Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Meer details:

e54d5a4452af01693c0f0f6c88d988ccbd0ffe3b.png


d0ad3a68a144a57219cf2cdc44d9f00ec2638014.png
Ben vooral benieuwd naar de nieuwe horn :) Zal die anders zijn?
 
2 dingen aan mijn model Y; wat ik bij de servicecenter zal aankaarten.
1) geluid uit de box met kraak. Voelt alsof ik een versleten speaker heb nu. Continu hoor je kraak/prik geluiden uit de speaker. Iemand ook daar last van? Ik hoor het zowel bij radio als bij mediaspeler. merkwaardig.

2) hier schrok ik wel van. Gisteren mijn auto geparkeerd en tijdens het parkeren stond er volk buiten. Èèn van de heren sprak mij aan en gaf aan dat het geluid wat aan de voorkant of achterkant komt niet goed was. Ik wist niet wat hij bedoelde maar het is een harde zoem geluid. Ik was in de veronderstelling dat dit normaal was? Hij gaf aan dat dit een bekend probleem is bij de tesla en het heet “drijfunit die zoemt”. Moet je laten vervangen. Anderen ook last van? Of bekend met dit fenomeen. Ik kan het online niet vinden.

Hoor het graag.

Dat lijkt me het geluid zijn dat uit de speakers komt.
 
Gisteren m'n wagen weer opgehaald bij Pole-Position in Menen, na een full XPEL en Gyeon behandeling. Moet zeggen dat ze dat toch erg netjes gedaan hebben. Logo's verwijderd en weer teruggeplaatst, ook koplampen meegenomen. Overal waar mogelijk folie omgevouwen (wel dingen voor moeten demonteren). Ook coating voorzien op alle delen (trim, ramen, velgen, PPF). Super tevreden!

Nu hopen dat het netjes blijft :D
 
  • Like
Reactions: Nick-m and DNS12
Ik merk dat de auto vaak op slot blijft indien ik als eerst mijn deur rechtsachter wil openen (ivm kinderstoeltje). Is dit logisch? Wanneer ik de voordeur aantip gaat de auto meestal (9/10) meteen open…

Positie mobiel kan van invloed zijn.
Een kontzak is bijvoorbeeld niet handig voor connectie. (als je voorzijde lichaam naar auto gericht hebt)

Daarnaast merk ik dat een Mobiel met accu <20% van invloed kan zijn (besparingsmodus bij Iphone)
 
  • Like
Reactions: telsa013
Ik merk dat de auto vaak op slot blijft indien ik als eerst mijn deur rechtsachter wil openen (ivm kinderstoeltje). Is dit logisch? Wanneer ik de voordeur aantip gaat de auto meestal (9/10) meteen open…
Klopt, heb ik ook last van terwijl ik de telefoon al in mijn hand heb of in mijn broekzak aan de voorkant. Best irritant. Moet dan eerst de voordeur openen om vervolgens de achterdeur te kunnen openen. Ik open daarom steeds vaker van te voren de auto in de app.
 
Klopt, heb ik ook last van terwijl ik de telefoon al in mijn hand heb of in mijn broekzak aan de voorkant. Best irritant. Moet dan eerst de voordeur openen om vervolgens de achterdeur te kunnen openen. Ik open daarom steeds vaker van te voren de auto in de app.
Dit is nu echt iets wat bij mij goed werkt (Iphone). Had ik niet verwacht. Minstens even goed als de keyfob van mijn MS. Bij mijn vrouw werkt het minder goed (goedkopere Samsung). Zij moet vaak de app eerst openen. Ontsluiten met de App hoeft wel niet. App openen volstaat. Alle settings qua actief blijven in de background helpen niet.
 
  • Like
Reactions: Jelger
Bij mijn vrouw werkt het minder goed (goedkopere Samsung). Zij moet vaak de app eerst openen. Ontsluiten met de App hoeft wel niet. App openen volstaat. Alle settings qua actief blijven in de background helpen niet.
Samsung heeft dat verstopt, er zijn meerdere plekken met nagenoeg vergelijkbare batterij bespaar opties voor de apps. Erg onpraktisch.

Het zit er wel in, om de apps actief te laten, maar dus erg onpraktisch met instellen.
 
Hi, even vraagjuh.

klopt het dat met regen de ruitenwissers aangaan, als de auto geparkeerd staat en in slaap is. Ik heb dit al meerdere keren gezien de afgelopen weken, ben ik gek of hebben meerdere mensen dit?
Ik heb dit nog nooit gehoord of gezien. Er bestaat niet eens een optie om de ruitenwissers te bedienen via de app o.i.d.

Toevallig iets van een dog/camp mode aan? Voor zover dat enig impact heeft, geen idee..
 
Vorige donderdag (13/10) had ik een service verzoek aangemaakt voor een rammelend geluid achteraan de wagen wanneer ik over een oneffen wegdek rijd. Ik twijfelde of het lawaai van de ophanging kwam of van het slot van de achterklep. Ik had een audio opname gemaakt en deze aan het service verzoek toegevoegd.

De dag erna, vrijdag 14/10, kreeg ik de melding om een onderhoud te plannen in het Sec te Gent (Latem). Blijkbaar is het daar momenteel heel rustig aangezien ik de daaropvolgende maandag (vandaag dus, 17/10) reeds verscheidene tijdstippen kon selecteren.

Deze voormiddag naar Sec Gent gereden waar mijn klacht ernstig genomen werd. De audio opname liet ook weinig ruimte voor discussie. :) Anderhalf uur later kreeg ik mijn MYP terug en het probleem was opgelost. De medewerkers hadden enkele testritten gedaan over een hobbelige weg om het probleem te reproduceren en te lokaliseren. De eerste keer dachten ze dat het aan de gordel lag. Tijdens een tweede testrit, met een tweede medewerker achterin de wagen, stelden ze vast dat het rammelend geluid inderdaad veroorzaakt werd door het slot van de achterklep.

De factuur vermeldt het "bijwerken van de akoestische isolatie en het afstellen van de preload op de achterklep". Deze namiddag heb ik zelf enkele testritten gedaan op enkele van de talrijke kasseiwegen in onze Vlaamse Ardennen en het probleem is inderdaad opgelost. Opnieuw een snelle en correcte tussenkomst van Sec Gent, waarvoor dank.