Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ben het met je eens op kwaliteit van stoelen en leder (vs vegan leder). Qua afwerking aan de binnenkant is er een andere filosofie toegepast. Tesla heeft echt stappen gemaakt in de afgelopen jaren. Vergelijk een model Y P maar eens met een model 3 van 2019. Tov BMW zie ik naast stoelen echt geen grote verschillen in afwerkingsniveau (maar dat is mijn mening). Voelt behoorlijk premium (raam bediening knoppen van goede kwaliteit, bekleding in deurpaneel, doorlopende lijsten in de deurpanelen, middenconsole “schuif klep” is enorm smooth en van prima materiaal). De tijd zal het leren…. ;)
Afgelopen maandag nog even snel naar de vestiging in Zaventem (nabij Brussel) geweest... geen ENKELE model Y te bekijken. In heel de (kleine) showroom enkel 1x model 3... WTF!
Dus al zeker geen Performance.... Er zou een demo toekomen in de loop van de maand juli om te testen eind juli/augustus. Dus tja tot dan kan ik niets beslissen.

Vraagje voor de eigenaars van de Y (en wellicht ook de 3) - is het mogelijk dat het zwart interieur ... grijs is?
Ik moet zeggen dat ik daar niet opgelet had tot in een recente test review. Daar leken de zetels echt grijs ipv zwart. Maar ook de hemel etc. waren een soort beige?? Of is dat de indruk?
thx!
 
Afgelopen maandag nog even snel naar de vestiging in Zaventem (nabij Brussel) geweest... geen ENKELE model Y te bekijken. In heel de (kleine) showroom enkel 1x model 3... WTF!
Dus al zeker geen Performance.... Er zou een demo toekomen in de loop van de maand juli om te testen eind juli/augustus. Dus tja tot dan kan ik niets beslissen.

Vraagje voor de eigenaars van de Y (en wellicht ook de 3) - is het mogelijk dat het zwart interieur ... grijs is?
Ik moet zeggen dat ik daar niet opgelet had tot in een recente test review. Daar leken de zetels echt grijs ipv zwart. Maar ook de hemel etc. waren een soort beige?? Of is dat de indruk?
thx!
Stoelen zijn zwart (niet super donker zwart)
Panelen en deur inlays zijn donker grijs
Hemel vanaf dashboard is bij mij beige (licht van kleur). En idd het is vooral enorm veel glas dat je boven je ziet.
 
Dus al zeker geen Performance.... Er zou een demo toekomen in de loop van de maand juli om te testen eind juli/augustus. Dus tja tot dan kan ik niets beslissen.

Zo grappig. Ik had begin mei een testrit geboekt met een MYLR en MYP voor medio juni, en begin juni belde Tesla me om te zeggen dat de demo's waren verkocht en er pas begin juli nieuwe gingen toekomen, maar ik kon wel begin juli meteen gaan testen als ik wou.

Ondertussen dan via via een testrit kunnen doen met een MYLR en dat is me goed meegevallen. In combinatie met de recente MYP review van Teslabjorn (
) heb ik dan maar "**** it" gedacht en gisteren een MYP besteld. Op goed geluk.

Het is een beetje blind iets kopen, maar met de levertermijnen die alleen maar oplopen en het mini-prijsverschil tussen een MYLR en MYP (prijzen die naar ik denk alleen maar gaan stijgen) ben ik er dan toch maar voor gegaan.

Hopelijk valt het mee :)
 
Zo grappig. Ik had begin mei een testrit geboekt met een MYLR en MYP voor medio juni, en begin juni belde Tesla me om te zeggen dat de demo's waren verkocht en er pas begin juli nieuwe gingen toekomen, maar ik kon wel begin juli meteen gaan testen als ik wou.

Ondertussen dan via via een testrit kunnen doen met een MYLR en dat is me goed meegevallen. In combinatie met de recente MYP review van Teslabjorn (
) heb ik dan maar "**** it" gedacht en gisteren een MYP besteld. Op goed geluk.

Het is een beetje blind iets kopen, maar met de levertermijnen die alleen maar oplopen en het mini-prijsverschil tussen een MYLR en MYP (prijzen die naar ik denk alleen maar gaan stijgen) ben ik er dan toch maar voor gegaan.

Hopelijk valt het mee :)
En je riskeert maar 100€ aanbetaling, mocht je je bedenken.
 
En je riskeert maar 100€ aanbetaling, mocht je je bedenken.
Aanbetaling is nu € 250
1655386259008.png
 
Ik zie in de States serieuze prijsstijgingen!
Mogelijk dus ook in Europa?
Rare is dat we nu Tesla's hebben uit Berlijn dus zonder invoerkosten en toch niet goedkoper... succes van het merk?

Paar vragen:
* Als je vandaag bestelt met wit interieur heb je levering januari - maart 2023. Maar ik wil wagen pas tegen juli '23. Kan je die dan "laten staan" of verlaten?
Ik besef dat ik ook later kan bestellen maar dan zit ik met risico van nog maar eens prijsstijgingen?
* Iemand een idee wanneer de nieuwe kleuren er komen in Berlijn?
* Het zwart op de Performance in Berlijn is nog steeds een niet-metaal kleur maar wel extra betalend? Wit is dan weer gratis en een dubbele metaal, klopt?
* Voor degenen die hun P al hebben, welke banden zitten erop? Zomer van Pirelli of Michelin of zoals in States all-season?
 
Ik zie in de States serieuze prijsstijgingen!
Mogelijk dus ook in Europa?
Rare is dat we nu Tesla's hebben uit Berlijn dus zonder invoerkosten en toch niet goedkoper... succes van het merk?
Als de vraag groot is, zal de prijs zeker niet zakken, eerder stijgen = meer wins voor Tesla. (vraag en aanbod :))
Paar vragen:
* Als je vandaag bestelt met wit interieur heb je levering januari - maart 2023. Maar ik wil wagen pas tegen juli '23. Kan je die dan "laten staan" of verlaten?
Ik besef dat ik ook later kan bestellen maar dan zit ik met risico van nog maar eens prijsstijgingen?
* Iemand een idee wanneer de nieuwe kleuren er komen in Berlijn?
* Het zwart op de Performance in Berlijn is nog steeds een niet-metaal kleur maar wel extra betalend? Wit is dan weer gratis en een dubbele metaal, klopt?
* Voor degenen die hun P al hebben, welke banden zitten erop? Zomer van Pirelli of Michelin of zoals in States all-season?
* Ja en inderdaad later bestellen is kans op een hogere prijs.
* Moeilijk te zeggen, als indicatie staan er leveringen ingepland met andere kleuren voor het najaar.
*
* Pirelli P Zero.
 
  • Helpful
Reactions: Voodoo077
Ik zie in de States serieuze prijsstijgingen!
Mogelijk dus ook in Europa?
Rare is dat we nu Tesla's hebben uit Berlijn dus zonder invoerkosten en toch niet goedkoper... succes van het merk?

Paar vragen:
* Als je vandaag bestelt met wit interieur heb je levering januari - maart 2023. Maar ik wil wagen pas tegen juli '23. Kan je die dan "laten staan" of verlaten?
Ik besef dat ik ook later kan bestellen maar dan zit ik met risico van nog maar eens prijsstijgingen?
* Iemand een idee wanneer de nieuwe kleuren er komen in Berlijn?
* Het zwart op de Performance in Berlijn is nog steeds een niet-metaal kleur maar wel extra betalend? Wit is dan weer gratis en een dubbele metaal, klopt?
* Voor degenen die hun P al hebben, welke banden zitten erop? Zomer van Pirelli of Michelin of zoals in States all-season?
Ja ik heb ook maar snel besteld want ik verwacht prijsstijgingen, zeker als je ziet wat de markt en de inflatie in het algemeen doen.

De MYP die ik heb besteld is rood/wit, maar bij Tesla vertelden ze me dat de blauwe en de rode pas later worden geleverd omdat die kleuren gaan veranderen. Het zou blauw en rood blijven, maar de tint zal waarschijnlijk veranderen. Hoe? Geen idee.

Spannend allemaal hé. YOLO!
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Ja ik heb ook maar snel besteld want ik verwacht prijsstijgingen, zeker als je ziet wat de markt en de inflatie in het algemeen doen.

De MYP die ik heb besteld is rood/wit, maar bij Tesla vertelden ze me dat de blauwe en de rode pas later worden geleverd omdat die kleuren gaan veranderen. Het zou blauw en rood blijven, maar de tint zal waarschijnlijk veranderen. Hoe? Geen idee.

Spannend allemaal hé. YOLO!
Is dat voor alle Model Y van toepassing of alleen de performance varianten?
 
Ja ik heb ook maar snel besteld want ik verwacht prijsstijgingen, zeker als je ziet wat de markt en de inflatie in het algemeen doen.

De MYP die ik heb besteld is rood/wit, maar bij Tesla vertelden ze me dat de blauwe en de rode pas later worden geleverd omdat die kleuren gaan veranderen. Het zou blauw en rood blijven, maar de tint zal waarschijnlijk veranderen. Hoe? Geen idee.

Spannend allemaal hé. YOLO!
Maar dan ben je pas na het voorjaar voorzien van een auto?
 
Als de vraag groot is, zal de prijs zeker niet zakken, eerder stijgen = meer wins voor Tesla. (vraag en aanbod :))

* Ja en inderdaad later bestellen is kans op een hogere prijs.
* Moeilijk te zeggen, als indicatie staan er leveringen ingepland met andere kleuren voor het najaar.
*
* Pirelli P Zero.
Elders op forum zie ik dat prijsstijgingen ook worden doorgerekend. Dt is niet het geval in Benelux?
dan zou je een Y kunnen bestellen en eventueel als je toch nog verandert van gedacht je voorschotbon/bestelbon doorverkopen aan iemand zodat deze niet te lang hoeft te wachten en auto krijgt aan een lagere prijs? Of. Staat die op naam en is niet overdraagbaar?

pirelli P Zeo zomer?
 
Dt is niet het geval in Benelux?
dan zou je een Y kunnen bestellen en eventueel als je toch nog verandert van gedacht je voorschotbon/bestelbon doorverkopen aan iemand zodat deze niet te lang hoeft te wachten en auto krijgt aan een lagere prijs?
Elke wijziging aan de bestelling, maakt dat de bestelling als een nieuwe bestelling gezien wordt.
 
  • Like
Reactions: Nick-m