Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hi allen,

Mijn tesla model Y (nu 9 maanden in bezit) geeft bij 100% laden 485km aan. Is dat relatief goed of slecht?

Hoor het graag.
100% is 100%. Dat getal op basis van kilometers is net zo betrouwbaar als een politicus op de dag voor de verkiezingen 😉

Als je echt je range een beetje wil inschatten kan je het beste je gemiddelde verbruik in Wh/KM pakken en doorrekenen naar het aantal kWh wat je hebt. Bij mijn auto kom ik daarmee op 350 realistische range uit, dat getal in mijn scherm schommelt van 410 km naar 425 km en alles daartussenin.
 
  • Like
Reactions: telsa013
Hi allen,

Mijn tesla model Y (nu 9 maanden in bezit) geeft bij 100% laden 485km aan. Is dat relatief goed of slecht?

Hoor het graag.
Ik heb alleen mijn ladingen tot 80% bijgehouden zie ik. Nieuw 432 ( zou 540 zijn op 100% moeten zijn al herinner ik mij maar 532). Nu na 2,5 maand en 5800km 423 ( zou 528 op 100% zijn). Zou dus 2% minder zijn.
Ik herinner mij van mijn MS dat de degradatie in het eerste jaar het grootst is en daarna sterk afzwakt.
 
1662555134608.png


1662553454139.png


LongRange
Sinds december, na bijna 28.000km.
Sporadisch tot 100% laden, over het algemeen tot 80%.
De auto is de 75 kWh niet de 80 kWh gross versie. Vermoedelijk dat daarom de groene lijn zo hard stijgt nu (=fleet average), meer 80 uitgeleverd.
 
Het is inderdaad bibberen van de voorschotten. Eerste elektrische auto komt eraan eind deze maand en het is nog nooit zo duur geweest. Vraag me soms af of het de juiste keuze was… 😬
Indien het doel is om de gasprijs los te koppelen van de rest zitten we in België voorlopig goed. Nogmaals, geen enkele auto is een goede investering, tenzij je heel exclusief gaat. Geniet er dus van. Dit is trouwens een Model Y draadje. En om on-topic te blijven lijkt me de RWD wel een goede deal.
 
Indien het doel is om de gasprijs los te koppelen van de rest zitten we in België voorlopig goed. Nogmaals, geen enkele auto is een goede investering, tenzij je heel exclusief gaat. Geniet er dus van. Dit is trouwens een Model Y draadje. En om on-topic te blijven lijkt me de RWD wel een goede deal.
Ergens iemand die al de RWD getest heeft die nu te bestellen valt? Misschien één of andere reviewer/blogger?
Verder blijft er een waas of het nu een wagen is uit Berlijn of China. Want indien China dan kan je uiteraard andere testen nalezen.

Ik wil niet weer off-topic gaan maar we moeten wel realistisch zijn, ook de RWD kost nog steeds een smak geld +50K.
Aan huidige elekriciteitsprijs (geen idee wat het wordt in de winter!) is 100km rijden nu al duurder dan benzine ...
Sommigen onder ons kopen een Tesla omdat het een Tesla is, anderen omdat ze de voordelen zien van een EV maar weer eerlijk de grote meerderheid omwille van econoomische redenen en deze vallen steeds meer en meer weg op deze manier.
Hogere aankoopprijs, installatiekost laadpaal, duurder voor de 100 km te rijden (vndaag)....
Maar beter voor milieu, leuker om mee te rijden (tenzij zoals je zelf zegt een exclusieve wagen!) en weinig of geen onderhoud...
Als het dan toch is om een EV te kopen en niet na te denken over het economische dan denk ik enkel aan jezelf plezier te doen en is de P (en zelf de LR) een betere keuze dan de RWD... niet?
En ondertussen ben ik weer on-topic 👍
 
  • Like
  • Love
Reactions: JanG007 and tCC_
Ergens iemand die al de RWD getest heeft die nu te bestellen valt? Misschien één of andere reviewer/blogger?
Verder blijft er een waas of het nu een wagen is uit Berlijn of China. Want indien China dan kan je uiteraard andere testen nalezen.

Ik wil niet weer off-topic gaan maar we moeten wel realistisch zijn, ook de RWD kost nog steeds een smak geld +50K.
Aan huidige elekriciteitsprijs (geen idee wat het wordt in de winter!) is 100km rijden nu al duurder dan benzine ...
Sommigen onder ons kopen een Tesla omdat het een Tesla is, anderen omdat ze de voordelen zien van een EV maar weer eerlijk de grote meerderheid omwille van econoomische redenen en deze vallen steeds meer en meer weg op deze manier.
Hogere aankoopprijs, installatiekost laadpaal, duurder voor de 100 km te rijden (vndaag)....
Maar beter voor milieu, leuker om mee te rijden (tenzij zoals je zelf zegt een exclusieve wagen!) en weinig of geen onderhoud...
Als het dan toch is om een EV te kopen en niet na te denken over het economische dan denk ik enkel aan jezelf plezier te doen en is de P (en zelf de LR) een betere keuze dan de RWD... niet?
En ondertussen ben ik weer on-topic 👍
Ik denk dat je het bereik zal kunnen vergelijken met mijn 2019 model 3 SR+, 225km in de winter en een 280km in de zomer. De lagere laadsnelheid zou ik niet wakker van liggen, hoeveel keer moet je laden aan een supercharger toch? De Y RWD is wel een stuk trager maar nog snel genoeg, zeker voor zo'n lompe SUV. Economisch, tja dat ligt voor iedereen anders want ikzelf heb bv serieus wat zonnepanelen liggen en nog een terug draaiende teller. Koop maar eens een goed uitgeruste benzine SUV van een premium merk, hoe snel zit je niet aan 50k. Ik ben wel overtuigd van het elektrisch rijden en voorlopig is Tesla nog altijd de voortrekker. Daarom terug voor een Tesla gekozen maar ik vind het verschrikkelijke lelijke auto's en hoop dat ze snel ingehaald worden. Maar voorlopig dus gekozen met het verstand ipv het hart😁
 
  • Like
Reactions: Voodoo077