Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zou iemand met een Model Y zo vriendelijk willen zijn om de afstand tussen de twee binnenste Isofix aansluitingen te meten?

Ik heb nu een M3 en moet binnenkort vanwege gezinsuitbreiding drie kinderzitjes naast elkaar kunnen plaatsen, waarbij de baby tweeling de twee Isofix plaatsen zullen bezetten en een tweejarige in het midden zit.

Ik ben benieuwd of er in de Model Y meer ruimte is om tussen de 2 isofix bases een kinderzitje te plaatsen met de driepuntsgordel, dan de M3. Dank vast!
 
Exacte afstand weet ik niet. Hij is wel smaller dan de S die we hiervoor hadden. De 3 non isofix zitjes die in de S naast elkaar passen, passen niet in de Y. En dan staan volgens mij isofix ook nog eens dichter naar het midden. Volgens mij moet je een behoorlijk smal zitje voor in het midden zien te vinden.

Onze kinderen zijn iets ouder en groter, dus nu aan beide zijkanten een zitverhoger en onze oudste (10jr, 1,50m) heeft nu geen verhoger meer.
 
  • Like
Reactions: SR89
Heeft er iemand met een Y geproduceerd in september ook last van enige problemen met het stuurkolom? Dit merk je als het koud is buiten, vooral als je die dag nog niet hebt gereden. Het stuur is dan heel stroef. Ik heb op het TFF forum gelezen dat er een nieuwe versie van het stuurkolom beschikbaar is en de reparatiekosten rond de €1.500 bedragen (gratis onder garantie natuurlijk).
Ik heb een MYP van eind september en merk sinds enkele dagen dat het stuur "trilt" in de kou / in de ochtend, niet perse heel stroef maar wel een vreemd gevoel. Is dat het probleem wat je beschrijft? Heb je zelf al een service afspraak ingeschoten?
 
Ik heb een MYP van eind september en merk sinds enkele dagen dat het stuur "trilt" in de kou / in de ochtend, niet perse heel stroef maar wel een vreemd gevoel. Is dat het probleem wat je beschrijft? Heb je zelf al een service afspraak ingeschoten?
Precies! Nee, geen afspraak ingeschoten.
 
  • Informative
Reactions: Niek
Ik ervaar het zelfde met de MYP, levering september. Heb net een service call aangemaakt en even gebeld. Wordt aangegeven dat dergelijke problemen nog niet eerder zijn gemeld. @rsnhakan zou je dat bericht (TTF, stuurkolom) waar je het in je eerder post eens kunnen delen?
Ik weet niet of het toegestaan is een ander forum te link, mods haal de link gerust weg als het nodig is: Lenkrad hat kleine Widerstände beim Lenken

Het wordt hier omgeschreven als het gevoel van een muisscrolwiel, wat precies is wat ik ook voel. Een screenshot uit een invoice van de service:

Screenshot 2022-11-21 at 12.01.41.png
 
Misschien een gekke gedachte, weet nl. niet wat jullie ervaren, maar jullie bedoelen zeker niet de trilling die het stuur geeft als waarschuwing als je over een lijn heen rijdt zonder knipperlicht. Dat voelt nl. een beetje als scrollen van een muiswiel weet ik uit ervaring bij mijn M3.
 
Misschien een gekke gedachte, weet nl. niet wat jullie ervaren, maar jullie bedoelen zeker niet de trilling die het stuur geeft als waarschuwing als je over een lijn heen rijdt zonder knipperlicht. Dat voelt nl. een beetje als scrollen van een muiswiel weet ik uit ervaring bij mijn M3.
Het voelt ongeveer zo, maar dan minder sterk. En dan in elke beweging die je stuur maakt, elke kleine stuurbeweging heeft dit effect.
 
Zou iemand met een Model Y zo vriendelijk willen zijn om de afstand tussen de twee binnenste Isofix aansluitingen te meten?

Ik heb nu een M3 en moet binnenkort vanwege gezinsuitbreiding drie kinderzitjes naast elkaar kunnen plaatsen, waarbij de baby tweeling de twee Isofix plaatsen zullen bezetten en een tweejarige in het midden zit.

Ik ben benieuwd of er in de Model Y meer ruimte is om tussen de 2 isofix bases een kinderzitje te plaatsen met de driepuntsgordel, dan de M3. Dank vast!
Dat gaat echt niet lukken. Die auto kan je met 3 kleintjes echt vergeten. Dan moet je een X nemen. En dan nog. Misschien heb je hier iets aan:

Jaren terug voor hetzelfde dilemma gestaan en uiteindelijk mijn 3 kinderen alle prioriteit gegeven en 7 jaar met een Espace V gereden.
Was alles behalve mijn lievelingsauto maar was het perfect product voor een gezin met 3 kinderen die nog in stoeltjes moeten zitten. Want allemaal volwaardige aparte zetels met 3 x isofix. Ruimte zat met 3 blije kinderen.
 
Het voelt ongeveer zo, maar dan minder sterk. En dan in elke beweging die je stuur maakt, elke kleine stuurbeweging heeft dit effect.
Exact. Daarbij heb ik ook nog in de standaard stuurmodus, dat er een kleine speling zit in iedere stuurbeweging. Heb bij iedere stuurmodus wel een vergelijkbaar issue. De middelste stuurwiel modus vind ik op het moment niet fijn rijden in ieder geval. Voelt als of AP aanstaat en je deze moet deactiveren (dus door een soort van blokkade moet duwen)
 
Heeft er iemand met een Y geproduceerd in september ook last van enige problemen met het stuurkolom? Dit merk je als het koud is buiten, vooral als je die dag nog niet hebt gereden. Het stuur is dan heel stroef. Ik heb op het TFF forum gelezen dat er een nieuwe versie van het stuurkolom beschikbaar is en de reparatiekosten rond de €1.500 bedragen (gratis onder garantie natuurlijk).
Het voelt ongeveer zo, maar dan minder sterk. En dan in elke beweging die je stuur maakt, elke kleine stuurbeweging heeft dit effect.
In myp is de stuurkolom vervangen, het scroll gevoel van de muis was er maar veel sterker, kon niet meer rechtdoor rijden, enkel op ap lukte dat nog wel