Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Update bestelling MY RWD MSM
- 02-03-2023: Bestelling door leaseplan
- 23-03-2023: Bevestiging van de bestelling door Tesla
- 24-03-2023 EDD Ontvangen (01-06-2023 - 08-06-2023)
- 22/05/2023 VIN Ontvangen

Nu wachten op de verlossende SMS :cool:
Hopelijk volgt deze snel
 
For future reference:

MYLRQS 19 Zwart

OD: 11-Feb-2023

EDD 1 (11-Feb): Feb-Mar
EDD 2 (24-Feb): 11 Mei - 25 Jul
EDD 3 (1-Mrt): Mar - Apr
EDD 4 (3-Mrt): 11 Apr - 5 Jun
EDD 5 (27-Mrt): 13 Apr - 20 Mei
EDD 6 (9-Apr): 18 Apr - 5 Mei
EDD 7 (20-Apr): 27 Apr - 13 Mei
EDD8 (28-Apr): 4 Mei - 20 Mei
EDD9 (2-Mei): 7 Mei - 15 Mei
EDD10 (11-Mei): Delivery 29 Mei, Utrecht

Vandaag is dan de dag dat ik de nieuwe wagen kon ophalen in Utrecht. Lachen. Agenda vrjj geboekt, ov reis uitgestippeld. Uurtje of 1300 van huis in Haarlem, trein, tram en 1450 liep ik van de tram tussen die kantoorgebouwen naar de aflever locatie in Utrecht.

Toen ging de telefoon. U “had” een afspraak, maar de auto is niet gekomen. 40 minuten voor de afspraak dus. Waar-de-loos.

Ben nog doorgelopen, stond om de hoek. Wat nu? En waarom bel je 40 minuten voor de tijd ipv vanmorgen. Dan had ik gewoon kunnen werken. Ze hadden pas net te horen gekregen dat er iets met het transport was. Geloof er niks van. Dat weet je al eerder, want de auto zou op de 25e al aankomen. Dat is 5 dagen geleden.

Anyway, ik kon kiezen of ik kom morgen terug of een student brengt hem thuis in Haarlem.

Auto is om half tien op naam gezet volgens rdw en de app is ook al gekoppeld. Vage zooi. Heb nog niks besloten, ik zie wel wat er nu gebeurt.
 
Vandaag is dan de dag dat ik de nieuwe wagen kon ophalen in Utrecht. Lachen. Agenda vrjj geboekt, ov reis uitgestippeld. Uurtje of 1300 van huis in Haarlem, trein, tram en 1450 liep ik van de tram tussen die kantoorgebouwen naar de aflever locatie in Utrecht.

Toen ging de telefoon. U “had” een afspraak, maar de auto is niet gekomen. 40 minuten voor de afspraak dus. Waar-de-loos.

Ben nog doorgelopen, stond om de hoek. Wat nu? En waarom bel je 40 minuten voor de tijd ipv vanmorgen. Dan had ik gewoon kunnen werken. Ze hadden pas net te horen gekregen dat er iets met het transport was. Geloof er niks van. Dat weet je al eerder, want de auto zou op de 25e al aankomen. Dat is 5 dagen geleden.

Anyway, ik kon kiezen of ik kom morgen terug of een student brengt hem thuis in Haarlem.

Auto is om half tien op naam gezet volgens rdw en de app is ook al gekoppeld. Vage zooi. Heb nog niks besloten, ik zie wel wat er nu gebeurt.
Wat een slecht verhaal van Tesla. Dat is ontzettend balen! Ik leef met je mee.
 
  • Like
Reactions: Zpeed
Vandaag is dan de dag dat ik de nieuwe wagen kon ophalen in Utrecht. Lachen. Agenda vrjj geboekt, ov reis uitgestippeld. Uurtje of 1300 van huis in Haarlem, trein, tram en 1450 liep ik van de tram tussen die kantoorgebouwen naar de aflever locatie in Utrecht.

Toen ging de telefoon. U “had” een afspraak, maar de auto is niet gekomen. 40 minuten voor de afspraak dus. Waar-de-loos.

Ben nog doorgelopen, stond om de hoek. Wat nu? En waarom bel je 40 minuten voor de tijd ipv vanmorgen. Dan had ik gewoon kunnen werken. Ze hadden pas net te horen gekregen dat er iets met het transport was. Geloof er niks van. Dat weet je al eerder, want de auto zou op de 25e al aankomen. Dat is 5 dagen geleden.

Anyway, ik kon kiezen of ik kom morgen terug of een student brengt hem thuis in Haarlem.

Auto is om half tien op naam gezet volgens rdw en de app is ook al gekoppeld. Vage zooi. Heb nog niks besloten, ik zie wel wat er nu gebeurt.
Dat is balen zeg.

Mijne is wel geleverd vandaag na enige wachttijd. Wel veel anderen gezien die aardig lang moesten wachten op hun auto's en ook mensen die ter plaatse aan het wachten waren tot de trailer met hun auto daarop aan zou komen, geen idee of die nog geholpen zijn vanmiddag.

Mijn QS 20" is overigens prima in orde, wel melding gemaakt van rechterachterdeur die beter uitgelijnd moet worden, 't scheelt een millimeter dus nu niet direct een groot probleem als dat binnenkort opgelost wordt.
 
