Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Als je het interview bekijkt waarvan de link werd doorgestuurd door Hans Noordsij in de hoofdthread, kan je Elon horen vertellen dat de volledige productiecapaciteit voor 2015 van de Model X al is overschreden met de voorinschrijvingen. Hij denkt aan een productie van 15.000 a 20.000 stuks in 2015. Ben benieuwd wanneer we eindelijk de pricing gaan te horen krijgen van de Model X.

volgens model-x-reservation-tally zijn er +/- 18.500 in voorbestelling.

Anders bij Model-S verwacht ik weinig annuleringen, het prijsniveau van Tesla is nu wel gekend.
 
volgens model-x-reservation-tally zijn er +/- 18.500 in voorbestelling.

Anders bij Model-S verwacht ik weinig annuleringen, het prijsniveau van Tesla is nu wel gekend.

Ik kan me niet voorstellen dat de X lager zou geprijsd worden dan de S. Misschien gaan ze nog iets proberen forceren met een lagere entry price of zo maar met 4-WD op een grotere wagen die verder op hetzelfde onderstel, batterij en drivetrain is gebaseerd kan die toch moeilijk minder gaan kosten. Zo lang ze production constraint zijn hebben ze er geen enkel belang bij hun prijs te laten zakken. Dat zou ook meteen hun marge impacteren wat zeker een effect zou hebben op hun koers.

Op het vlak van hun productie voor 2015 heb ik aan de hand van Elon's interview wat zitten rekenen. Dit jaar moeten er ongeveer 35.000 S-en de deur uit. Tegen januari moeten ze op de nieuwe productielijn 1400 stuks kunnen halen per week. Tegen december 2015 moet deze capaciteit stijgen tot 1900 a 2000 (daarmee halen ze vanaf 2016 100.000 stuks per jaar). Voor 2015 zou de capaciteit dus rond de 75.000 wagens liggen (dat is meer dan 2 keer het volume van dit jaar!). Als er hiervan 15.000 Model X-en zijn, verwachten ze dus een serieus aantal Model S-en te kunnen bouwen (en verkopen) in 2015, i.e. rond de 60.000. Ik ben benieuwd.
 
Ik kan me niet voorstellen dat de X lager zou geprijsd worden dan de S. Misschien gaan ze nog iets proberen forceren met een lagere entry price of zo maar met 4-WD op een grotere wagen die verder op hetzelfde onderstel, batterij en drivetrain is gebaseerd kan die toch moeilijk minder gaan kosten. Zo lang ze production constraint zijn hebben ze er geen enkel belang bij hun prijs te laten zakken. Dat zou ook meteen hun marge impacteren wat zeker een effect zou hebben op hun koers.

misschien een misverstand, maar ik wou nergens insinueren dat de X goedkoper zou worden dan de S.

Wel dat er minder annuleringen zullen zijn voor de X dan voor de S.
Bij de S waren inderdaad redelijk veel annulaties, omdat de prijs toch véél hoger lag dan iedereen verwacht had.

Bij de X verwacht ik dat niet; omdat zowat iedereen die een X gereserveerd heeft, de prijs van de S kent.
 
Ik heb zojuist nog even wat beelden van de Model X zitten bekijken, maar ik kan hem niet echt mooi vinden.
Voor onze Model S had ik een Volvo XC90 en, ondanks dat ik niet meer terug zou willen, heeft het rijden in een SUV best wel wat.
Ook de achterste passagiers hadden daar wat meer ruimte en dat lijkt in de Model X ook dik in orde te zijn.

Jammer dat ik het design niet mooi vind, dat houd me echt tegen om een reservering te doen.
 
Ik heb zojuist nog even wat beelden van de Model X zitten bekijken, maar ik kan hem niet echt mooi vinden.
Voor onze Model S had ik een Volvo XC90 en, ondanks dat ik niet meer terug zou willen, heeft het rijden in een SUV best wel wat.
Ook de achterste passagiers hadden daar wat meer ruimte en dat lijkt in de Model X ook dik in orde te zijn.

Jammer dat ik het design niet mooi vind, dat houd me echt tegen om een reservering te doen.

Ik weet niet of het veel verschil zal gaan uitmaken maar wat we zien is nog steeds het prototype uit 2012 terwijl we een paar keer hebben gehoord dat hij in het echt er (wat?) anders uit zal gaan zien.

Maar daar ben je nog niets verder mee. Laten we hopen dat het een mooi definitief ontwerp wordt.
 
Mooi spul hoor. Ze hebben kosten nog moeite gespaard om het 48pk koffiemolentje te omringen met de modernste technieken en materialen.
Leuk modelletje, helaas worden er maar 200 gemaakt... Compliance car?
Hopelijk vindt de technologie zijn weg naar andere modellen, en goed om te zien dat men bij de RDW ook naar de toekomst kijkt v.w.b. homologatie van (het gemis van) spiegels.
 
Iemand weet of Model X te zien zal zijn op het komende autosalon in Brussel ?

De Model X die te zien is op de Panasonic stand op CES zou de enige zijn die ze aan het publiek tonen.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat die naar Brussel komt zo lang er geen productie-versie van de Model X bestaat.
Het is dus eigenlijk een concept car maar Elon zou mij dat niet graag horen zeggen want hij heeft een hekel aan het "concept" concept car. :biggrin:
 
Iemand weet of Model X te zien zal zijn op het komende autosalon in Brussel ?

Anderhalf uur geleden uit de mond van Jerome Guillen in A`dam vernomen dat de eerst X`en pas eind dit jaar in de VS uitgeleverd worden. Er zouden momenteel slechts een paar exemplaren onder embargo beschikbaar zijn. Zelf hoopt hij er binnen enkeke weken eens mee te kunnen rijden. Zal voor het volgende autosalon zijn ;-(.