Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Na hele lange tijd weer een keer een update van mij. Ben al sinds 2013 aan het meelezen en heb in het begin weleens wat gepost. Ik heb dus weinig bijgedragen, maar heel veel gelezen. Het is inmiddels tijd voor mijn 3e Tesla. Ik heb op 18-11-22 en MYPMCR besteld. Na de prijsverlaging heb ik deze omgezet van een Performance naar een LR. Vandaag de leverdatum in kunnen plannen op woensdag 31 mei. Nog een weekje wachten......
Dus de MYLR MCRs worden precies wel al uitgeleverd, maar nog geen MYPs in MCR?
 
1685039176572.png


Is sinds april en max 6 maanden geldig.
 
Ik heb in maart ook 1500km gratis supercharging gekregen vanwege het drukke end of quarter rush.
Echter, ik ben leaserijder dus heb geen loot box in mijn app staan. Ik heb al een paar keer gevraagd aan Tesla hoe ik die 1500km kan activeren maar dat blijkt moeilijk te zijn 🤷‍♂️
Iemand anders met een leasebak die dit in orde heeft gekregen?
 
View attachment 940972

Is sinds april en max 6 maanden geldig.
Die van mij werd gisteren met 100% SuC afgeleverd dus ze komen hun eigen regels niet na. Maar vond de aflevering prima gaan, beetje onwennig als je de dealer experience gewend bent. Was half uur te vroeg en na mijn rijbewijs ID check en een handtekening mocht ik de hal in om mijn auto te checken en uit te proberen. Liepen 2 personen rond om wat vragen te beantwoorden maar die had ik alleen nodig om te vragen of ik toch echt zo naar buiten mocht rijden. Daar nog even stopen voor een check of van een medewerker of ik de juiste auto meenam en ik mocht op pad.

Enige probleem was dat de BT elke keer weg viel maar dat was opgelost door even een reset uit te voeren en toen deed dat het ook perfect. Thuis direct de laatste update geïnstalleerd.
 
Het was een lange zit in Tilburg (3,5 uur) maar dat was het waard. Het proces was ongeveer:
  1. RDW overschrijving (ging prima)
  2. Oh, de locatie van de auto staat niet in mijn systeem, vraag m'n collega in de hal of ga zelf zoeken
  3. Collega: klikt op "claxon" op z'n laptop.. ver weg klinkt een geluid. "Oh, hij staat nog achter de wand, dan gaan we hem halen, 10 minuten geduld"
  4. 45 minuten later: "Oh, hij is nog niet klaar, hij zit in de laatste fase van het aflever proces"
  5. Weer 45 minuten later wordt hij binnen gereden
  6. We zien krassen op diverse plekken en ik kan de auto nog niet bedienen in de app
  7. "Ik ga een collega vragen de auto vrij te geven"
  8. 30 minuten later heeft de auto naast mij ook problemen met de app, die een collega meteen oplost met z'n laptop
  9. 15 minuten later geeft hij ook mijn auto vrij: nu kan ik hem bedienen in de app
  10. De krassen moeten worden gepolijst achter het muurtje, daar verdwijnt mijn auto weer
  11. 45 minuten later komt hij weer terug en zijn gelukkig alle krassen weg
Ik heb zelf dus ongeveer 30 minuten de auto geïnspecteerd, dingen ingesteld, etc. De rest was wachten..

IMG_0206.jpeg
 
Die van mij werd gisteren met 100% SuC afgeleverd dus ze komen hun eigen regels niet na.

Jawel, het gaat om regelgeving van de transportsector over het vervoeren van auto’s met een SoC van meer dan 50%, dus op de boot, trein en vrachtwagen.

Indien mogelijk hangen ze de auto in de afleverhal nog wel aan een lader maar daar kan je dus niet op rekenen, vandaar het SuC tegoed.