openende deuren lijken me een ramp, HEPA filter, led lampjes geloof ik wel voor 4500 euro(!))
Geen extra sound system ( ben niet zo kritisch )
Tow package ( gebruik te vaak een trekhaak om hem niet te nemen )
Verder zijn er geen opties?

Verwachte kostprijs 107.000 euro

Ben benieuwd naar wie er nog meer een Model X heeft gereserveerd voor de Benelux en wat de opties zijn die je er bij wilt nemen en waarom! ( Mocht er al zo'n topic zijn dan hoor ik het graag en zal ik het verplaatsen )
 
Ik rijd nu met een VW Touareg, voordat ik die aankocht al gekeken naar een Model S. Na de introductie eens een test rit gemaakt met de S. Maar een SUV past me beter.

Motivaties voor een EV:
- werk in de electrotechniek
- verdeel Keba
- bijtelling
- milieu

Een 90D of een P90D weet ik nog niet. De rest staat hier onder.
 
Ik rijd nu met een VW Touareg, voordat ik die aankocht al gekeken naar een Model S. Na de introductie eens een test rit gemaakt met de S. Maar een SUV past me beter.

Motivaties voor een EV:
- werk in de electrotechniek
- verdeel Keba
- bijtelling
- milieu

Een 90D of een P90D weet ik nog niet. De rest staat hier onder.

Bijtelling helpt zeker, alhoewel de aanschafprijs mij toch aan de hoge kant is en het me dus zakelijk wel "veel" kost. Milieu uiteraard ook een belangrijke factor, maar dan zou ik alles op zonne energie willen hebben en dat is nog een lastige met de meerdere laadpalen die ik heb laat staan laden onderweg.

Je kiest wel voor het geluidssysteem, is dat zo veel beter dan wat er standaard al in zit, vond het een dure optie...
 
Als je toch gaat stylen, neem dan gewoon wit of zwart als exterieur kleur. Voor de meerprijs van een andere metallic of pearl kleur kan je heel de auto laten wrappen in welke kleur je ook wil, zelfs in meerdere.

Zo had ik er nog geen eens over nagedacht, dacht meer aan een wrapping over de bestaande kleur heen, maar de auto volledig wrappen is dan misschien wel beter ja...zal eens wat meer verdiepen in het "stylen/wrappen" van de X...
 
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Zojuist de mail ontvangen om mijn X te configureren.

Op mijn mobiel kan ik geen screenshots uploaden van de configuratie helaas...

Zoals ik hem hierboven had samengesteld was de prijs in dollar 107.000.
Als ik hem in de configurator samenstel kost hij 123.750

90D - 111.200
6 zits - 3.300
Autopilot - 2.800
Subzero - 1.100
Sleeppakket - 850
Rode lak - 1.500
Beige leer - 2.800

- - - Updated - - -

image.jpeg
 
Zijn er meer mensen die hun "mailtje" hebben gekregen om te configureren?

Ben vooral benieuwd wie hem nu al gaat bevestigen voor bestelling? Want het is een behoorlijk bedrag voor iets wat je nog niet hebt kunnen zien/voelen/proberen...ik twijfel nog over verschillende opties en de kleuren/velgen combinaties.

Als je hem nu bevestigd dan is je aanbetaling ook "weg" en kun je die niet meer terug krijgen. Het wijzigen van opties kan mss nog wel maar is duurder en niet zeker dat het kan.

Ook duurt het nog wel even voordat ze geproduceerd gaan worden dus zou je nog wat moeten kunnen wachten en nadenken, alleen is de kans dan wel groter dat het vertraagd wordt de levering...

Ben benieuwd naar jullie afwegingen over de €125/150K die je neer gaat leggen...
 
Mijn vorige auto ook gekocht zonder er in te rijden, besteld via de telefoon, mail.
vind dat ik na MIA, bijtelling -€750 verschil met huidige auto, wegenbelasting -€230 PM en de te besparen brandstof een goede deal heb. De P versie en 22inch wielen vind ik dan weer buiten proportie.

Hoe ik hem echt ga ervaren, kan ik na een testrit ook niet voorspellen. Maar met de informatie die er wel is, past het.
 
Goed initiatief. Mijn configuratie is als volgt:

- 90D. optimale actieradius vind ik belangrijk.
- Silver Metallic. lichte kleur vind ik voor een X het mooiste, maar wit is te vuilgevoelig. De dichte neus van de model X zal meer vuil vangen dan een wagen met grille. Heb ook Titanium Metallic overwogen, maar die is net iets te bruin.
- 20 inch. groot zat! dikkere wangen geeft meer comfort dan platte bandjes.
- 7 seats. Met 3 kleine kindjes en een 4e kinderwens is de X precies wat we nodig hebben.
- Zwart leer. Makkelijker schoon te houden dan stof. Beige is ook prachtig maar vanwege de kids toch voor zwart gegaan.
- Zwarte headliner. Past het beste bij zwart leer.
- Carbon inleg. Heeft een hi-tech uitstraling.
- Autopilot. Dit wordt de komende jaren steeds beter en wil ik niet missen. Wel duur voor een software feature.

