Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt me meer een iPhone issue dan een Tesla issue. Of zie ik iets over het hoofd?

Daarom had ik ook ‘issue’ in ‘’ gezet. Niet echt een Tesla issue, lees hierboven dat andere telefoon merken hier ook last van hebben. Was net de combi laden, teams call en zon erop wat teveel werd. Tegelijkertijd: heb hier met andere wireless chargers en/of kabels nooit last van gehad. Anyway ik ga wel even kijken of het vaker voorkomt.
Zit er toevallig een hoesje / cover om de telefoon heen? Dat kan veel extra warmte veroorzaken.
Ik heb geen hoesje om mijn telefoon.
 
Ik zie in de signature veel eigenaars die vroeger met een S reed.

Ik heb een Pro's (S behouden) en Con's (Vervangen met Y RWD) lijstje, maar heb het moeilijk om de S los the laten.
Vergeleken me een LR of P, blijft de S financieel +/- gelijkwaardig (inbegrepen nieuwe batterij/motor).
Dit RWD aan 50k€ maakt het ineens financieel nogal veel meer het gezondere keuze.

Pro's (S behouden)
- Look
- Premium gevoel binnenin
- AP1 (kort ervaring met huidige AP3/FSD in M3 leek mij een serieuze achterstap)
- Zonnedak
- Sneller (5.5 vs 6.9)
- Grote Frunk (Golf tas+trolley samen altijd erin)
- Betrouwbaar high beams & auto ruitenwissers
- Grotere schermen (Nav map zo klein op 15" scherm, en volledig weg als een ander app is geopend)
- Rustiger (M3 had veel rolgeluid, desondanks dubbel beglazing)
- Jacht vloer

Con's (Vervangen met Y RWD)
- Meer ruimte voor de kinderen van achter (nu 1m90)
- MCU3 (ik heb MCU2, dus nog steeds ok in feit)
- Snellere laden (170kW max vs 90kW)
- Oudste zoon zou het mogen mee rijden (S -> niet, sport wagen, verzekering full omnium weigert hem te dekken in huidige contract)
- Lager verbruik? (S: zomer 2022: 188Wh/km vs 172Wh/km van @Phil V op gelijk periode)
- Laders GSM
- Audio beter
- Groen licht reminder (dom, maar wel nuttig)

Na enkele maanden ervaring, wat is jullie conclusie? Enige spijt of nostalgie van de S?
 
Last edited:
ik had een Model S P85+ van 2013, en ben sinds een maand overgestapt op een MYP. Kwaliteitsverschil is dag en nacht. Ruimte in kofferbak en frunk is wel kleiner, dat was bij de S echt gigantisch.

Snelheid MCU is een groot voordeel, ik was die trage MCU1 echt beu.

Instappen is fijner, vooral voor kleine kinderen (nog in stoeltjes). Dat was bij de S echt erin vallen, en nu is dat veel prettiger.
Bereik is veel groter, kan nu gewoon trips van 400 km rijden zonder m'n best te moeten doen. Met de S was ik na 250-300 km al klaar (ondanks grotere batterij). Waarbij die 300 km echt rustig rijden was.

Mis ik het grote scherm? Nee
Mis ik het tweede scherm? Nee
Mis ik de looks? Ja, de S was en is mooier.

Overall ben ik heel blij dat ik de stap gemaakt heb. Geen moment spijt van gehad.
 
Wat de ruimte betreft is de MY niet zo veel verschillend. Frunk is zelfs groter dan de MS AWD denk ik en in de koffer zijn nog 2 kelders. De MY is ook hoger.
Alleen de breedte kan een punt zijn. Nog geen fiets geprobeerd in de koffer, maar dat zou kunnen spannen.
De MY is 50K goedkoper, dus daar kon een trekhaak en fietsrek wel van af.
Aanhanger lenen indien nodig kan ook nog. Dan blijft je wagen nog proper ook. En er is budget om de ontlener een fles wijn te schenken.
 
Wat de ruimte betreft is de MY niet zo veel verschillend. Frunk is zelfs groter dan de MS AWD denk ik en in de koffer zijn nog 2 kelders. De MY is ook hoger.
Alleen de breedte kan een punt zijn. Nog geen fiets geprobeerd in de koffer, maar dat zou kunnen spannen.
De MY is 50K goedkoper, dus daar kon een trekhaak en fietsrek wel van af.
Aanhanger lenen indien nodig kan ook nog. Dan blijft je wagen nog proper ook. En er is budget om de ontlener een fles wijn te schenken.
Fiets past al in de Model 3 dus ik verwacht niet dat de Y een probleem is voor fietsen.
 
Een fiets in de MY is geen probleem.
Screenshot_20221005_233723.jpg
 
Ik ben van een 2020 model S LR raven naar een 2022 MY performance gegaan en heb geen moment spijt gehad. Ik vind het op heel veel vlakken een enorme verbetering en dat zit vooral in de bouwkwaliteit, snelheid van de MCU, de zithoogte en de laadsnelheid. Belangrijk voor mij was ook de mogelijkheid van een trekhaak.
Hoe bevalt het veercomfort je tov de Raven?
Ik heb een 2019 Model S 100D (21") en heb de MYP in bestelling. Al de voordelen die je opnoemt zijn voor mij ook belangrijk (+regelbare gordelhoogte!!!) maar heb toch zo bang van het veercomfort. :confused: