Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Waarom is er zo'n strijd tussen EV aanhangers? Laten we blij zijn dat mensen keuze hebben uit EV's en ik snap verdomde goed dat sommige mensen geen Tesla willen, laat ze en wees blij dat ze iig voor een EV kiezen. Als de hele wereld in een Tesla rijdt is dat ook super saai... Dan wordt het zo'n Mao-pakje.

Geen strijd hoor, maar tongue in cheek poging tot humor door als het ware zeg maar de klassieke omdraaiing ...
Of zo. Humor dus. :)
 
  • Like
  • Informative
Reactions: PaulusdB and Edi99
Toch snap ik het niet, die te vroege presentatie. Het goede nieuws lijkt me dat Tesla weer aan 't "underselling" is. Het zou me niet verbazen dat de MY er over twee jaar véél mooier uitziet, en met betere specificaties, dat wat we deze ochtend zagen. Zou me ook niet verwonderen als er vanaf morgen radiostilte heerst over de MY, vanuit Tesla.

Maar dan nog: zelfs vandaag ziet de MY eruit als "meer wagen voor hetzelfde geld" dan de M3. Waarom dan zo'n "unveil" doen een volle twee jaar op voorhand? Ja, je zal mogelijk een paar duizenden mensen die vandaag een i-Pace/Kona/Ioniq/i3/Niro wilden bestellen overhalen om even te wachten op de MY. Maar je zal ook véle tienduizenden mensen die vandaag een M3 wilden bestellen overhalen om even te wachten op de MY, lijkt me.

Het moet iets met kwartaalcijfer-o-filie te maken hebben denk ik, want op
middellange termijn lijkt het wat op kannibalisme van de M3, nee?

Enfin, Elon's wegen zijn ondoorgrondelijk, en tot nog toe heeft hij toch zowat altijd gelijk gehad, dus we zullen maar blijven geloven in onze halfgod zeker? Elon's fortuin schijnt zo'n 11,4 miljard EUR te zijn, en da's toch 11,399 miljard meer dan het mijne, dus ik neem aan dat ie beter dan ik weet wat ie moet doen :).
 
Last edited:
Toch snap ik het niet, die te vroege presentatie....
Ik las elders de stelling dat het een strategie zou zijn om de klassieke autofabrikanten al even in het zweet te zetten en zo aan te zetten tot snellere aanpak om het fel gegeerde CUV segment naar elektrisch te brengen.

Geen idee of Tesla en Musk wel degelijk zo strategisch denken (het lijkt er soms toch helemaal niet zo op), maar vind het persoonlijk wel een leuke stelling, en hoop dat de ICE fabrikanten het ook zo ervaren.
 
Elon Musk twitterde net dit plaatje, een ‘teaser pic of Tesla cyberpunk truck’ dat tijdens de Model Y event getoond werd maar dat iedereen gemist had.

4A982F32-C5F1-4218-B873-88BBD4469D70.jpeg


Wat zou dit moeten voorstellen?
Ik zie alleen een doos met een Tesla logo erop... :confused:

Elon Musk on Twitter
 
@Rla Lijkt me sterk, maar kan. Op zich zie je juist dat fabrikanten kiezen voor CUV/SUV omdat je daar makkelijker het accupakket in de bodem verwerkt en toch nog voldoende zit- en hoofdruimte overhoudt. i-Pace, Kona, e-Niro, Audi etc... Ze kiezen allemaal een wat hogere koets.
 
Toch snap ik het niet, die te vroege presentatie. .

Ik denk inderdaad zoals je zegt een kwartaalcijfer ding.
De acties van de afgelopen weken zijn allemaal nogal apart. Bizarre prijsverlaging van de duurste modellen. 50% korting op FSD EAP en nu 2.500USD aanbetaling op de Y. En niet te vergeten het spontaan sluiten van al die retail outlets.
Lijken mij allemaal acties om ervoor te zorgen dat de liquiditeit aan het eind van het kwartaal voldoende is om niet om te vallen. Snel geld
 
Elon Musk twitterde net dit plaatje, een ‘teaser pic of Tesla cyberpunk truck’ dat tijdens de Model Y event getoond werd maar dat iedereen gemist had.

View attachment 386818

Wat zou dit moeten voorstellen?
Ik zie alleen een doos met een Tesla logo erop... :confused:

Elon Musk on Twitter
Dat is de Tesla kist voor begrafenissen. Heeft een kleine afbreekbare accu voor de verlichting en is vanaf maandag te bestellen in de Lifestyle shop op shop.tesla.com. Handig voor de mensen die zich maandag doodschrikken van de nieuwe prijzen :eek::)
 
Ik zie de gereputeerde Duitsers ook auto's voorstellen die pas over 3 tot 5 jaar op de markt gaan komen. Deze voorstelling lijkt me dus geheel in lijn met de overige auto industrie en zeker niet abnormaal.

Die prijzen jojo politiek was wel iets anders...
 
  • Like
Reactions: Rla
Voor wat het waard is zolang Tesla dit niet officieel bekend maakt in haar specificatie. Musk heeft in het verleden ook gezegd dat het voor de M3 in de planning zat. Tot op heden niks van terug gezien in de praktijk. Wishful thinking?
Zie ook de volgende link met foto's:
Model Y - Tow Hitch Spotted!!! : teslamotors
Op Reddit gaat wel de discussie of dit alleen een opening is voor een hitch of een echte trekhaak.
Ik wacht nog even met bestellen...
En wie weet komt dezelfde trekhaakoptie toch ook nog op de M3, goed om de 70% gelijke onderdelen op peil te houden.
 
Zie ook de volgende link met foto's:
Model Y - Tow Hitch Spotted!!! : teslamotors
Op Reddit gaat wel de discussie of dit alleen een opening is voor een hitch of een echte trekhaak.
Ik wacht nog even met bestellen...
En wie weet komt dezelfde trekhaak optie toch ook nog op de M3, goed om de 70% gelijke onderdelen op peil te houden.
Een gat in de bumper om een trekhaak door te stekeno_O laatste keer dat ik dit zag was op een oude range rover.
Er zijn toch veel beter oplossingen om de plaats van een trekhaak te verbergen.
Bij mijn BMW komt die automatisch van onder de auto uitgeklapt, eens ingetrokken zie je geen verschil tussen een auto met trekhaak optie en zonder.
 
Heeft iemand hier al een reservering gedaan?
Ik heb er wel eentje geconfigureerd, maar nog niet besteld.
In Nederland geldt vooralsnog vanaf 1-1-2021 een inkomensbijtellingspercentage van 22%. Ook op volledig elektrische auto’s.

We zullen moeten afwachten of de regering de huidige 4% regel toch wil gaan verlengen na 31-12-2020.

In het klimaatakkoord, dat inmiddels op losse schroeven staat, wordt gesproken over een éénmalige aankoopsubsidie, zodat ook particulieren er baat hij hebben.

Of daarmee een aantrekkelijke bijtelling tot het verleden zal behoren is dus nog niet duidelijk.

Deze duidelijkheid heb ik wel nodig voor mijn aankoopbeslissing voor de Model Y.
Voorlopig dus nog even wachten.
 
Ik heb er wel eentje geconfigureerd, maar nog niet besteld.
In Nederland geldt vooralsnog vanaf 1-1-2021 een inkomensbijtellingspercentage van 22%. Ook op volledig elektrische auto’s.

We zullen moeten afwachten of de regering de huidige 4% regel toch wil gaan verlengen na 31-12-2020.

In het klimaatakkoord, dat inmiddels op losse schroeven staat, wordt gesproken over een éénmalige aankoopsubsidie, zodat ook particulieren er baat hij hebben.

Of daarmee een aantrekkelijke bijtelling tot het verleden zal behoren is dus nog niet duidelijk.

Deze duidelijkheid heb ik wel nodig voor mijn aankoopbeslissing voor de Model Y.
Voorlopig dus nog even wachten.

De aankoopsubsidie is er helaas, helaas af. Dat ze nu niet begrijpen dat de transitie daarmee fors wordt vertraagd is onbegrijpelijk. Of ze begeijpwn het wel en dan is het ... (vul in naar je stemming het toelaat) :mad:
 
Het prijsverschil net de M3 is niet zo groot. Had dit meer verwacht. Zojuist het volgende geconfigureerd

  • Model Y Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Pearl White Paint
  • 18’’ Aero Wheels
  • Black and White Premium Interior
  • Five Seat Interior
  • Autopilot
  • Full Self-Driving Capability
Prijs is 72.668

  • Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Lakkleur Pearl White
  • 18'' Aero velgen
  • Zwart en wit premium interieur
  • Autopilot
  • Volledig zelfrijdende besturing
Prijs is 68.268

Mooi om te zien hoe de keuze aan het toenemen is........
Leve de kracht van de concurrentie
 
Weinig reservaties ook op het Amerikaanse forumgedeelte maar dit kan nu wel te maken hebben met het feit dat een reservatie toch geen moer uitmaakt.
Hij ziet er ook exact uit als een model 3 dus weinig vernieuwend en wie de M3 niet mooi vond zal niet overstag gaan voor deze.
Ik begrijp wel dat Tesla 75% van de onderdelen van de M3 gebruikt om zo een grotere winstmarge te creëren maar had toch wel iets gedurfder verwacht.