You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb dezelfde issue. Updates staan op "geavanceerd" en de auto hangt dagelijks aan WiFi.heeft iemand al een update gehad voor de MY. ik zit nog op 2021.3.105.
En de kaart heeft een datum van 2019.
Yes, zojuist krijg ik 2021.32.21 binnen. Staat nu te installeren.Over die updates: vanaf vandaag schijnen de auto's met "nieuwe" chips de updates te krijgen naar 2021.32.x, zodat alles weer in dezelfde branch zit:
Kan je gewoon langskomen of heb je een afspraak nodig?Deze middag ben ik is langs gegaan in Zaventem, eindelijk is IRL kunnen inspecteren. Ik was toch onder de indruk van de afwerking. En ik ben weer verliefd geworden op zwart op zwart! Deze stonden klaar voor levering.
View attachment 715957
Je kan gewoon langs zonder afspraak.Kan je gewoon langskomen of heb je een afspraak nodig?
Ja ik wacht nu momenteel op eerste van Berlijn en hoop ook op een zwart metallic kleurtje, maar het gaat sowieso zwart worden. En heel voorzichtig hoop ik ook op de 4680 batterij, maar schat die kans heel laag in. Ik denk dat het eerder plan B gaat worden als ze opstarten met 2170 batterij. Ik heb mij al voorgenomen om hem na 2 of 3 jaar in te ruilen voor 4680 MY.Ook mijn nummer 1 zwart op zwart en dan met wit interieur! Enkel hopen dat er in Berlijn een zwart metaal komt maar vrees ervoor.
De eerste Y vanuit Berlijn???
X100D is naderhand softwarematig 'uncorked' en zit meer rond de 4,5 seconden.De 0-100 snelheid van de X 100D en de Model Y LR is ongeveer gelijk (4,9s vs 5,0s)
Prijs/kwaliteit is een duurdere wagen altijd in het nadeel. Bij elk merk. De duurdere moeten de goedkopere wat ‘sponseren’.@Peter, ik vind de prijs-kwaliteit van de 3 beter dan de x. De y is 34% duurder dan de 3 was (mijn configuratie). Ik heb een x en daar blijf ik nog een tijdje in rijden hoop ik.
Als je de aantallen meeneemt (massa productie) en de kans op afzet (korter tijd op voorraad) in de markt dan is een kleinere wagen wel degelijk goedkoper.Prijs/kwaliteit is een duurdere wagen altijd in het nadeel. Bij elk merk. De duurdere moeten de goedkopere wat ‘sponseren’.
Eigenlijk is een kleinere wagen produceren niet zo veel goedkoper dan een grote. Design, testen, aantal assemblagestappen, electronica, marketing, goto market enz… allemaal zo goed als hetzelfde. Een groter stuk maken kost alleen wat meer grondstof. Een groter stuk monteren is vaak nog eenvoudiger wegens meer plaats in de wagen.
Ik ken uiteraard je configuratie niet maar laat ik uitgaan van de basisversies:@Peter, ik vind de prijs-kwaliteit van de 3 beter dan de x. De y is 34% duurder dan de 3 was (mijn configuratie). Ik heb een x en daar blijf ik nog een tijdje in rijden hoop ik.
Als je de goedkoopste Y (LR) met de goedkoopste 3 (SR+) vergelijkt dan is het:Ik ken uiteraard je configuratie niet maar laat ik uitgaan van de basisversies:
3 = 56.990
Y = 63.000
63.000 - 34% = 41.580 ... er klopt dus ergens iets niet!
Het prijsverschil is momenteel 9,5%
Ik weet dat dit niet correct is maar
volume 3 = 12,52
volume Y = 14,13
14,13 - 9,5% = 12,79 dus is de Y eigenlijk iets goedkoper zelf volgens volume!
Natuurlijk houdt dit geen rekening met de echt belangrijke zaken zoals autonomie etc.
Je vergelijkt dan appels met peren.Als je de goedkoopste Y (LR) met de goedkoopste 3 (SR+) vergelijkt dan is het:
64.000 vs 49,980 = +28% (in NL)
Dat is toch een behoorlijk groot verschil.
Aan de ene kant is dat waar, aan de andere kant: het grootste verschil tussen de 3 SR+ en de LR is de range:Je vergelijkt dan appels met peren.
Je moet uiteraard een zelfde motorisatie vergelijken, in casu beide LR anders gaat je vergelijking niet op ;-)