Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Hier een vin startend met 066 is deze dan veel eerder geproduceerd?
Zou kunnen. Ik dacht dat ze niet per se chronologisch van de band rollen. Kan ook zijn dat deze auto bijvoorbeeld op een onderdeel heeft moeten wachten en op een later moment is afgemaakt. Heel veel ouder kan hij niet zijn. De auto's die in augustus/september zijn geleverd hadden allemaal een VIN rond 050-060xxx dacht ik.
 
Eerste 3 cijfer VIN: 117
Het is mijn eerste EV en ben momenteel aan het uitzoeken hoe ik het beste de TWC kan aansluiten.
Vanaf de meterkast (3 fase 25A) is ongeveer 25 meter kabel nodig.
Het liefst puls ik de kabel onder het garagepad door met een bodemraket, maar heb nog niemand gevonden die dat kan. Ik houd mij aanbevolen voor tips. (Omgeving Alkmaar)
Onze buren hebben het zelf gedaan en ergens zo'n ding gehuurd. Ze wilden zonnepanelen op de schuur in de achtertuin, en daar moest een extra leiding voor komen. Ik zou het lekker laten doen, misschien via werkspot ofzo?
 
Een vraag aan de personen die al een Tesla hebben ontvangen, nu je account staat op het betalen van het rest-bedrag heeft snel betalen nu nog een impact op de levering van de auto nadat de VIN is gekoppeld? Of heeft dit geen impact op de daadwerkelijke leverdatum? (niet dat je rente krijgt op geld op de bank ;-)
 
Een vraag aan de personen die al een Tesla hebben ontvangen, nu je account staat op het betalen van het rest-bedrag heeft snel betalen nu nog een impact op de levering van de auto nadat de VIN is gekoppeld? Of heeft dit geen impact op de daadwerkelijke leverdatum? (niet dat je rente krijgt op geld op de bank ;-)
Ik denk niet dat het invloed heeft. Komt erop neer dat bij ophalen alles al op hun rekening dient te staan.
Mijn leverdatum kon plots enkele dagen vroeger, dus was het goed dat alles financieel al in orde was.
Anders ging ik dat voorstel waarschijnlijk niet gekregen hebben :)
 
Hebben jullie trouwens ook wisselende ervaringen met het contact met Tesla. Direct na m'n bestelling werd ik plat gebeld en gemaild. Ik heb nu twee keer een vraag gesteld via de mail maar nooit een antwoord gehad?
Goh, niet echt. Er zijn veel automatische mails gekomen na de bestelling. Maar vanuit m'n contactpersoon voor zakelijk bestellen heb ik geen mails gehad, met uitzondering van de replies op mijn vragen en de bevestiging van gebruik referral. Al het andere contact probeer ik telefonisch te doen, gaat erg vlot en had ik altijd direct een antwoord :cool:
 
Ik heb een leverdatum van 23 november gekregen. 19 oktober besteld.

Eindfactuur is nu ook beschikbaar
Levertermijn voor heel wat bestellingen van MY lijkt erg kort te zijn. Op zich vreemd voor modellen waarvan beweerd wordt dat het orderboek compleet vol zit. Ik zal het waarschijnlijk opnieuw niet begrepen hebben en verkeerdelijk verwachten dat er een correlatie zou bestaan tussen levertermijn en een gevuld orderboek.
Staat in elk geval in scherp contrast met de levertermijn van bijna alle andere EVs. Ik hoorde over heel wat Europese EVs al levertermijnen noemen van 9 maanden tot een jaar.
 
  • Like
Reactions: widodh
Levertermijn voor heel wat bestellingen van MY lijkt erg kort te zijn. Op zich vreemd voor modellen waarvan beweerd wordt dat het orderboek compleet vol zit. Ik zal het waarschijnlijk opnieuw niet begrepen hebben en verkeerdelijk verwachten dat er een correlatie zou bestaan tussen levertermijn en een gevuld orderboek.
Staat in elk geval in scherp contrast met de levertermijn van bijna alle andere EVs. Ik hoorde over heel wat Europese EVs al levertermijnen noemen van 9 maanden tot een jaar.
Ik heb nog nooit gehoord dat het orderboek voor de MY vol zit. Zelfs als je m nu besteld wordt ie volgens de website nog in december geleverd.
 
Ik heb nog nooit gehoord dat het orderboek voor de MY vol zit. Zelfs als je m nu besteld wordt ie volgens de website nog in december geleverd.
Er is een hele Armada met Tesla's onderweg uit Shanhai. Naar EU, UK, Noorwegen, Israël.

Dat wordt weer een krantenvullende EOQ (End Of Quarter) push.

Hier de koplopers van de Armada: