Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje voor de Belgische rijders: waarom is het wegennetwerk zo slecht in vergelijking met Nederland? Enorme gaten in de weg en vaak ook geen fijn asfalt. Dit rijdt niet heel comfortabel met een P en bovendien grote kans op schade. Hoe doen jullie dit?
 
Vraagje voor de Belgische rijders: waarom is het wegennetwerk zo slecht in vergelijking met Nederland? Enorme gaten in de weg en vaak ook geen fijn asfalt. Dit rijdt niet heel comfortabel met een P en bovendien grote kans op schade. Hoe doen jullie dit?
De reden waarom ik niet voor een P heb gekozen. Beetje meer rubber aan de schoenen zorgt voor meer comfort. Samen met de stijvere ophanging die ik heb. Daarnaast ook minder kans op schade dan bij de lage profiel bandjes. Aangezien ik 50k plus km doe op jaarbasis is bedrijfszekerheid en comfort belangrijk.
 
  • Like
Reactions: DM231191
De reden waarom ik niet voor een P heb gekozen. Beetje meer rubber aan de schoenen zorgt voor meer comfort. Samen met de stijvere ophanging die ik heb. Daarnaast ook minder kans op schade dan bij de lage profiel bandjes. Aangezien ik 50k plus km doe op jaarbasis is bedrijfszekerheid en comfort belangrijk.
Ik kan mij dat heel goed voorstellen. Als inwoner van België had ik ook zeker niet voor een P gekozen. Recent nog een trip gemaakt naar België en je stuitert gewoon op de snelweg waardoor je je snelheid moet verlagen. Maar blijkbaar zijn jullie dat gewend. Het moet een hele verademing zijn als jullie in Nederland op de snelweg rijden. Begrijp mij niet verkeerd hoor, maar zelfs Servië en Bulgarije hebben betere snelwegen... en dan heb ik het nog niet over de lokale wegen.
 
  • Like
Reactions: TheBlackMYP
Ik kan mij dat heel goed voorstellen. Als inwoner van België had ik ook zeker niet voor een P gekozen. Recent nog een trip gemaakt naar België en je stuitert gewoon op de snelweg waardoor je je snelheid moet verlagen. Maar blijkbaar zijn jullie dat gewend. Het moet een hele verademing zijn als jullie in Nederland op de snelweg rijden. Begrijp mij niet verkeerd hoor, maar zelfs Servië en Bulgarije hebben betere snelwegen... en dan heb ik het nog niet over de lokale wegen.
Ben je niet een klein beetje aan het overdrijven?

Wij kopen auto's met een ophanging. :)
 
Ben je niet een klein beetje aan het overdrijven?

Wij kopen auto's met een ophanging. :)
Nee, of het wegennet is gewoon niet goed aan de grens met Nederland. Dat kan ook. Het was zelfs zo erg dat bestuurders op de snelweg gewoon links bleven reden omdat rechts helemaal was ingezakt door vrachtwagens.
 
Vraagje voor de Belgische rijders: waarom is het wegennetwerk zo slecht in vergelijking met Nederland? Enorme gaten in de weg en vaak ook geen fijn asfalt. Dit rijdt niet heel comfortabel met een P en bovendien grote kans op schade. Hoe doen jullie dit?
Gisteren dezelfde bedenking gemaakt op de E17 tussen Antwerpen en Gent. Geen Pnnochtans. Maar he voelde de oneffenheden goed doorduwen. Er is een nieuwe asfaltlaag, maar daaronder liggen wellicht nog betonplaten die een eigen leven gaan leiden zijn en het asfalt om de zoveeleter omhoog geduwd hebben.
Zonde van de nieuwe laag.
In België nog te veel ‘ons kent ons’ mentaliteit tussen mensen die werken aankopen en de aannemers. Turkse toestanden.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
De toestand op de Belgische wegen:
C4C0E7AA-E83F-4E7D-90BB-4B166DD7F185.jpeg
 
Ik vermoed dat ze nog niet alles wat op de boot onderweg is verkocht hebben gekregen, en daarom nog eens stil wat korting geven op voorraadmodellen.


Hmm, deze scrape site geeft iets meer dan 1K nieuw onverkocht inventaris aan in twaalf Europese landen.


Imo niet absurd veel met nog zeven boten onderweg en Berlijn die er 4K per week uitpoept.

uitrol HW4 aanstaande misschien?
 
Hmm, deze scrape site geeft iets meer dan 1K nieuw onverkocht inventaris aan in twaalf Europese landen.


Imo niet absurd veel met nog zeven boten onderweg en Berlijn die er 4K per week uitpoept.

uitrol HW4 aanstaande misschien?
En tochnog zo veel mensen die op hun auto aan het wachten zijn. De config die ik nu in België verwacht staat in Frankrijk op voorraad…

In elk geval, Tesla houdt niet van hoge voorraden aan het kwartaaleinde.
 
Vandaag de top snelheid van een MYLR ervaren. 222 km/per uur en het was toch niet wat ik had verwacht. Ondanks dat het een vlak stuk asvalt was is de auto niet echt comfortabel. Na de 180 merk je toch wel dat de auto wat hoger ligt en wat stugger is.
Leuk om te proberen maar zeker niet voor lange ritte.
 
  • Helpful
Reactions: SR89
Vandaag de top snelheid van een MYLR ervaren. 222 km/per uur en het was toch niet wat ik had verwacht. Ondanks dat het een vlak stuk asvalt was is de auto niet echt comfortabel. Na de 180 merk je toch wel dat de auto wat hoger ligt en wat stugger is.
Leuk om te proberen maar zeker niet voor lange ritte.
Met welke andere auto’s heb je al zo snel gereden? Heb je iets om mee te vergelijken.

Ik deed het al met:
VW Sharan : niet voor lang, toch wat extra plaats nodig
BMW 335d : stuurt scherp, maar mist stabiliteit, en beenhard waardoor je af en toe wat opzij springt.
A6 vorig model: vrij controleerbaar, maar toch liefst 2 rijstroken vrij
BMW 525d: stuurt echt niet scherp, je hebt echt 2 rijstroken nodig
Volvo V90 D4: stuurt het best, meeste controle, zeer stabiel, ook met wat wind

Mijn baas rijdt nu met een Merc GLE 350de, en die was het ook gewoon om regelmatig boven de 200 te gaan, maar vindt dat niet doenbaar met deze auto.

(alles in Duitsland gereden ! )
 
  • Informative
Reactions: Nick-m