EUR 123.400. Incentives haal ik niet van deze prijs af, want dit is het bedrag dat ik moet overmaken.

Geen premium package. De extra verlichting vind ik mooi, maar het pakket is kostbaar.
Geen Subzero package. Stuurverwarming wil ik graag, maar een Tesla kan het interieur toch voorverwarmen? Dan is stuurverwarming niet meer nodig.

Mijn huidige auto is een Audi Q5 TDI Quattro S-line Wit. 167.000 km op de teller, dus de X komt op het juiste moment!
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Hallo,

weet iemand of de "easter egg" charger (waardoor je een 72amp ipv 48amp aansluiting kan krijgen bij het configureren) ook voor de eu werkend te krijgen is.

P90/black/white interior|wood mat/22" black/auto pilot/luxury pack - twijfel nog over P90D
 
Mooie configuratie ! van alle reacties begin ik overigens steeds meer het idee te krijgen dat ook de X (toch) als een stijlvolle auto gezien gaat worden.

Verbaasd me wel dat je geen subzero pakket neemt - het verwarmen van de stoelen is veel efficiënter dan het verwarmen van de lucht in de auto. Omdat je een optimale actieradius belangrijk vindt. Nog los van het comfort. Ik heb mijn stoelverwarming vrijwel altijd aan staan.

Kinderen en lichte bekleding.. ik heb inmiddels drie kinderen tot 13 jaar oud groot mogen brengen, altijd lichte leren bekleding (maakt voor het gevoel de auto groter)en werkelijk nog nooit een issue gehad met die bekleding.... als er eens wat is, is leer ook zo weer schoon.
 
Hallo,

weet iemand of de "easter egg" charger (waardoor je een 72amp ipv 48amp aansluiting kan krijgen bij het configureren) ook voor de eu werkend te krijgen is.

P90/black/white interior|wood mat/22" black/auto pilot/luxury pack - twijfel nog over P90D

Als ik alle niet officiële stukjes info combineer is de 72A bij ons de standaard.... en 72A /3 = 24A * 400V = 16,5 kW :cool:

Ik heb dit eerder ook al gemeld, maar daar kwam geen reactie op, en geen reppunten :rolleyes: dus ik dacht dat ik de enige was die hier enthousiast over was....

Net samengesteld... natuurlijk benieuwd naar jullie inzichten....

Ik zou zelf liever 90D gekozen hebben, want bij P90D toch weer twijfel over de L maar die is wel heel duur... nu nog niet aangeklikt.

Wel winterpakket en trekhaakpakket aangeklikt (de alternatieve optie: "trekhaak" is nog een foutje, je krijgt dan een soort van fietsenhaakje zoals bij de hybrides...)

Ik heb geen duolader kunnen kiezen via "charger"... dit nog wel nagevraagd, maar het zou kunnen zijn dat we sowieso op max 24A ipv 16A kunnen laden (eigen interpretatie want ca 16 kW is voorbijgekomen)...

Belangrijkste keuzes:

Kleur: Sig (founders ;-))multicoat Red (bij de model S was dat geen multicoat toch?)

Interieur: Zwarte hemel, zwart leer (twijfel over wit... wel heel gewaagd) en carbon (veilige keuze, hoewel ik enorm twijfel of ik niet toch essen moet kiezen om het zwart te doorbreken.... wel weer heel amerikaans... wat vinden jullie hiervan... evt zwart essen?)

Velgen... 22" in het mat donkergrijs? (zou net iets anders zijn dan bij de S)...

Nu nog 2 weken om te wijzigen, donderdag met Hans mee naar Geneve om zelf even te kijken.
 
Dat is goede.informatie! Een subzero pakket zorgt dus voor meer range omdat je dankzij stoelverwarming de verwarming minder nodig hebt?
Wist ik niet. Ik ben geen ervaren model S rijder :smile:

Aan de andere kant: Stoelverwarming vóór is standaard. Dus het subzero pakket zou dan vooral voor de kids achterin zijn. Als de auto voorverwarmd is, aan de stekker, dan redden de kinderen het wel in het korte ritje naar school zonder te verkleumen.
Winterse lange ritten is wel een ander verhaal....
Maakt de verwarming echt zo veel uit voor de range? Zijn er percentages bekend met buitentemperaturen?
Op zich is in de winter verwarming altijd wel nodig om de voorruit niet te laten beslaan... Of zit er voorruitverwarming in het glas ingebouwd?

Zijn de stoelen op de 3e zitrij overigens ook verwarmd met het subzero package?
 
Zijn de stoelen op de 3e zitrij overigens ook verwarmd met het subzero package?
Ja zeker.

- - - Updated - - -

Als ik alle niet officiële stukjes info combineer is de 72A bij ons de standaard.... en 72A /3 = 24A * 400V = 16,5 kW :cool:

Ik heb dit eerder ook al gemeld, maar daar kwam geen reactie op, en geen reppunten :rolleyes: dus ik dacht dat ik de enige was die hier enthousiast over was....

Sorry, maar dit was me al duidelijk vandaar geen reactie, en ik mag je geen rep. punten meer geven