Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
iemand ervaring met deze kwaaltjes en eventueel een oplossing?
- bijna elke keer als ik in mijn model y stap, krijg ik initieel de melding dat sos noodoproep niet beschikbaar is (maar na enkele seconden weer wel)
- sinds een aantal weken (maanden?) werkt spraakbesturing 'bel <persoon x>' niet meer. Er gebeurt gewoon niets. Spraakbesturing an sich werkt wel goed en de auto verstaat bijna altijd goed wat ik zeg, dus lijkt niet aan de microfoon te liggen.
- bluetooth audio kwaliteit is slecht. 'iedereen' zegt dat ze mij heel slecht horen.
- soms staat er water in mijn koffer na een hevige regenbui
- op reis geweest naar italie. krakend dashboard. in belgie merk hier wel niks van.

het bluetooth audio kwaliteit + spraakbesturing die niet werkt is mijn grootste ergernis.

Het eerste punt herken ik. Als de auto uit de slaap komt, dan heeft ie soms ff nodig om volledig wakker te worden lijkt het. De sos-melding to gevolg.

Dat gezegd hebbende..... De laatste maanden heb ik daar juist minder last van gehad. Nu is het zeer sporadisch. Het was vaker.

De andere meldingen herken ik niet.
Al een een reboot gedaan? Dat doet soms echt wonderen op software-gebied. (Lost uiteraard water in de koffer niet op....)
 
Bij andere merken doet hij dat op basis van sensoren :) Met AI zullen ze op basis van de camerabeelden zelf uiteindelijk vast een heel eind komen, maar aan de voorkant zit natuurlijk een blind spot.
Dat willen ze ondervangen met Tesla Vision, nu vol in ontwikkeling om met AI zo goed mogelijk de afstand in te schatten. Het komt met een OTA naar de auto's; dus parkeerassistent, summon en andere features. Gezien de hoeveelheid Vision only voertuigen worden geleverd hoop ik ook dat het eerder dan later is. Het houd je in ieder geval scherp!
 
had een tesla ticket geopend, intussen vanalles verholpen
iemand ervaring met deze kwaaltjes en eventueel een oplossing?
- bijna elke keer als ik in mijn model y stap, krijg ik initieel de melding dat sos noodoproep niet beschikbaar is (maar na enkele seconden weer wel)
- sinds een aantal weken (maanden?) werkt spraakbesturing 'bel <persoon x>' niet meer. Er gebeurt gewoon niets. Spraakbesturing an sich werkt wel goed en de auto verstaat bijna altijd goed wat ik zeg, dus lijkt niet aan de microfoon te liggen.
- bluetooth audio kwaliteit is slecht. 'iedereen' zegt dat ze mij heel slecht horen.
- soms staat er water in mijn koffer na een hevige regenbui
- op reis geweest naar italie. krakend dashboard. in belgie merk hier wel niks van.

het bluetooth audio kwaliteit + spraakbesturing die niet werkt is mijn grootste ergernis.
- melding noodoproep is verdwenen na 1 van de laatste updates
- spraakbesturing kwam doordat gsm contacts niet meer synchroniseerde in het tesla menu, om de 1 of andere reden
- bluetooth audio kwam door ruisonderdrukking op iphone
- water in koffer en krakend dashboard krijg ik wsl nog een afspraak voor

bijkomend probleem: krijg de melding dat usb stick (van tesla) te traag is. mss omdat ik een partitie heb gemaakt voor muziek...
 
Ik zag trouwens dat de MY in de USA helemaal niet voor de tax-credit in aanmerking komt in 2023 omdat ie daar wordt gezien als een sedan. De 7-zits uitvoering wordt gezien als een SUV. Zou me dan niet verbazen dat ze ook daar weer de RWD gaan voeren om onder de 55k te blijven en daarmee in aanmerking voor die 7500 tax credit.

Maar het kromme is dus dat een 7-seats LR (SUV) dan goedkoper wordt dan een 5-seats LR (sedan) omdat een SUV onder de 80k moet blijven.
 
Welke iPhone versie heb je en wat heb je aangepast?
11 pro. ruisonderdrukking uitgeschakeld.

  1. Tik in Instellingen
    88b2400e45bcf521514b7252cbb2d959.png
    op 'Toegankelijkheid' > 'Audio/Visueel'.
  2. Je kunt de volgende instellingen aanpassen:
    • Monogeluid: Schakel deze optie in om het linker- en rechterkanaal te combineren, zodat ze hetzelfde afspelen.
    • Balans: Sleep de schuifknop voor de stereobalans tussen het linker- en rechterkanaal.
    • Ruisonderdrukking: Op basis van de luchtdruk worden achtergrondgeluiden verminderd, zodat je beter kunt horen wanneer je in een rumoerige omgeving met de telefoon tegen je oor een telefoongesprek voert. Ruisonderdrukking is beschikbaar op de iPhone 12 en eerdere modellen en is standaard ingeschakeld. Je kunt de functie ook uitschakelen als je dat prettiger vindt.
 
Vraag: Hoeveel km hebben jullie bij 100% geladen? ik kom tot 418KM
Het forum en dit topic bestaat niet alleen uit RWD rijders. Dus tip van mnno lijkt mij een prima stap. :cool:

Ik heb trouwens nog nooit tot 100% geladen. 95% was wel zo'n beetje de max en volgens mij had ik toen rond de 470 aan range. Wat in de praktijk op 320 km neer kwam (met 1% resterend).
 
Het forum en dit topic bestaat niet alleen uit RWD rijders. Dus tip van mnno lijkt mij een prima stap. :cool:

Ik heb trouwens nog nooit tot 100% geladen. 95% was wel zo'n beetje de max en volgens mij had ik toen rond de 470 aan range. Wat in de praktijk op 320 km neer kwam (met 1% resterend).
In het vriesweer van 2 weken geleden wellicht en met veel korte ritten met telkens van 0 opnieuw opwarmen.