Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.

Ze passen gewoon.
Ah oke,

Dan was het voor de model 3 dat op de P versie wat beperkter is..., hebben ze dat voor de model y dus net stapje verbeterd. Of een wat kleinere caliper gemonteerd...
 
  • Like
Reactions: NielsV

Ze passen gewoon.

Nice! Bedankt voor de informatie. Eigenlijk zien de 20" velgen er het beste uit, maar een beetje meer rubber is altijd aangenaam. Ik rij al jaren rond met 19"Continental M+S all season banden. Die maken wel wat meer lawaai vermoed ik, maar ik heb niet veel zin om altijd te wisselen. Ik heb geen plek om een extra setje velgen te stockeren en een afspraak maken om de banden te wisselen is ook al moeilijk te plannen met de huidige winters.

Nu nog even wachten op een review van de eerste MYP uit Duitsland en daarna een bestelling plaatsen. Als er niks spectaculairs extra opzit wordt het een long range, anders toch maar de performance.

Er gaan geen 4680 batterijen in Europa rondrijden. Ik denk dat dit pas zal gebeuren wanneer de productie lokaal gaat gebeuren en dat is nog niet voor het eerste jaar. Vermoedelijk zal het dus pas zijn wanneer er extra lijnen (misschien andere modellen) gebouwd gaan worden in Berlijn.
 
19" wielen passen op de MYP. Zie bijv. deze video.
hier vragen ze 3000euro voor een set? Dan kom je ook uit op 4000euro met banden, even duur als de Turbine 21 inch optie via Tesla zelf.
En dan moet je nog de sensors bijkopen (400Euro?)

 
Dus zo kwam Elon op het idee van de Model Y ….. 😅

287FE732-38F5-413A-AA50-A10CF6AFBA99.jpeg
 
Dat zou een weigering zijn ... in het achterhoofd houden dus mocht ik een Tesla kopen van mijn andere wagen nog niet te verkopen!
Het zal wellicht niet zo zijn als bij andere merken dat je ondertussen een vervangwagen krijgt tot ze je iets leveren dat gezien mag worden?
 
hier vragen ze 3000euro voor een set? Dan kom je ook uit op 4000euro met banden, even duur als de Turbine 21 inch optie via Tesla zelf.
En dan moet je nog de sensors bijkopen (400Euro?)
Klopt; ik vind de wielen van T-Sportline ook echt veel te duur. Maar zoals hierover al gezegd passen de originele 19" Gemini's ook. Zelf ik een winterset 20" GMP SWAN waar de originele naafdoppen in passen. Je zou bijvoorbeeld ook voor 19" Borbet Y of Monaco GP6 kunnen gaan. Die zijn ook erg betaalbaar en daarin passen ook Tesla naafdoppen. Ik zou wel even vooraf laten checken of die sets ook over de remmen van de MYP passen.
 
Afgelopen donderdag is de Model Y voorzien van de trekhaak in Wezep. Na iets langer dan een uur waren ze klaar.
Inmiddels al een aantal korte ritten ( enkele reis 15km) met de paardentrailer (~1300kg incl. 1 paard) gereden. Verbruik tussen de 280-330 Wh/km. Nog geen lang stuk snelweg gehad.

Het rijd erg goed, alsof er bijna niks achter zit. 😀
Nu kan de auto ook het doel dienen waarvoor de auto is aangeschaft. Kan de benzineslurper eruit. Top!
Vanmorgen ook even een stuk met de aanhanger achter de MY gereden. Over een afstand van 45 km (wisselend stadsverkeer / snelweg) een gemideld verbruik van 385 Wh/km. Dat vind ik best fors...
Aanhanger was een plompe vierkante bak van zo'n 700 kg.

Op de snelweg was het verbruik zo'n 300-350 Wh/km als ik netjes 85-90 bleef rijden.
 
  • Like
Reactions: DuoDiscus
Hi, ik heb nu een MS 75 van eind 2017. Ik heb ongeveer 115000 KM gereden en aan het eind van dit jaar gaat de MS uit de lease.
Vanwege levertijden wil ik ergens komende twee maanden de bestelling plaatsen. Vanwege de kids en vakanties ben ik tot de volgende shortlist gekomen: Skoda Enyak, Audi Q4 40 S-line (evt SB) of... de model Y LR. De Audi en de Y ontlopen elkaar niet qua bijtelling. Qua ruimte en laadinfrastructuur heeft de Y voorlopig de voorkeur. Ik ga sowieso nog even proefrijden, maar heb nog een aantal vragen:

Als ik voor de Y ga:
1) Is het verstandig om zo laat mogelijk te bestellen ivm de ontwikkelingen in Berlijn? En anders zsm bestellen?
2) Verwachten jullie nog een prijsaanpassing a.g.v. de Berlijn ontwikkelingen (geen importkosten et cetera)?
3) Zijn er nog Model S => Model Y aandachtspunten qua ervaring / good to now?

Qua model s: dit was echt een vette ervaring, ermee op wintersport en zomervakantie (kamperen, eigen tent) en vooral het begin waren de reacties echt leuk om mee te maken. In het begin echt het gevoel dat ik een iphone op wielen had. Afgelopen 1,5 jaar ervaren hoe het is om een relatief 'oude' EV te rijden. Zo is het scherm erg traag en is de accu range teruggelopen naar 311km op 80%. Ook aanpassingen laten doen: glazen dak aan laten passen zodat ik een dakkoffer kan vervoeren én de CSS upgrade van beide upgrades enorm genoten.

thx!
 
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Mijn vrouw rijdt een id3, rijdt echt top maar de software is drama en ouderwets. Ik verwacht dat Audi of Skoda dat niet beter voor elkaar hebben.
Ix3 was ook nog een optie, maar heeft weer teveel toeters en bellen.

Audi ziet er wel beter uit, maar ik wil voorlopig een betrouwbare elektrische auto en heb een MYP besteld.
En of hij uit Duitsland komt of uit China maakt mij niet zoveel uit. Processen zijn veelal gestandaardiseerd en verwacht dezelfde kwaliteit.
Mijn gedachte is dat het niet goedkoper wordt als GF4 mag produceren, Tesla heeft minder overhead kosten en zal je niet direct terug gaan zien in de prijs. Misschien wel op termijn.

In vergelijking met de MS ga je het comfort wel missen denk ik. De MY is stug geveerd, wat hem ook wel weer wat sportiever maakt.
 
  • Like
Reactions: job-lek