Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan me herinneren dat er een overzichtje was met de accu’s (type en kWh) die in de verschillende Model Y versies geplaatst zijn. Kan deze alleen niet meer terugvinden. Ben even benieuwd hoeveel kWh de auto die we gaan krijgen beschikbaar heeft. Was iets met informatie die je bij het RDW kon opzoeken (letter/cijfercode). Iemand hier die meer weet?
Zie bv [Wiki] Model 3 / Model Y - Batteriewiki / Akkuwiki voor de verschillende types en hun codes. Je kan het type van je accu via het invoeren van je kenteken bij rdw.nl terug vinden. Basis info, veld D.2 Variant. Bij mijn Y staat daar Y5LD en dat is volgens de wiki de 'LG 5L "M50" ~79 kWh'. Dit vereist wel dat je al je kenteken weet uiteraard. Voor de 2022 Model Y is het voorlopig de Y5LD van 79 kWh.
 
Last edited:
Ik ben inmiddels maar naar simpele logistiek gaan kijken: de batterijfabriek in Berlijn is nog niet af. Als deze af is dan moet de productielijn nog opgestart worden. Dan moeten ze de yield (het aantal dat de QA doorstaat vs het aantal geproduceerde) ook nog op een acceptabel niveau krijgen (is nu in de VS nog niet het geval) en dan moeten ze de productie zo hoog krijgen dat ze er serieuze aantallen auto's mee kunnen gaan voorzien van battery packs.

De kans dat ze dit voor elkaar krijgen voor het eind van het jaar terwijl Giga Austin minstens een half jaar voor ligt en ook nog geen volume productie levert is nihil.

Hetzelfde geldt overigens ook voor de nieuw aangekondigde kleuren. De standaard kleuren anders dan zwart of wit staan al met EDD's voorbij oud en nieuw. Laat staan enige nieuwe kleuren die nog helemaal getest moeten worden en naar volume productie moeten worden gebracht.
Bedankt Martijn voor je reactie.

Ik denk ook niet dat we dit jaar nog de 4680 in productie zien in Berlijn. De kleuren waren maar aangekondigd voor 2023 dus dat zal niet veranderen.

Mijn "probleem" is dat ik de auto pas nodig heb vanaf juli 2023 - zeker niet ervoor.
Als ik vandaag bestel dan heb ik levering begin 2023 wat veel te vroeg is en dus dan moet ik niet reageren op VIN had ik begrepen maar dan schuif ik weer naar achteren maar wel met de prijs op moment van bestelling of dat heb ik toch zo begrepen. Ook is het dan niet zeker wanneer ik de auto heb omdat er dan mogelijk weinig of net veel bestellingen voor mij zijn. Ik zie dat er veel dit doe nin de States maar niet zeker hoe dit werkt in Europa?

Als ik pas eind dit jaar bestel dan zou het perfect moeten zijn voor die periode maar dan heb ik mogelijk wel een nieuwe, hogere prijs aan de broek van wat ik her en der lees.
Maar aangezien juli '23 de eerst mogelijke datum is dan kan voor mij ook iets later nog als ik dan kan gebruik maken van die 4680. Niet voor grotere autonomie maar eerder voor sneller laden indien van toepassing. Vandaar dat ik hier zoveel vragen stel ...
 
Bedankt Martijn voor je reactie.

Ik denk ook niet dat we dit jaar nog de 4680 in productie zien in Berlijn. De kleuren waren maar aangekondigd voor 2023 dus dat zal niet veranderen.

Mijn "probleem" is dat ik de auto pas nodig heb vanaf juli 2023 - zeker niet ervoor.
Als ik vandaag bestel dan heb ik levering begin 2023 wat veel te vroeg is en dus dan moet ik niet reageren op VIN had ik begrepen maar dan schuif ik weer naar achteren maar wel met de prijs op moment van bestelling of dat heb ik toch zo begrepen. Ook is het dan niet zeker wanneer ik de auto heb omdat er dan mogelijk weinig of net veel bestellingen voor mij zijn. Ik zie dat er veel dit doe nin de States maar niet zeker hoe dit werkt in Europa?

Als ik pas eind dit jaar bestel dan zou het perfect moeten zijn voor die periode maar dan heb ik mogelijk wel een nieuwe, hogere prijs aan de broek van wat ik her en der lees.
Maar aangezien juli '23 de eerst mogelijke datum is dan kan voor mij ook iets later nog als ik dan kan gebruik maken van die 4680. Niet voor grotere autonomie maar eerder voor sneller laden indien van toepassing. Vandaar dat ik hier zoveel vragen stel ...
Tjonge Tjonge wat een dilemma's en dat om een auto.
 
