Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bij de minste regen krijg je al de melding dat de Enhanced Autopilot het niet meer gaat doen.
Ik herken dit niet. Ik heb ondertussen 14k km en zelfs nog nooit een melding gehad dat de snelheid verminderd werd wegens slecht zicht. Zelfs als ik zelf bijna geen lijnen meer zie, gazt hij nog door. 1 keer bij extreem hevige regen gehad dat hij wat begint te zwalpen. Een 3 tal keer dat automatische lane change niet werkte wegens beperkt zicht.
Zouden de native ‘vision only’ wagens zoals die van mij dit beter doen?
Hoewel de verkeersborden herkend worden neemt hij die heel vaak niet over op TACC en dan moet je dat maar zelf zien in orde te krijgen met het scrollwiel.
In België is verkeersbordherkenning nog niet actief (in Nl wel). Wat je ziet is een aanpassing vanuit de kaart die met een bord samenvalt.
Op de autoweg wordt de snelheid ook nooit aangepast. Daar ben jij de baas.
He jan de aangegeven snelheid laten overnemen door de stalk iets langer naar beneden te duwen.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Als je echt problemen hebt met de prijsverlaging en je kunt even zonder en je hebt je auto 31 december of later opgehaald dan kun je hem terugbrengen aan Tesla dan krijg je je geld terug(aangekocht via internet geld 14 dagen retour bij wet) en dan bestel je weer een nieuwe voor de lagere prijs. Je moet wel op je "oude auto" de kilometers aftikken €0,55 aftrek per gereden km boven de 100 km



Indien u een consument bent, en juridisch eigenaar van uw Voertuig, en deze Overeenkomst bent aangegaan uitsluitend met gebruik van een communicatiemiddel op afstand (bijvoorbeeld online of telefonisch) heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de Overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering van het Voertuig. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen
 
Last edited:
Heeft nog iemand last van een gekraak dat van de achterzetels/koffer afkomt? Ik heb dit nu al een tijd en ik denk niet dat het er vroeger was. Het wordt precies ook erger en ik irriteer me er dood aan.
Al overal gezocht, alles geledigd, zetels uitgeklapt en teruggezet, rondgereden met de middensteun uit of gordels in, kinderen laten luisteren e.d. Het is relatief sterk aanwezig en vooral bij accelereren of remmen of bij een hobbelige weg. Het is precies of de zetels kraken (leder) maar het komt ook voor als de kinderen op de zetel zitten.

Ik zal proberen om eens iemand anders te laten rijden maar tot op heden heb ik geen idee waar het geluid vandaan jomt.
 
Ik zag trouwens dat de MY in de USA helemaal niet voor de tax-credit in aanmerking komt in 2023 omdat ie daar wordt gezien als een sedan. De 7-zits uitvoering wordt gezien als een SUV. Zou me dan niet verbazen dat ze ook daar weer de RWD gaan voeren om onder de 55k te blijven en daarmee in aanmerking voor die 7500 tax credit.

Maar het kromme is dus dat een 7-seats LR (SUV) dan goedkoper wordt dan een 5-seats LR (sedan) omdat een SUV onder de 80k moet blijven.
Dit bericht van mij is al weer achterhaald, ze hebben in USA ook gewoon de 5 seat LR goedkoper gemaakt. Alleen de MYP valt er niet onder. Elke M3 valt er ook onder begreep ik. Just go with the flow.
 
Heeft nog iemand last van een gekraak dat van de achterzetels/koffer afkomt? Ik heb dit nu al een tijd en ik denk niet dat het er vroeger was. Het wordt precies ook erger en ik irriteer me er dood aan.
Al overal gezocht, alles geledigd, zetels uitgeklapt en teruggezet, rondgereden met de middensteun uit of gordels in, kinderen laten luisteren e.d. Het is relatief sterk aanwezig en vooral bij accelereren of remmen of bij een hobbelige weg. Het is precies of de zetels kraken (leder) maar het komt ook voor als de kinderen op de zetel zitten.
Ja, onze MYP heeft ook een behoorlijke kraak of bijna metaalachtig getik dat ik niet kan lokaliseren. Ik heb volgende week een afspraak staan in de hoop dat Tesla het op kan lossen.
 
Heeft nog iemand last van een gekraak dat van de achterzetels/koffer afkomt? Ik heb dit nu al een tijd en ik denk niet dat het er vroeger was. Het wordt precies ook erger en ik irriteer me er dood aan.
Al overal gezocht, alles geledigd, zetels uitgeklapt en teruggezet, rondgereden met de middensteun uit of gordels in, kinderen laten luisteren e.d. Het is relatief sterk aanwezig en vooral bij accelereren of remmen of bij een hobbelige weg. Het is precies of de zetels kraken (leder) maar het komt ook voor als de kinderen op de zetel zitten.

