You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tesla Model Y with RWD now available in Germany - electrive.com
O.b.v. range stelt dit artikel dat de RWD wrs een CATL battery heeft en geen BYD. Klinkt plausibel. Daarmee dan ook geen structural battery?
Gezien de prijs had ik verwacht dat RWD Y in Berlin gemaakt zou worden.
Het artikel refereert ook nog even aan de uitrusting. Idd benieuwd of subwoofer en bankverwarming achter erop zitten.
Ik heb die S75D ook gehad en ja, in de zomer viel het mee maar nee, zodra het kouder was dan 12 graden was 300 km onhaalbaar. Terwijl ik geen zware rechtervoet heb.Met mijn Model S75D uit 2018 haal ik met gemak 300 km en 350 als ik echt mijn best doe. Het zou toch heel vreemd zijn als de Y RWD minder ver komt.
Ligt aan de velgenset!Vandaag staat de range opeens op 430km. Eerst een restpartij CATL 60kWh verkocht en nu de rest op 55kWh?
Waarom? De LR is nog steeds dezelfde prijs, dus ik zie niet in wat dit met de marktwaarde van de huidige LR bezitters doet?
omdat er nu 2 opties zijn. toen er maar 1 y was, was 'iedereen' het doelpubliek. nu is er een split. er zullen voldoende mensen zijn die niet 16k extra willen betalen voor 80km meer range (wat nog te zien valt, als je de SR altijd tot 100% kan opladen..) en 1 sec minder tot 100.Is ander publiek.
Daarom vermeld ik de meer realistische range in mijn vergelijking.Ze adverteren met de (belachelijke) WLTP van 455km. Lijkt me dan hetzelfde publiek.
Alleen de doorgewinterde EV-rijder snapt dat je deze waardes alleen haalt berg af, wind mee in het kielzog van een vrachtwagen op 87 km/h. Ik moet nog maar zien of je de 200 kilometer haalt op 130km/h.
Slaat nergens op. Ik ben er zeker van dat je als koper er niets van zal merken. Maar velen hebben liever iets uit Duitsland dan iets uit ChinaVraagje. Ik lees bij het Model Y levering topic dat er veel voorkeur uitgaat naar een levering van de Model Y uit Berlijn. Wat is hier precies de reden voor?
Ik kan mij bedenken dat:
- Single casting wellicht alleen in Berlijn is?
- Verbeterde paintshop heb ik ooit iets over gelezen?
- Het is niet Chinees, kan voor sommigen ook een reden zijn om het niet te willen.
Mis ik dan nog iets?
Is ook mijn eerste gedachte, kan mij voorstellen dat voor een privé koper de re-sale value van een MiG MY beter klinkt dan een MiC MY. Daarom was ik benieuwd of er nog andere redenen waren.Slaat nergens op. Ik ben er zeker van dat je als koper er niets van zal merken. Maar velen hebben liever iets uit Duitsland dan iets uit China
En ze hebben heel veel veel ervaring met smartphones (op wielen).Ik kan nog wel een reden voor de MiC tegenover de MiG bedenken: de Chinezen hebben veel meer ervaring in het bouwen van de model Y.
Ik heb die nog steeds en idd: in de zomer is 300km haalbaar, in de winter daarentegen... Als het wat koud wordt, een beetje regen, wind op kop. Oh boy.Ik heb die S75D ook gehad en ja, in de zomer viel het mee maar nee, zodra het kouder was dan 12 graden was 300 km onhaalbaar. Terwijl ik geen zware rechtervoet heb.
Er zijn veel appels en peren vergelijkingen. Zo haalde ik tot mijn eigen verbazing (ondanks 5 jaar ervaring) vorige winter, maar 180km met mijn MS90D. Door het thuiswerk reed ik niet veel. Toen ik toch eens naar kantoor vertrok 75 km ver, merkte ik dat ik onder 0 zou toekomen, terwijl ik dacht dat ik niet gereden had na mijn laatste laadbeurt.Ik heb die nog steeds en idd: in de zomer is 300km haalbaar, in de winter daarentegen... Als het wat koud wordt, een beetje regen, wind op kop. Oh boy.
Ik ben gisteren bij Tesla Amsterdam geweest en daar gaven ze aan dat er vier verschillen zijn:Volgens Tesla-site gewoon premium met subwoofer en bankverwarming achterin
Klopt. Die korte ritjes zijn killing.Er zijn veel appels en peren vergelijkingen. Zo haalde ik tot mijn eigen verbazing (ondanks 5 jaar ervaring) vorige winter, maar 180km met mijn MS90D. Door het thuiswerk reed ik niet veel. Toen ik toch eens naar kantoor vertrok 75 km ver, merkte ik dat ik onder 0 zou toekomen, terwijl ik dacht dat ik niet gereden had na mijn laatste laadbeurt.
Bij nader inzien had ik wel gereden. Ik deed een paar boodschappen, die je verwaarloosbaar acht, maar als telkens de 6kW clima in gang schiet (pakweg 15 minuten op de heenweg en 15 minuten op de terugweg), ben je na 6 ‘verwaarloosbare’ boodschapritten van 5 km enkel, al 18kWh of 90+ km kwijt aan verwarming, 60km aan rijden en als bij het laden en lossen ook nog eens een deur blijft open staan, komt er nog een pak bij. Daar nog eens de phantom drain van een paar dagen er bij en de rekening klopte.