Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X wordt steeds wakker om de max 2,5 uur en laat in Teslamate geen 'ASLEEP' meer zien maar 'OFFLINE' herkenbaar?

This site may earn commission on affiliate links.
@Allen,

Ik heb een MX van oktober 2018.

Instellingen zijn nooit veranderd maar voor de duidelijkheid:
  • Sentry mode staat uit
  • Overhittingsbescherming staat ook uit
  • Summon staat ook uit
Tesla: Model X 100D okt 2018
Huidige software versie: 2022.24.8
Huidige IOS Tesla APP: 4.13.1
Tesla mate: V1.27.1

Geen 'ASLEEP' status meer in Teslamate
Sinds 01-04-2022 is mij opgevallen dat mijn auto in Teslamate de status 'OFFLINE' weergeeft i.p.v. 'ASLEEP'. Mijn auto is eigenlijk 9 van de 10 keer verbonden met mijn WIFI wanneer ik thuis geparkeerd ben. Dit verschil is ontstaan sinds ik op 01-04-2022 een nieuwe versie van de software kreeg van mijn Tesla 2022.8.3 daarvoor had ik 2022.4.5.8. Ik draai inmiddels software versie 2022.24.8 waarin dit probleem zich nog steeds voordoet.

1663764606056.png



Offline / Online status
Vanaf ongeveer 17 augustus dit jaar is mijn auto continu (dag en nacht) maximaal 2,5 uur offline en daarna weer maximaal 1,5 uur online waarna alles zich herhaald.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Tesla app geüpdate naar de laatste versie
  • Tesla app verwijderd van mijn telefoon
  • Password gereset van Tesla en alleen Teslamate toegang gegeven (via een token die ik zelf gegenereerd heb)
1663765081232.png



Zijn er forumgangers die een of beiden problemen herkennen die ik ondervind? Alvast bedankt!
 
  • Informative
Reactions: JayWayB
een interessante constatering, ik begrijp wel dat ze dingen hernoemen en/of gedrag anders wordt, wat ik perssoonlijk ook wel jammer vindt is dat we inderdaad niet de diepere details weten, wat er onder de 'software' motorkap gebeurt.

Ik ben wel blij dat ze continue durven te veranderen door gewoon 'te doen'. en niet voor een vast patroon te kiezen,

'Hij doet normaal dit' is bij Tesla eigenlijk 'Hij doet nu even dit' ;-)
 
  • Like
Reactions: nas007
@Allen,

Ik heb een MX van oktober 2018.

Instellingen zijn nooit veranderd maar voor de duidelijkheid:
  • Sentry mode staat uit
  • Overhittingsbescherming staat ook uit
  • Summon staat ook uit
Tesla: Model X 100D okt 2018
Huidige software versie: 2022.24.8
Huidige IOS Tesla APP: 4.13.1
Tesla mate: V1.27.1

Geen 'ASLEEP' status meer in Teslamate
Sinds 01-04-2022 is mij opgevallen dat mijn auto in Teslamate de status 'OFFLINE' weergeeft i.p.v. 'ASLEEP'. Mijn auto is eigenlijk 9 van de 10 keer verbonden met mijn WIFI wanneer ik thuis geparkeerd ben. Dit verschil is ontstaan sinds ik op 01-04-2022 een nieuwe versie van de software kreeg van mijn Tesla 2022.8.3 daarvoor had ik 2022.4.5.8. Ik draai inmiddels software versie 2022.24.8 waarin dit probleem zich nog steeds voordoet.

View attachment 855087


Offline / Online status
Vanaf ongeveer 17 augustus dit jaar is mijn auto continu (dag en nacht) maximaal 2,5 uur offline en daarna weer maximaal 1,5 uur online waarna alles zich herhaald.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Tesla app geüpdate naar de laatste versie
  • Tesla app verwijderd van mijn telefoon
  • Password gereset van Tesla en alleen Teslamate toegang gegeven (via een token die ik zelf gegenereerd heb)
View attachment 855090


Zijn er forumgangers die een of beiden problemen herkennen die ik ondervind? Alvast bedankt!
Ik heb net hetzelfde sinds maart 2022 waarschijnlijk uitschakeling van internet zodat slaapstand niet waargenomen word door ext partner.
Ook alles geprobeerd zoals jij. Ook gezocht in teslafi om daar instelling te wijzigen zodat deze in teslamate ander zou weergegeven worden maar niet gelukt.
 
  • Like
Reactions: nas007
Ik heb net hetzelfde sinds maart 2022 waarschijnlijk uitschakeling van internet zodat slaapstand niet waargenomen word door ext partner.
Ook alles geprobeerd zoals jij. Ook gezocht in teslafi om daar instelling te wijzigen zodat deze in teslamate ander zou weergegeven worden maar niet gelukt.

Wat bedoel je precies met “waarschijnlijk uitschakeling van internet zodat slaapstand niet waargenomen word”? Heb jij ook een MX?

Herken je beide patronen? Dus online / offline voor korte periodes zonder diepe slaap + geen asleep meer?
 
Wat bedoel je precies met “waarschijnlijk uitschakeling van internet zodat slaapstand niet waargenomen word”? Heb jij ook een MX?
Heb Model S 2014 maar die gaat wel minder diep in slaapstand maar voor maart zag ik ook dat deze in ASLEEP stond ofwel toont TESLAMATE offline ipv ASLEEP vanaf maart. Ik vond in TESLAFI optie om dit te wijzigen maar dit was niet merkbaar in TESLAMATE
 
  • Like
Reactions: nas007

Once it is "asleep" or "offline" you can wake it up again instantly by e.g. starting the Tesla app. In fact there is no difference between the status of "offline" and "asleep". And it is pretty unpredictable whether getting asleep from Teslafi is ending up in "asleep" either in "offline". It doesn't make any difference in vampire drain, both having the same low negligable value.

Zelf ook ervaren. Na een software update van Tesla, werd asleep ineens offline. Dat is het nu nog steeds.
 
  • Like
Reactions: Powergerry
Het verschilt per update. Dan zijn het opeens spans waarin offline staat en dan weer asleep.

Je zou ook nog even kunnen proberen zonder wifi. Kijken wat de auto dan doet. Sowieso heeft wifi invloed op het slaap gedrag. Althans, al een tijd niet meer gecontroleerd maar voorheen was het zo dat als je met wifi verbonden bent het langer doet voor de MCU in slaap valt.