Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X - Shudder en Kraken van de vooras

This site may earn commission on affiliate links.
Jij belast je auto ook überhaupt niet......:p
Vanaf dag één volkomen happy met de achterwielaandrijving. Jammer dat ik bij een vervanging verplicht ben dat gedoe met een extra motor en assen te accepteren.
En ja, mijn rustige rijstijl zorgt automatisch voor een zeer laag verbruik, extreem gunstige bandenslijtage en nog zo wel wat voordelen. Het grootste voordeel is wel dat ik ook nog langer mag genieten van iedere rit :)
 
Dat gedoe?

Ik ervaar de 4WD elke kilometer als prettig en ervaar geen gedoe. Eigenlijk heb je dan ook geen winterbanden nodig in Nederland. Ik doe ze er alleen voor de wintersport om en daarna gelijk er weer af, dus nog geen 2000 km per winter.
 
Bij mij zijn ze al 2 keer vervangen. Model X Raven sep 2019 , zou gefixed moeten zijn met deze kleine refresh van de X maar dat is helaas niet zo
1e keer bij 25401 ( maar eerst hadden ze een ride hight adjustment gedaan omdat ze niet geloofden dat hij bij de raven ook op trad?)
2e keer bij 42697
en eigenlijk beginnen ze nu ook al weer...49000
Standaard rijd ik niet in "standaard" maar in low.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Bij mijn Model S is het minder, eigenlijk alleen bij koude auto (na 20 minuten rijden verdwijnt het). Sinds de "definitieve" fix met de motorsteun is het verbetert. Ik heb wel gemeld dat het basis probleem nog enigszins aanwezig is. Tesla gaat nu richting dat het binnen de specificaties is. Ik kan alleen niet echt een proefrit geven bij koude auto, want accelereren is natuurlijk wel wat daarbij hoort.
Omdat de Model S niet gaat schudden en je het ook nog een beetje kan onderdrukken met de vering op laag, vind ik het op dit moment niet zo'n groot probleem.
Volgens mij is het voor de Model X een groter probleem omdat die ook gaat schudden.
 
Bij mijn Model S is het minder, eigenlijk alleen bij koude auto (na 20 minuten rijden verdwijnt het). Sinds de "definitieve" fix met de motorsteun is het verbetert. Ik heb wel gemeld dat het basis probleem nog enigszins aanwezig is. Tesla gaat nu richting dat het binnen de specificaties is. Ik kan alleen niet echt een proefrit geven bij koude auto, want accelereren is natuurlijk wel wat daarbij hoort.
Omdat de Model S niet gaat schudden en je het ook nog een beetje kan onderdrukken met de vering op laag, vind ik het op dit moment niet zo'n groot probleem.
Volgens mij is het voor de Model X een groter probleem omdat die ook gaat schudden.

Hier dezelfde ervaring; mijn S heeft ook de "definitieve fix", het ging een tijdje goed maar de ratel is sinds kort weer terug helaas. Samen met de ratel bij hard optrekken is het gerammel in het vooronder ook terug gekomen. Ga dit toch bij Tesla en de leasemij melden en zal geen genoegen nemen met een "binnen de specificaties" verklaring. Met name het gebonk in het vooronder doet mega afbreuk aan het rijplezier. Voor een auto van ruim EUR 160K toch wel onacceptabel lijkt me....
 
  • Informative
Reactions: pvandamcom
Ik wil je pret niet bederven, maar er is eerder een TSB geweest voor dit euvel, wat het ook niet heeft verholpen (wel verbeterd). De vorige is nml. deze;


Partnummer voor de halfshaft is bij deze beide TSBs identiek (revisie D). Enige nieuwe partnummer lijkt te 16226637-00-a te zijn 'Halfshaft assy'.
Ik zie wel dat bij mijn beide 'fixes' voor dit issue partnummer 16226637 niet is vervangen. Dus wie weet!
 
Last edited:
Ik wil je pret niet bederven, maar er is eerder een TSB geweest voor dit euvel, wat het ook niet heeft verholpen (wel verbeterd). De vorige is nml. deze;


Partnummer voor de halfshaft is bij deze beide TSBs identiek (revisie D). Enige nieuwe partnummer lijkt te 16226637-00-a te zijn 'Halfshaft assy'.
Ik zie wel dat bij mijn beide 'fixes' voor dit issue partnummer 16226637 niet is vervangen. Dus wie weet!
Mijn MS heeft dit probleem niet, dus je bederft niks voor me ;). Maar de eerdere TSB heeft het probleem bij velen niet verholpen, en blijkbaar erkent Tesla dat nu zelf ook, vanwaar anders een nieuwe TSB?