  • Like
Reactions: Zpeed
Dat is balen zeg.

Mijne is wel geleverd vandaag na enige wachttijd. Wel veel anderen gezien die aardig lang moesten wachten op hun auto's en ook mensen die ter plaatse aan het wachten waren tot de trailer met hun auto daarop aan zou komen, geen idee of die nog geholpen zijn vanmiddag.

Mijn QS 20" is overigens prima in orde, wel melding gemaakt van rechterachterdeur die beter uitgelijnd moet worden, 't scheelt een millimeter dus nu niet direct een groot probleem als dat binnenkort opgelost wordt.
Screenshot 2023-05-30 at 21.56.01.png
 
I have the same spec with an older RN. 1166. Order date early March 2022.
Estimated delivery is the same as yours. What I’ve heated from tesla is they there are no cherry p’s currently in the Netherlands
Same here (we meet again @D Bosma ) - ordered end of May 2022. As it goes through leasing, no idea what the EDD is.

I asked Tesla whether they already delivered any red/white MYPs in Belgium; surprisingly, no response yet.
 
Gisteren 'eindelijk' mijn LR QS in bezit mogen nemen. Het was de verplaatsing naar Brugge met het ov waard (drie treinen en een bus, maar lof voor de NMBS voor de vlotte aansluitingen..:))
Het was kalm bij Tesla Brugge, ik heb maar 3 andere klanten gezien die een wagen kwamen afhalen. De wagen kwam net van de carwash en zag er smetteloos uit. Na een korte uitleg en het koppelen van de telefoon kreeg ik alle tijd om de wagen wat te leren kennen en kon ik nog beroep doen op de medewerkers voor hier en daar wat kleine vraagjes, want het is toch wel wennen de eerste keer..
De wagen werd geleverd met 45% batterij, dus eerst maar even langs de SUC in Brugge voor een kwartiertje laden (dat zijn korte kabels zeg, ik heb dus meteen geleerd dat je best ver genoeg naar achter rijdt :)).
Geluid en vering vallen bijzonder goed mee. Ook aangenaam verrast door de goeie kwaliteit van het geluidssysteem.

In het algemeen erg tevreden over de communicatie met en service vanTesla (na al die horrorverhalen die je online tegenkomt). De volgende dagen veel bijleren en experimenteren, maar wat een zalige auto !

20230530_150447.jpg
 
Heb op 17 mei een Model Y LR MCR besteld met Enhanced Auto-pilot, RN1191XXXX - Estimated Delivery: June 19 - June 30 (Was in eerste instantie Augustus - September)

Ik heb al wel een MCR in het wild gespot vorige week (ergens in Limburg), dus de eerste MCR zijn wel uitgeleverd in NL.

Weet iemand of er ook al HW4 auto's in Berlijn van de band zijn gerold? Als ik een HW3 auto krijg toegewezen ga ik denk ik de levering uitstellen.
 
Ordered a Model Y LR MCR on May 17 with Enhanced Auto-pilot, RN1191XXXX - Estimated Delivery: June 19 - June 30 (Was initially August - September)

I already spotted an MCR in the wild last week (somewhere in Limburg), so the first MCR have been delivered in NL.

Does anyone know if HW4 cars have already rolled off the line in Berlin? If I am assigned an HW3 car, I think I will postpone the delivery.
I am curious about HW4 as well. I have ordered Model Y LR with Full Self Driving. As far as I am seeing online in U.S pretty much all the new Model Y delivery is with HW4 since a week. I have no update on my delivery time yet.
 
Vandaag is dan de dag dat ik de nieuwe wagen kon ophalen in Utrecht. Lachen. Agenda vrjj geboekt, ov reis uitgestippeld. Uurtje of 1300 van huis in Haarlem, trein, tram en 1450 liep ik van de tram tussen die kantoorgebouwen naar de aflever locatie in Utrecht.

Toen ging de telefoon. U “had” een afspraak, maar de auto is niet gekomen. 40 minuten voor de afspraak dus. Waar-de-loos.

Ben nog doorgelopen, stond om de hoek. Wat nu? En waarom bel je 40 minuten voor de tijd ipv vanmorgen. Dan had ik gewoon kunnen werken. Ze hadden pas net te horen gekregen dat er iets met het transport was. Geloof er niks van. Dat weet je al eerder, want de auto zou op de 25e al aankomen. Dat is 5 dagen geleden.

Anyway, ik kon kiezen of ik kom morgen terug of een student brengt hem thuis in Haarlem.

Auto is om half tien op naam gezet volgens rdw en de app is ook al gekoppeld. Vage zooi. Heb nog niks besloten, ik zie wel wat er nu gebeurt.

Ik ben weer onderweg. Beetje meetings verschuiven of vanuit de trein. Werd netjes gebeld en alle opties stonden open incl wat na sluitingstijd enzo. Happy times en goede oefening in verandering en wachten haha.
 
Mijn Model Y RWD meegenomen met 25%, dus was best krap.
Was bij mij bij aflevering in Utrecht in eerste instantie ook zo. Dat vonden ze bij Tesla ook laag, ze hebben hem daarom voor mij aan de lokale Super Charger gehangen tot 70%. Tijdens het laden kon ik in de auto wachten en vast wat spelen met de instellingen Dat viel best mee dus.