Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Hm ja, ik vind dat eerlijk gezegd een beetje eng. Is een vrij nieuwe BMW 5 serie met 340 pk. Ben een beetje bang dat ik jan en alleman aan de deur krijg voor een proefrit.
Dat snap ik wel, in mijn directe omgeving heb ik gehoord dat mensen wel eens onprettige ervaringen hebben opgedaan. Je mag niet stigmatiseren maar Marktplaats is wel een smeltkroes van mensen met mogelijk verkeerde bedoelingen. Lastig zoiets.
 
Zijn er hier nog meer mensen die op dit moment wachten op hun model Y Long Range? Zo ja, ik ben benieuwd wanneer en wat jullie besteld hebben. En natuurlijk of er al een VIN/leverdatum bekend is.

Ik heb een all black zwarte besteld met zwarte velgen en zwart interieur.
 
Zijn er hier nog meer mensen die op dit moment wachten op hun model Y Long Range? Zo ja, ik ben benieuwd wanneer en wat jullie besteld hebben. En natuurlijk of er al een VIN/leverdatum bekend is.

Ik heb een all black zwarte besteld met zwarte velgen en zwart interieur.
Midden juni '22 MYP besteld, midden januari '23 omgezet naar MY LR.
QS met zwart interieur en zwarte velgen, VIN vorige week gekregen, levering komende donderdag 2/2.
 
Midden juni '22 MYP besteld, midden januari '23 omgezet naar MY LR.
QS met zwart interieur en zwarte velgen, VIN vorige week gekregen, levering komende donderdag 2/2.
Gaaf! Ik neem aan dat je hem hebt omgezet vanwege de grote(re) prijsdaling van de LR. Ondanks dat heb ik toch even getwijfeld of ik geen MYP wilde. Maar ik vond de 8000 eur extra het toch niet helemaal waard. Ik zet een AB pakket op de LR en dan is hij bijna even snel blijkt uit metingen.
 
Die Acceleration Boost overweeg ik inderdaad ook om de LR wat extra's te geven 😁
Dat is geen gekke investering vind ik. Tesla communiceert bij de MYP de acceleratietijd minus ‘rollout’ van 1 foot. Bij de andere modellen is die wel inclusief in de gecommuniceerde 0-100 tijd. Gevolg is dat de daadwerkelijke tijden incl. rollout als volgt zijn:

Long Range: 5,0
Long Range met acceleration boost: 4,3
Performance: 4,0
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Remz
Dat is geen gekke investering vind ik. Tesla communiceert bij de MYP de acceleratietijd minus ‘rollout’ van 1 foot. Bij de andere modellen is die wel inclusief in de gecommuniceerde 0-100 tijd. Gevolg is dat de daadwerkelijke tijden incl. rollout als volgt zijn:

Long Range: 5,0
Long Range met acceleration boost: 4,3
Performance: 4,0
Een P is echt geen 4,0 seconden. Eerder 3,8 of 3,9. Een LR met AB durf ik niet te zeggen. Volgens mij gaat daar geen 0,7 seconden van af, maar 0,5?
 
Scherm­afbeelding 2023-01-30 om 21.39.44.png

De testresultaten van Tesla Bjorn hierboven met en zonder 1 foot rollout


YouTube kanaal voor degene die hem niet kennen: https://www.youtube.com/@bjornnyland
zijn google data file: bron: Public - Google Drive
 
1,3 seconden verschil tussen de Longe Range en de Performance van 0 naar 100 km/per uur. En dat voor €10.000,- extra. 🤔 Sinds mijn leverdatum naar Augustes is gegaan begin ik ook steeds te twijfelen tussen de LR of de P. Binnenkort maar weer eens test rijden als die 1,3 het nog waard is.
 
MYP blauw besteld op 12-juni-2022. Toen was de verwachting feb-maart 2023. Maar sinds de prijsverlaging is het juli-augustes 2023. Zat al met 1 been in de auto.

Dan heb je genisten-bloed door je aderen vloeien! :cool:
Staande gezeten:
 
  • Funny
Reactions: Nick-m
MYP blauw besteld op 12-juni-2022. Toen was de verwachting feb-maart 2023. Maar sinds de prijsverlaging is het juli-augustes 2023. Zat al met 1 been in de auto.

Je kunt ook voor bovenstaande auto kiezen + acceleration boost. Heb je hem heel snel.
 
  • Like
Reactions: Nick-m

Je kunt ook voor bovenstaande auto kiezen + acceleration boost. Heb je hem heel snel.
Net gebeld met Tesla over deze “acceleration boost”.
Deze bestaat niet meer volgens hun. Is kort stondig beschikbaar geweest voor de 3 in Nederland maar niet voor de Y in Nederland.

Kan er ook weinig over vinden en als ik wat vind is het in het buitenland. Wel werd gezegd dat de levertijd eventueel eerder zou kunnen komen. Dat zou een eerste keer zijn.
Tesla Zwolle/Wezep houd me op de hoogte. Fijne locatie 👌
 
Net gebeld met Tesla over deze “acceleration boost”.
Deze bestaat niet meer volgens hun. Is kort stondig beschikbaar geweest voor de 3 in Nederland maar niet voor de Y in Nederland.

Kan er ook weinig over vinden en als ik wat vind is het in het buitenland. Wel werd gezegd dat de levertijd eventueel eerder zou kunnen komen. Dat zou een eerste keer zijn.
Tesla Zwolle/Wezep houd me op de hoogte. Fijne locatie 👌
Wellicht kan iemand met een LR even in de app kijken of de acceleration boost nog steeds beschikbaar is.
 
  • Like
Reactions: TheBlackMYP
Dat is dan wel frapant dat ze bij Tesla aangeven het niet kan. En jij in de app deze aankoop wel kan doen. 🤔
Dan maar eens langsgaan en deze screenshot laten zien.
Je weet natuurlijk niet of dit ook geldt voor de huidige modellen. Dus misschien even afwachten of iemand die recent een LR heeft afgehaald ook die optie heeft?
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Je weet natuurlijk niet of dit ook geldt voor de huidige modellen. Dus misschien even afwachten of iemand die recent een LR heeft afgehaald ook die optie heeft?
Ik was vorige week bij Tesla in Eindhoven en daar wist de verkoper er wel van. In Tilburg hadden ze nog nooit gehoord van AB. De verkoper in Eindhoven liet mij in zijn eigen app de AB optie zien. Maar als iemand met een 2023 LR dit nog eens kan bevestigen zou dat super zijn. Anders de order misschien omzetten naar een MYP.