Ik zal proberen om eens iemand anders te laten rijden maar tot op heden heb ik geen idee waar het geluid vandaan jomt.
Ik had ergens gelezen dat het in de achterklep zit. Moet er even naar zoeken
 
Ik had ergens gelezen dat het in de achterklep zit. Moet er even naar zoeken
Waarschijnlijk refereer je naar een eerder bericht van mij. Ik had inderdaad een vervelend geluid achterin de wagen, en dat vooral op hobbelige wegen (kasseistrook) en bij verkeersdrempels.

De medewerkers van het SEC (Gent, BE) dachten eerst dat het van de achtergordels kwam. Uiteindelijk hebben ze met twee een testrit gedaan waarbij één medewerker in de koffer zat terwijl ze over een kasseistrook reden. Hoedje af voor hun toewijding. :) De conclusie was, zoals ik aangegeven had, dat het slot van de achterklep de oorzaak was. Dit werd beter afgesteld en sedertdien is het probleem verdwenen.
 
Klinkt in ieder geval herkenbaar. Komt vooral voor bij slechte wegen en drempels.
Zelfs met gewoon accelereren of afremmen hoor je het geluid duidelijk. Zal misschien eens proberen een opname te maken ervan.

Gordels dacht ik ook eerst maar met deze ingeplugd, blijft het geluid aanwezig.
 
Waarschijnlijk refereer je naar een eerder bericht van mij. Ik had inderdaad een vervelend geluid achterin de wagen, en dat vooral op hobbelige wegen (kasseistrook) en bij verkeersdrempels.

De medewerkers van het SEC (Gent, BE) dachten eerst dat het van de achtergordels kwam. Uiteindelijk hebben ze met twee een testrit gedaan waarbij één medewerker in de koffer zat terwijl ze over een kasseistrook reden. Hoedje af voor hun toewijding. :) De conclusie was, zoals ik aangegeven had, dat het slot van de achterklep de oorzaak was. Dit werd beter afgesteld en sedertdien is het probleem verdwenen.
Als je dan de verhalen hoort uit Amerika over hoe slecht de service is van Tesla versus wat ik hier van jou lees.. Stelt me toch wat gerust. Ik had iets gelijkaardigs bij men VW ID4 en daar zeiden ze gewoon dat er niks aan te doen viel.
 
Hi all, helaas heb ik een dikke vette barts in mijn voor-ruit, ben verzekerd bij centraal beheer en zij werken alleen met kwikfit of autototaal glas. Iemand bekend met hun service als het op tesla ruit vervangen aankomt? Ben wat gereserveerd ivm met het kalibreren van de rij-hulp systemen…..
 
Hi all, helaas heb ik een dikke vette barts in mijn voor-ruit, ben verzekerd bij centraal beheer en zij werken alleen met kwikfit of autototaal glas. Iemand bekend met hun service als het op tesla ruit vervangen aankomt? Ben wat gereserveerd ivm met het kalibreren van de rij-hulp systemen…..
Jouw voorruit zal toch niet de eerste Tesla ruit zijn verwacht ik, en ondertussen hebben tal van andere auto's ook die systemen...

Zou je met een andere auto minder ongerust zijn?
 
Hi all, helaas heb ik een dikke vette barts in mijn voor-ruit, ben verzekerd bij centraal beheer en zij werken alleen met kwikfit of autototaal glas. Iemand bekend met hun service als het op tesla ruit vervangen aankomt? Ben wat gereserveerd ivm met het kalibreren van de rij-hulp systemen…..
Ooit een nieuwe ruit gehad via autotaalglas.
Alles werkte daarna nog steeds. Dus zal wel goed zijn.

Als het niet meer werkt gewoon teruggaan.
Tesla heeft ooit een ruit vervangen wegens windgeruis / niet goed gelijmd.
Toen ik de auto terugkreeg had ik nog meer windgeruis dus mochten ze het nog een keer doen.

Nu hebben ze dus ook ervaring met ruiten vervangen. 🤡
 
Hi all, helaas heb ik een dikke vette barts in mijn voor-ruit, ben verzekerd bij centraal beheer en zij werken alleen met kwikfit of autototaal glas. Iemand bekend met hun service als het op tesla ruit vervangen aankomt? Ben wat gereserveerd ivm met het kalibreren van de rij-hulp systemen…..
Mijn ruit is vorige week vervangen geweest bij Tesla. Ze hadden mij absoluut afgeraden om het bij een niet-erkende partij (zoals Carglass in BE) te laten doen vanwege het niet kunnen kalibreren van de camera's...
 
inderdaad, kalibratie doe je zelf. Vorige week camera module vervangen. Ranger heeft opgeslagen kalibratie gegevens gewist (kan je ook zelf zonder in het servicemenu te gaan), half uurtje rondrijden en alles terug inorde. Ik vermoed dat dit misschien al eens vergeten wordt als de ruit door derden wordt vervangen en waardoor je voor onaangename verrassingen zou kunnen komen te staan.
 
  • Like
Reactions: Phil V