Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y - 4680 battery

This site may earn commission on affiliate links.
Dat lagere gewicht zou voor de toekomst nog wel eens interessant kunnen worden nu de roep om een vorm van wegenbelasting voor zware EV's steeds sterker wordt.
Ook voor de verzekering. Ik heb begrepen dat Tesla s duur zijn om te verzekeren niet omdat ze snel zijn maar snel en zwaar waardoor juist de kinetische energie voor veel nevenschade zorgt. Geen idee of het waar is maar voelt wel aan als iets wat waarheid kan zijn.
 
Dat lagere gewicht zou voor de toekomst nog wel eens interessant kunnen worden nu de roep om een vorm van wegenbelasting voor zware EV's steeds sterker wordt. Volgens het AD overweegt men in Noorwegen een speciale belasting voor EV's >2000kg. De MYLR zit overigens net onder 2000kg, maar een lager gewicht zou alsnog wel eens voordelig(er) kunnen zijn.

Ik zie dit eigenlijk niet meer gebeuren. Men is nu bezig met de voorbereidingen van rekeningrijden, zover ik heb begrepen gaat dit over een vaste heffing (gebruik) voor auto's tot 3.500kg. Aangezien men dit voor 2030 wil invoeren, verwacht ik niet dat men een tijdelijke periode belastingen gaat heffen op EV's.
 
Ik zie dit eigenlijk niet meer gebeuren. Men is nu bezig met de voorbereidingen van rekeningrijden, zover ik heb begrepen gaat dit over een vaste heffing (gebruik) voor auto's tot 3.500kg. Aangezien men dit voor 2030 wil invoeren, verwacht ik niet dat men een tijdelijke periode belastingen gaat heffen op EV's.
Zeker niet voor EV’s, wel voor zware wagens. Is in België ook sprake van. Of het rekeningrijden duurder maken vanaf 2000kg.