Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Tot nu toe is de BYD batterij in de EU alleen goedgekeurd voor een Model Y RWD. Het zou dus kunnen dat er een MYSR aan zit te komen. Ik ken de kwaliteit niet van de BYD batterijen, maar dat hoeft niet per se slecht nieuws te zijn toch? Het zou bovendien gaan om een structural pack.
Integendeel: die blade batterijen schijnen juist heel goed te zijn.
 
  • Like
Reactions: peter85
Het zal ongetwijfeld ergens op het forum staan, maar niet vindbaar voor mij. Weet iemand of de 19” winterbanden/velgen van een M3 op een MY geschroefd kunnen worden? Zit te zoeken naar winter banden + velgen 2e hands maar er is niks qua MY te koop en heeeeeel veel M3. Nieuw kopen vind ik zonde van het geld voor onze hollandse winters
 
D
De velg past, maar de bandenmaat komt niet overeen. De Model 3 komt normaliter met een 235/40/R19 band en de Model Y met een 255/45/R19. De banden voor de Y hebben een 22% hogere wang en 6% grotere omtrek.dus i
De velg past, maar de bandenmaat komt niet overeen. De Model 3 komt normaliter met een 235/40/R19 band en de Model Y met een 255/45/R19. De banden voor de Y hebben een 22% hogere wang en 6% grotere omtrek.
Dus ik zou dan de velg met andere band kunnen pakken, want andere banden maat past wel toch met een M3 velg
 
Even een tip, voor degenen die het net als ik eerst misten: bij mij kon de achterklep nog wat verder open dan de standaard instelling. Dit kan je vervolgens vastleggen door de knop even ingedrukt te houden.
Scheelt me net een paar keer mijn hoofd stoten met het in- en uitladen van de auto...
Ik had verwacht dat de standaard opening maximaal zou zijn maar dat was bij mij dus niet het geval.
 
Enorm prijsverschil tov de LR. Zie nog nauwelijks reden van die te kopen. Enkel P omwille van looks en Performance.
Wel balen voor degenen die een LR besteld hebben net denk ik ...
Met de 19" vind ik de Y er wel niet uitzien - wellicht kan je die wel zwart krijgen zodat het minder opvalt?
Foto als je op de site komt is met 20" en veel knapper en dan autonomie 430km (op papier - benieuwd in echt) wat voldoende is voor 90% van de mensen.
Met de 2000 erbij nog steeds 14K goedkoper dan een LR.
Prestaties niet top maar dat weet je en is niet belangrijkste bij deze auto.
Ik denk dat we nu al weten wat de meest verkochte auto wordt!
 
  • Like
Reactions: joostvgh
Het lijkt toch echt geen foutje te zijn. Frankrijk en België kennen dezelfde basisprijs. Maar fijn dat het voordeel van oa geen importheffingen en een structural (BYD) pack dan toch voor een deel bij de consument terecht komt.
Dat betekent dat de P dus ook een heel stuk lager zou kunnen want geen import maar wordt dan goedkoper dan de LR ...
Wellicht komen op termijn de 3 naar Berlijn en dan mogelijk 50 / 60 / 65K ?