Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Er moet eerst nog even een fabriek in Europa uit de grond worden gestampt.
View attachment 386623

Dat is niet het punt dat ik wil aanhalen.
Als ze deze effectief in europa willen gaan produceren dan hadden ze maar vroeger met die fabriek moeten klaar zijn.
Of in Amerika toch op z'n minste eind dit jaar beginnen produceren.
In de huidige wereld vind ik het vreemd om een product voor te stellen en dit eigenlijk maar 2-3 jaar later op de markt te brengen. Waar gebeurd dit nog? Voor de M3 is dit inderdaad zeer goed gelukt, maar zoals hier in andere topics al geschreven gaat zich niemand daar nog een 2de keer laten aan vangen.
Bij zoiets als de nieuwe roadster begrijp ik dat wel omdat dat nog iets innovatiever is of meer concept achtig.
Maar de MY is gewoon realiteit tov upgrade M3.
 
Dat is niet het punt dat ik wil aanhalen.
Als ze deze effectief in europa willen gaan produceren dan hadden ze maar vroeger met die fabriek moeten klaar zijn.
Of in Amerika toch op z'n minste eind dit jaar beginnen produceren.
In de huidige wereld vind ik het vreemd om een product voor te stellen en dit eigenlijk maar 2-3 jaar later op de markt te brengen. Waar gebeurd dit nog? Voor de M3 is dit inderdaad zeer goed gelukt, maar zoals hier in andere topics al geschreven gaat zich niemand daar nog een 2de keer laten aan vangen.
Bij zoiets als de nieuwe roadster begrijp ik dat wel omdat dat nog iets innovatiever is of meer concept achtig.
Maar de MY is gewoon realiteit tov upgrade M3.
Tesla heeft inmiddels geleerd dat het 3 jaar duurt voor je een nieuw model in grote aantallen kan produceren. En hoe lang geleden zijn de Etron en de EQC al aangekondigd? Daar rijdt er nog nauwelijks een van rond. En Volkswagen houdt ons ook al vijf jaar aan het lijntje. Hun geplande leverdata schuiven elk jaar verder naar achteren.
Tesla heeft de lessen geleerd en komt met realistisch haalbare termijnen. En wie niet kan wachten, er zijn inmiddels meer keuzemogelijkheden, ook bij andere merken.
 
Schitterende auto, de Model Y. Voldoet aan al mijn verwachtingen en wensen. Zoals de 7-zits optie en range.

Ben nog wel benieuwd naar de exacte afmetingen (lengte, breedte). Mijn vrouw wil geen te grote auto.

Heet iemand al informatie gevonden over de afmetingen?
 
D
Schitterende auto, de Model Y. Voldoet aan al mijn verwachtingen en wensen. Zoals de 7-zits optie en range.

Ben nog wel benieuwd naar de exacte afmetingen (lengte, breedte). Mijn vrouw wil geen te grote auto.

Heet iemand al informatie gevonden over de afmetingen?
De breedte van de Model 3 is 185 cm zonder spiegels en met spiegels uitgeklapt 209 cm.
De breedte van de Model S is 196 cm zonder spiegels en met spiegels uitgeklapt 219 cm.
Als de Model Y 10% groter is dan de Model 3 komt ie aardig richting de breedte van een Model S.
De lengte van de Y zal wel flink minder zijn dan de S. De 3 is 4,69 mtr, waar de S 4,98 mtr is.
Ik schat in dat de Y maar weinig langer zal zijn dan de 3.
 
Ik weet niet in hoeverre dit correct is, maar kom:

54236827_10219129247608112_8175117639710932992_o.jpg
 
D

De breedte van de Model 3 is 185 cm zonder spiegels en met spiegels uitgeklapt 209 cm.
De breedte van de Model S is 196 cm zonder spiegels en met spiegels uitgeklapt 219 cm.
Als de Model Y 10% groter is dan de Model 3 komt ie aardig richting de breedte van een Model S.
De lengte van de Y zal wel flink minder zijn dan de S. De 3 is 4,69 mtr, waar de S 4,98 mtr is.
Ik schat in dat de Y maar weinig langer zal zijn dan de 3.
Als Elon met 10% groter doelde op 10% groter volume, dan zou er eigenlijk maar heel weinig extra nodig zijn in de lengte en breedte. Die extra 10% inhoud past wel in de hoogte.

Afijn, ik houd de Tesla site in de gaten voor de officiële specs.
 
Als Elon met 10% groter doelde op 10% groter volume, dan zou er eigenlijk maar heel weinig extra nodig zijn in de lengte en breedte. Die extra 10% inhoud past wel in de hoogte.

Afijn, ik houd de Tesla site in de gaten voor de officiële specs.
Ik denk ook dat het meer in het volume dan breedte en lengte zit. De Y is gebaseerd op de 3 en dus zal de spoorbreedte sowieso gelijk zijn.
 
  • Like
Reactions: woes
Ik denk ook dat het meer in het volume dan breedte en lengte zit. De Y is gebaseerd op de 3 en dus zal de spoorbreedte sowieso gelijk zijn.

Eens. In 2013 heeft Elon gezegd dat de Model 3 20% kleiner zou worden dan de Model S.

Musk: Mainstream Tesla Model 3-4 Years Out, Will Be 20 Percent Smaller Than Model S (Video)

Je mag aannemen dat hij volume bedoelde. Maar misschien kunnen we dat ergens nagaan.

Aangenomen dat de 10% "Y groter dan 3" tweet ook op volume slaat kan het best alleen om de hoogte gaan.
 
Wat ik me nu afvraag, hoe moet het uitgesproken worden:

"model-why" - dus op z'n Engels, lijkt me logisch, alhoewel ik niet naar de live-stream ed heb gekeken/geluisterd.

en op z'n Nederlands: "model-ypsilon", "model-ygeric" (voor de westvlamingen) of "model-ij" ?
Aangezien de kennis van Grieks en Frans in Nederland tegenwoordig nogal schamel is zal het hier wel Moddelwaai blijven.
 
Wow! Mooi hoor en eindelijk de I-pace killer die al zo lang voorspeld wordt!

Waarom is er zo'n strijd tussen EV aanhangers? Laten we blij zijn dat mensen keuze hebben uit EV's en ik snap verdomde goed dat sommige mensen geen Tesla willen, laat ze en wees blij dat ze iig voor een EV kiezen. Als de hele wereld in een Tesla rijdt is dat ook super saai... Dan wordt het zo'n Mao-pakje.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: HWS and Edi99