  • Disagree
  • Love
Reactions: tCC_ and Voodoo077
Bedankt Martijn voor je reactie.

Ik denk ook niet dat we dit jaar nog de 4680 in productie zien in Berlijn. De kleuren waren maar aangekondigd voor 2023 dus dat zal niet veranderen.

Mijn "probleem" is dat ik de auto pas nodig heb vanaf juli 2023 - zeker niet ervoor.
Als ik vandaag bestel dan heb ik levering begin 2023 wat veel te vroeg is en dus dan moet ik niet reageren op VIN had ik begrepen maar dan schuif ik weer naar achteren maar wel met de prijs op moment van bestelling of dat heb ik toch zo begrepen. Ook is het dan niet zeker wanneer ik de auto heb omdat er dan mogelijk weinig of net veel bestellingen voor mij zijn. Ik zie dat er veel dit doe nin de States maar niet zeker hoe dit werkt in Europa?

Als ik pas eind dit jaar bestel dan zou het perfect moeten zijn voor die periode maar dan heb ik mogelijk wel een nieuwe, hogere prijs aan de broek van wat ik her en der lees.
Maar aangezien juli '23 de eerst mogelijke datum is dan kan voor mij ook iets later nog als ik dan kan gebruik maken van die 4680. Niet voor grotere autonomie maar eerder voor sneller laden indien van toepassing. Vandaar dat ik hier zoveel vragen stel ...
Ik vrees dat je je meer zorgen zal moeten maken over de supply chain. De oorlog is nog niet voorbij en het probleem met de chip industrie is ook nog niet direct opgelost. Het zal moeilijk zijn om die levering exact te timen.
 
Tjonge Tjonge wat een dilemma's en dat om een auto.
Dus ik mag die vragen niet stellen? Stoort het jou? Reageer dan niet!

Ik koop elke 3 à 4 een wagen maar steeds bij een dealer waar duidelijke afspraken zijn nu koop ik een wagen van nagenoeg 80K ONLINE en dus kan ik best wat hulp gebruiken van degenen die ervaring hebben en tenminste wat willen helpen.
Mocht Tesla verkooppunten hebben zoals een ander merk dan had ik dat daar kunnen vragen, nu rekende ik op wat hulp van kenners maar is blijkbaar teveel...
Wat is dan nut van een forum?
Is niet zoals op Facebook waar meerdere keren per week dezelfde vraag komt omdat iemand niet wil opzoeken, hier heb ik eerst opgezocht maar vind geen duidelijke antwoorden.

pfff nog weinig zin om veel te vragen als het zo zit!
 
Dus ik mag die vragen niet stellen? Stoort het jou? Reageer dan niet!

Ik koop elke 3 à 4 een wagen maar steeds bij een dealer waar duidelijke afspraken zijn nu koop ik een wagen van nagenoeg 80K ONLINE en dus kan ik best wat hulp gebruiken van degenen die ervaring hebben en tenminste wat willen helpen.
Mocht Tesla verkooppunten hebben zoals een ander merk dan had ik dat daar kunnen vragen, nu rekende ik op wat hulp van kenners maar is blijkbaar teveel...
Wat is dan nut van een forum?
Is niet zoals op Facebook waar meerdere keren per week dezelfde vraag komt omdat iemand niet wil opzoeken, hier heb ik eerst opgezocht maar vind geen duidelijke antwoorden.

pfff nog weinig zin om veel te vragen als het zo zit!
Ho ho, met alle respect amigo, maar dit zijn geen vragen, dit is gewoon niet weten wat je wilt/niet kunnen kiezen.
Alleen al een hele monoloog met jezelf voeren om de kleur van de auto kan natuurlijk wel wat reactie oproepen.

Wanneer jij een auto nodig hebt , wanneer jij hem denkt te moeten bestellen of welke kleur jij wilt zijn keuzes die je zelf moet maken natuurlijk :)

En Tesla heeft toch verkooppunten ? Je kunt fysiek bij Tesla in Groningen bijvoorbeeld prima vragen kwijt.

De wereld staat in de fik, levertijden zijn lang, weinig aan te doen, bestellen en afwachten of niet bestellen en lekker opsommen wat handig is.
 
Gelukkig heeft tesla geen verkooppunten zoals andere merken. Anders werden we ook daar belogen en in 't zak gezet. ;)

In september zal het 10 jaar geleden zijn dat ik een online een tesla bestelde van €80k en moest toen €4k aanbetaling doen. Het merk had toen een paar tientallen auto's gemaakt en nog geen enkele op Europese continent geleverd. Je kon bijna niks lezen over de auto, laat staan om er ergens eentje te bekijken.
Dat je toen met een hoop vragen en twijfels zou zitten lijkt me normaal. Ik ben toen blindelings gesprongen, en nog geen seconde spijt gehad. 10 jaar later heeft Tesla al één en ander bewezen en is het risico nihil imo. Zelfs de aanbetaling van €250 krijg je waarschijnlijk terug bij annulering.
 
Last edited:
Dus ik mag die vragen niet stellen? Stoort het jou? Reageer dan niet!

Ik koop elke 3 à 4 een wagen maar steeds bij een dealer waar duidelijke afspraken zijn nu koop ik een wagen van nagenoeg 80K ONLINE en dus kan ik best wat hulp gebruiken van degenen die ervaring hebben en tenminste wat willen helpen.
Mocht Tesla verkooppunten hebben zoals een ander merk dan had ik dat daar kunnen vragen, nu rekende ik op wat hulp van kenners maar is blijkbaar teveel...
Wat is dan nut van een forum?
Is niet zoals op Facebook waar meerdere keren per week dezelfde vraag komt omdat iemand niet wil opzoeken, hier heb ik eerst opgezocht maar vind geen duidelijke antwoorden.

pfff nog weinig zin om veel te vragen als het zo zit!
Een dealer zal je ook geen prijsgaranties meer geven als je zelf de leverdatum een jaar achteruit zet. De tijden zijn veranderd. Ik denk trouwens dat Tesla dat ook niet zal doen. Op een bepaald moment zal het te nemen of te laten zijn.
En dan ook nog productverbeteringen willen krijgen voor dezelfde prijs. Dan zouden we beter kunnen speculeren in auto’s dan in TSLA op dit moment. En dan de levering blijven uitstellen tot we een koper hebben die meer wil geven.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Bedankt Martijn voor je reactie.

Ik denk ook niet dat we dit jaar nog de 4680 in productie zien in Berlijn. De kleuren waren maar aangekondigd voor 2023 dus dat zal niet veranderen.

Mijn "probleem" is dat ik de auto pas nodig heb vanaf juli 2023 - zeker niet ervoor.
Als ik vandaag bestel dan heb ik levering begin 2023 wat veel te vroeg is en dus dan moet ik niet reageren op VIN had ik begrepen maar dan schuif ik weer naar achteren maar wel met de prijs op moment van bestelling of dat heb ik toch zo begrepen. Ook is het dan niet zeker wanneer ik de auto heb omdat er dan mogelijk weinig of net veel bestellingen voor mij zijn. Ik zie dat er veel dit doe nin de States maar niet zeker hoe dit werkt in Europa?

Als ik pas eind dit jaar bestel dan zou het perfect moeten zijn voor die periode maar dan heb ik mogelijk wel een nieuwe, hogere prijs aan de broek van wat ik her en der lees.
Maar aangezien juli '23 de eerst mogelijke datum is dan kan voor mij ook iets later nog als ik dan kan gebruik maken van die 4680. Niet voor grotere
Ik ga proberen te antwoorden wat ik weet.
Over je kleur supra - er is GEEN reden om zwart te kiezen en extra bij te betalen voor een inferieure kleur TENZIJ je absoluut zwart wil.

Over de batterij dat is koffiedik kijken. Als je 100% zeker wil zijn dan is het beste te wachten tot de 4680 in productie gaat.
Maar ik denk dat je vraag eerder is of Tesla gaat kiezen voor dezelfde capaciteit en dus meer autonomie of voor kleinere batterij en dus minder gewicht maar sneller opgeladen?
Geen idee eigenlijk... de Single in de States lijkt een kleinere batterij te hebben tenzij ze die via software blokkeren?
Iemand?

Een dealer zal je ook geen prijsgaranties meer geven als je zelf de leverdatum een jaar achteruit zet. De tijden zijn veranderd. Ik denk trouwens dat Tesla dat ook niet zal doen. Op een bepaald moment zal het te nemen of te laten zijn.
En dan ook nog productverbeteringen willen krijgen voor dezelfde prijs. Dan zouden we beter kunnen speculeren in auto’s dan in TSLA op dit moment. En dan de levering blijven uitstellen tot we een koper hebben die meer wil geven.
Wat?
Dat klopt natuurlijk niet!
Ik heb hier een VW/Skoda/Seat dealer in de buurt.
Als ik vandaag een auto ga bestellen dan krijg ik vandaag een vaste prijs die niet meer verandert. Als ik hij me zegt dat de auto er al is binnen 3 maanden en ik wil die pas in 2023 dan laat ik dat ook zo zetten op de bon en dat maakt NIKS uit voor de prijs!
Ik ben toch de klant en ik beslis toch wanneer ik mijn auto wil!
Ik begrijp dat als ik vandaag bestel ik niet kan eisen dat de wagen pas mag geleverd worden in 2024 ofzo maar een datum voorstellen voor 2023 is toch niks abnormaals? Er zijn merken die de klant ook 2 jaar laten wachten ...

Vorige keer ook zo gedaan. Auto besteld begin juli (dus nu ongeveer - VOOR de prijsstijging in oktober) en wagen ging er zijn november maar wou geen auto inschrijven einde jaar maar pas begin jaar erna. Dus ook zo op bon gezet. Dan is het maar aan de dealer om te zien wanneer hij die moet bestellen om die voor mij te hebben. Desnoods direct bestellen en in de showroom zetten zodat klanten de wagen kunnen bekijken!

Wellicht werkt Tesla zo niet maar elke autoverkoper in België waar ik al gekocht heb wel.
Dus hoe het werkt bij Tesla om een auto te krijgen op een bepaald tijdstip... helaas kan ik je daar niet mee helpen want geen ervaring mee.
Ben eigenlijk niet zeker of dat wel kan en of het niet gewoon aanvaarden of weigeren is als deze er is. Maar wat er gebeurt als je weigert???
Succes!
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: Voodoo077 and tCC_
Hieronder de voorwaarden van het verkoopcontract van Tesla.
Deze Overeenkomst zal geacht worden te zijn beëindigd indien u uw Voertuig niet in ontvangst neemt vóór de Leveringsdeadline en geen alternatieve
leveringsdatum binnen 14 dagen na de Beschikbaarheidsdatum overeenkomt, of indien uw Voertuig werd verkocht aan een andere klant en u geen
wijzigingen aan uw Voertuigconfiguratie overeenkomt zodat wij u een alternatief Voertuig zouden kunnen leveren binnen 14 dagen na de
Beschikbaarheidsdatum. U begrijpt dat u in geval van beëindiging niet langer recht hebt op de levering van uw Voertuig en dat wij de door u betaalde
Orderkosten mogen behouden als schadevergoeding, voor zover dit is toegestaan onder het toepasselijke recht.
 
  • Helpful
Reactions: Voodoo077
Wellicht werkt Tesla zo niet maar elke autoverkoper in België waar ik al gekocht heb wel.
Dus hoe het werkt bij Tesla om een auto te krijgen op een bepaald tijdstip... helaas kan ik je daar niet mee helpen want geen ervaring mee.
Ben eigenlijk niet zeker of dat wel kan en of het niet gewoon aanvaarden of weigeren is als deze er is. Maar wat er gebeurt als je weigert???
Succes!
Bedankt dit is informatief - geen idee waarom Spuit11 een Duimpje naar beneden post?
Ik merk dat hij elders op forum ook in de clinch gaat met anderen, zonde...
 
  • Love
Reactions: tCC_
Hieronder de voorwaarden van het verkoopcontract van Tesla.
Deze Overeenkomst zal geacht worden te zijn beëindigd indien u uw Voertuig niet in ontvangst neemt vóór de Leveringsdeadline en geen alternatieve
leveringsdatum binnen 14 dagen na de Beschikbaarheidsdatum overeenkomt, of indien uw Voertuig werd verkocht aan een andere klant en u geen
wijzigingen aan uw Voertuigconfiguratie overeenkomt zodat wij u een alternatief Voertuig zouden kunnen leveren binnen 14 dagen na de
Beschikbaarheidsdatum. U begrijpt dat u in geval van beëindiging niet langer recht hebt op de levering van uw Voertuig en dat wij de door u betaalde
Orderkosten mogen behouden als schadevergoeding, voor zover dit is toegestaan onder het toepasselijke recht.
Bedankt Phil.... heel aparte manier van werken maar duidelijk en dus nagenoeg onmogelijk een voertuig te laten leveren op een datum die jou beste uitkomt.
 
Ik ga proberen te antwoorden wat ik weet.
Over je kleur supra - er is GEEN reden om zwart te kiezen en extra bij te betalen voor een inferieure kleur TENZIJ je absoluut zwart wil.

Over de batterij dat is koffiedik kijken. Als je 100% zeker wil zijn dan is het beste te wachten tot de 4680 in productie gaat.
Maar ik denk dat je vraag eerder is of Tesla gaat kiezen voor dezelfde capaciteit en dus meer autonomie of voor kleinere batterij en dus minder gewicht maar sneller opgeladen?
Geen idee eigenlijk... de Single in de States lijkt een kleinere batterij te hebben tenzij ze die via software blokkeren?
Iemand?


Wat?
Dat klopt natuurlijk niet!
Ik heb hier een VW/Skoda/Seat dealer in de buurt.
Als ik vandaag een auto ga bestellen dan krijg ik vandaag een vaste prijs die niet meer verandert. Als ik hij me zegt dat de auto er al is binnen 3 maanden en ik wil die pas in 2023 dan laat ik dat ook zo zetten op de bon en dat maakt NIKS uit voor de prijs!
Ik ben toch de klant en ik beslis toch wanneer ik mijn auto wil!
Ik begrijp dat als ik vandaag bestel ik niet kan eisen dat de wagen pas mag geleverd worden in 2024 ofzo maar een datum voorstellen voor 2023 is toch niks abnormaals? Er zijn merken die de klant ook 2 jaar laten wachten ...

Vorige keer ook zo gedaan. Auto besteld begin juli (dus nu ongeveer - VOOR de prijsstijging in oktober) en wagen ging er zijn november maar wou geen auto inschrijven einde jaar maar pas begin jaar erna. Dus ook zo op bon gezet. Dan is het maar aan de dealer om te zien wanneer hij die moet bestellen om die voor mij te hebben. Desnoods direct bestellen en in de showroom zetten zodat klanten de wagen kunnen bekijken!

Wellicht werkt Tesla zo niet maar elke autoverkoper in België waar ik al gekocht heb wel.
Dus hoe het werkt bij Tesla om een auto te krijgen op een bepaald tijdstip... helaas kan ik je daar niet mee helpen want geen ervaring mee.
Ben eigenlijk niet zeker of dat wel kan en of het niet gewoon aanvaarden of weigeren is als deze er is. Maar wat er gebeurt als je weigert???
Succes!
Een dealer mag de bij een BtoB deal de prijzen aanpassen, als hij aan consument verkoopt niet....Staat in de Bovagvoorwaarden....
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Een dealer mag de bij een BtoB deal de prijzen aanpassen, als hij aan consument verkoopt niet....Staat in de Bovagvoorwaarden....
Klopt niet helemaal. De dealer kan in de koopovereenkomst opnemen dat de prijs niet vast is en een stijging van bijv. fabrieksprijzen doorberekenen. Als jij nu een auto besteld voor juli 2023 kan ik me voorstellen dat een dealer het risico op prijsstijgingen niet wil lopen.
 
  • Like
Reactions: mnno and tCC_
Bedankt Phil.... heel aparte manier van werken maar duidelijk en dus nagenoeg onmogelijk een voertuig te laten leveren op een datum die jou beste uitkomt.
In B2B merken we nu al een tijdje dat het adagium “klant is koning” niet meer geldt. De leveranciers van schaarse grondstoffen hebben die rol overgenomen. Zoals we vroeger onze klanten in de watten legden, moeten we dat nu met onze leveranciers doen opdat zij zouden willen leveren. Dit betekent dat we dat aan hun prijs en voorwaarden moeten doen. De particuliere markt volgt nu.
Tesla’s zijn al 10 jaar schaars. Tesla bepaalt dus al 10 jaar de regels. Voornaamste regel is: elk kwartaal moet alles uitverkocht zijn.
Andere automerken beginnen nu ook aan schaarste te lijden en beginnen nu ook hun voorwaarden te stellen: lange levertermijnen, goedkopere, standaard versies niet meer te verkrijgen, auto’s leveren met ontbrekende onderdelen,…
 
