Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Anderhalf uur geleden uit de mond van Jerome Guillen in A`dam vernomen dat de eerst X`en pas eind dit jaar in de VS uitgeleverd worden. Er zouden momenteel slechts een paar exemplaren onder embargo beschikbaar zijn. Zelf hoopt hij er binnen enkeke weken eens mee te kunnen rijden. Zal voor het volgende autosalon zijn ;-(.

Patrick, heeft hij toevallig iets laten verstaan over wanneer er een finale versie van de Model X kan verwacht worden?
 
zoals verwacht zijn ook hier de camera's verdwenen : klassieke spiegels nu. (wetgeving)

verder vind ik de S véél mooier, als dit de serie-X wordt ben ik niet geïnteresseerd.

Misschien komen die camera's weer terug op de finale versie. Aan het stuur staan de hendels links ook nog omgekeerd. Het is dus nog een oude versie. Misschien is hetzelfde waar voor de spiegels. Ik vind een SUV ook minder mooi dan een berline maar binnen zijn klasse vind ik het design van de Model X zeer geslaagd. De Model X zal een groot succes worden voor Tesla op voorwaarde dat ze hem geproduceerd krijgen. Dat is niet vanzelfsprekend want ze hebben nu al zoveel logistieke issues met de variaties op de Model S. Hoe ze dat gaan bolwerken met een 2de voertuig. Ik denk dat schalen hun grootste uitdaging is.
 
Das weer autoweek, aannames, aannames, aannames... Denk echt niet dat de X in 700pk gaat komen toch? Dacht juist dat de Performance Dual Drive S er juist moest komen om onderscheid te maken in sports en SUV. Of zou het dan toch?
Tesla Model X komt ook als 700 pk-versie | Autonieuws - AutoWeek.nl

De Model X gebruikt dezelfde aandrijflijn als de AWD Model S. Eigenlijk is het anders, de AWD was volgens mij gepland voor de Model X maar ze hebben hem uiteindelijk eerst op de Model S geïntroduceerd. Dat was een slimme zet want zo is er op dat vlak alvast geen risico meer bij de introductie van de Model X. De hoogste marge zullen ze weer halen op een topmodel dat buiten concurrentie staat dus daarom denk ik dat een Model X P85D geen pie-in-the-sky is.

Maar geef mij toch maar mijn soon-to-be Model S P85D...
 
http://teslamondo.com/
Oei,...het eerste waar ik aan dacht was zo'n Ssangyong ding. Ik meen me te herinneren dat Elon melde dat weer eens 'blown away' zouden zijn door de X. Hoe denken de mensen met een reservering erover?

Idd niet per se een head-turner op deze pics, maar er zijn wel een aantal stijlelementen verbloemd (bijv. de achterlichten lopen niet door in de klep). Hij zou naar mijn mening er ook beter uitzien met grotere velgen dan op deze foto's.