  • Like
Reactions: tCC_
In B2B merken we nu al een tijdje dat het adagium “klant is koning” niet meer geldt. De leveranciers van schaarse grondstoffen hebben die rol overgenomen. Zoals we vroeger onze klanten in de watten legden, moeten we dat nu met onze leveranciers doen opdat zij zouden willen leveren. Dit betekent dat we dat aan hun prijs en voorwaarden moeten doen. De particuliere markt volgt nu.
Tesla’s zijn al 10 jaar schaars. Tesla bepaalt dus al 10 jaar de regels. Voornaamste regel is: elk kwartaal moet alles uitverkocht zijn.
Andere automerken beginnen nu ook aan schaarste te lijden en beginnen nu ook hun voorwaarden te stellen: lange levertermijnen, goedkopere, standaard versies niet meer te verkrijgen, auto’s leveren met ontbrekende onderdelen,…
Mooi gezegd, een beetje naief om te denken nu een auto te kunnen kopen en hem pas in 2023 in ontvangst te kunnen nemen voor de prijs van nu, net of men wakker ligt van jou, jouw auto verkopen ze wel aan 100 andere wachtenden die wat minder eisen.
 
Mooi gezegd, een beetje naief om te denken nu een auto te kunnen kopen en hem pas in 2023 in ontvangst te kunnen nemen voor de prijs van nu, net of men wakker ligt van jou, jouw auto verkopen ze wel aan 100 andere wachtenden die wat minder eisen.
Wat een BS!
Als ik vandaag een auto koop dan betaal ik die prijs of ze die nu morgen leveren of binnen 2 jaar!
Ik overweeg nog steeds een BMW i4 en als ik die vandaag bestel dan heb ik die pas ten vroegste januari 2024 en ik heb duidelijk bevestiging gevraagd als ik bestel is dat dan de vaste prijs bij levering en die bevestiging heb ik zowel mondeling als schriftelijk van de dealer!
Netjes en zoals het hoort.
Huidige is een Volvo en ook veel te lang op gewacht en de prijs bij aflevering was zelfde prijs als bij bestelling hoewel die ondertussen +5K was. Bovendien waren er opties uit die niet meer in mijn configuratie zaten en die hebben ze mooi van de prijs gehaald zoals het hoort.
In B2B merken we nu al een tijdje dat het adagium “klant is koning” niet meer geldt. De leveranciers van schaarse grondstoffen hebben die rol overgenomen. Zoals we vroeger onze klanten in de watten legden, moeten we dat nu met onze leveranciers doen opdat zij zouden willen leveren. Dit betekent dat we dat aan hun prijs en voorwaarden moeten doen. De particuliere markt volgt nu.
Tesla’s zijn al 10 jaar schaars. Tesla bepaalt dus al 10 jaar de regels. Voornaamste regel is: elk kwartaal moet alles uitverkocht zijn.
Andere automerken beginnen nu ook aan schaarste te lijden en beginnen nu ook hun voorwaarden te stellen: lange levertermijnen, goedkopere, standaard versies niet meer te verkrijgen, auto’s leveren met ontbrekende onderdelen,…
B2B ... ok dat weet ik
Particulier daarentegen zijn er Europese regels tenzij anders en duidelijk gemeld aan de klant en deze moet deze ook specifiek voor akkoord getekend hebben!
 
Wat een BS!
Als ik vandaag een auto koop dan betaal ik die prijs of ze die nu morgen leveren of binnen 2 jaar!
Ik overweeg nog steeds een BMW i4 en als ik die vandaag bestel dan heb ik die pas ten vroegste januari 2024 en ik heb duidelijk bevestiging gevraagd als ik bestel is dat dan de vaste prijs bij levering en die bevestiging heb ik zowel mondeling als schriftelijk van de dealer!
Netjes en zoals het hoort.
Ok, maar is dat dan niet omdat BMW hem überhaupt niet voor januari 2024 kan leveren in plaats van dat jij hem pas in januari 2024 wil hebben? In het eerste geval lijkt me dat niet meer dan logisch (BMW's probleem met supply chain en planning, niet het jouwe), in het laatste geval denk ik niet dat BMW zo coulant gaat zijn?

(Dat gezegd hebbende: Tesla is zo flexibel als een loden deur soms. 'Klant is koning' staat niet altijd in het playbook vermoed ik)
 
  • Like
  • Love
Reactions: tCC_ and Krisja