Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Tja als je het zo wilt zien…….
Zeg je ook tegen je vrouw dat ze een bloemetje kan kopen in de winkel, in plaats van er af en toe één voor haar mee te nemen.
Sja, als deels eigenaar van het bedrijf, hoe slim is het om gratis dingen weg te geven? ;)

Ik bedoel maar, ik ging vroeger ook niet liever tanken bij de Total omdat je daar zegeltjes kreeg, terwijl de Lukoil je geen zegeltjes gaf maar je wel een goedkopere literprijs had.
 
Sja, als deels eigenaar van het bedrijf, hoe slim is het om gratis dingen weg te geven? ;)

Ik bedoel maar, ik ging vroeger ook niet liever tanken bij de Total omdat je daar zegeltjes kreeg, terwijl de Lukoil je geen zegeltjes gaf maar je wel een goedkopere literprijs had.
Mijn ouders werden anders gedwongen om bij Texaco te tanken voor de matchbox autootjes die je daar kreeg, lang, lang geleden
 
  • Funny
Reactions: jpvdheijn and horta
Sja, als deels eigenaar van het bedrijf, hoe slim is het om gratis dingen weg te geven? ;)

Ik bedoel maar, ik ging vroeger ook niet liever tanken bij de Total omdat je daar zegeltjes kreeg, terwijl de Lukoil je geen zegeltjes gaf maar je wel een goedkopere literprijs had.

Ik ben ook 'deels eigenaar' met 140 aandelen TSLA en juist daarom pleit ik voor hogere klanttevredenheid. Een tevreden klant treed op als ambasadeur, dat lever veel meer profit op dan een simpele gadget kost.
 
Last edited:
Die dingen kan je allemaal kopen in de shop
dat weet ik ook wel, ik ben groot afnemer van Tesla gadgets, maar daar gaat het niet om. het gaat om de klantbeleving. Daar schiet Tesla erg in tekort en dat kunnen ze zo eenvoudig zonder grote kosten, zo veel beter doen. Als voorbeeld heb ik hierbij genoemd de gadget. Had ook iets praktisch kunnen zijn zoals een poetsdoek om de auto na de wasstraat streeploos mee op te wrijven of zo. Het gaat er om dat je een koper bij de voltooiing van de kooptransactie best kunt verrassen, dat doet aan de merkbeleving niet af. Helpt er eerder aan bij te dragen dat er positief over (in dit geval) het aflever proces gesproken wordt. Net zoals ervoor te zorgen dat een nieuwe auto ook echt schoon is en niet 'gestreept' gepoetst is. Ik ben al lang klant van Tesla (langer dan jou) en verwacht ook in de komende jaren nog wel enkele Tesla's te kopen, maar ben wel kritisch. Tesla kan wat mij betreft nog heel veel leren... ze zijn niet heilig.
 
Bij aankoop van mijn model s in 2016 ook niks ontvangen bij Tesla Zaventem. Bij aankoop half jaar later van model x in 2017 bij zelfde Tesla Zaventem ineens petjes, T-shirts, en paraplu gekregen. Ik kan vermoeden dat ze daar nu absoluut geen tijd meer voor hebben. Dat is ook geen zorg. Zolang de batterij maar opgeladen is en de nummerplaat vast zit.

Ik heb deze maand al vijf verschillende Y's gezien in het wild.

Oh ja, moest ik nu voor nieuwe auto gaan in het segment van de model s, zou ik zeker twijfelen met de eqs basisversie.
 
Ik ben ook 'deels eigenaar' met 140 aandelen TSLA en juist daarom pleit ik voor hogere klanttevredenheid. Een tevreden klant treed op als ambasadeur, dat lever veel meer profit op dan een simpele gadget kost.
YMMV. Jij wordt misschien gepaaid door gratis gadgets. Ik weet dat niks gratis is. Ik ben ook regelmatig shopper in hun accessoire-shop maar weet ook dat een petje of drinkbeker netto weinig verschillen bij mensen die de auto kopen omwille van fiscale redenen.

Zelf vind ik het gezwaai met zegeltjes irritant, want dan weet ik dat 1) ik die gratis cadeautjes ook bekostig, en 2) ik omdat ik niet een boekhouding van zegeltjes onderhoud, ik niet kan profiteren van die gratis cadeautjes, dus 3) ik eigenlijk nodeloos duurder inkoop. Dus in het geval van zegeltjes is het netto resultaat dat ik minder tevreden ben. Hetzelfde overigens bij de lokale frituur, waar ik genoeg punten heb gescoord in de app om alle snacks gratis te krijgen, maar ik kan me niet verdommen om in de app te gaan kijken welke minder populaire snack ik bij mijn frieten zou willen in plaats van mijn normale bestelling. Of hoe je bij de McDonalds 2 Big Macs voor de prijs van 1 kan kopen, maar ik wil helemaal geen twee Big Macs.

Weet je wat mij ambassadeur maakte? Het vermogen, de autopilot en de software. Weet je wat mij als ambassadeur houdt? Het vermogen, de verbeteringen in de autopilot en software en de kwaliteit en duurzaamheid van het interieur. Het zijn die dingen waardoor ik zelf in de shop duik voor een paraplu en windbreaker. En aandelen.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Tja als je het zo wilt zien…….
Zeg je ook tegen je vrouw dat ze een bloemetje kan kopen in de winkel, in plaats van er af en toe één voor haar mee te nemen.
Aardigheidjes kosten geld, maar zijn niet voor iedereen belangrijk, dus soms verspilling. The best present is (in dat geval) no present. Eens met @wooter. Iedereen betaalt een tientje meer vanwege het presentje. Why? Old skool!
En het is inderdaad de totale ervaring die je tot ambassadeur maakt -plus de referrals misschien- Niet de prul die je erbij krijgt. Hoe is Tesla met mond-tot-mond reclame anders zo groot geworden?
 
Last edited:
Ik ben een beetje begonnen te excellen of ik mijn potentieel toekomstige Y beter kan leasen of kan kopen. Mag ik vragen aan de Y bezitters wat ze ongeveer aan verzekeringskosten kwijt zijn (in NL)?
Ik heb in het verleden wel eens een kenteken van gewenste auto opgezocht via Youtube (van de weg kan uiteraard ook) en ingevuld op website om premie (met onze schadevrije jaren) te bepalen. Omdat een MY een iets hogere M3 is zal het naar mijn inschatting 100,-- tot 150,-- per maand worden voor All Risk (met de nodige schadevrije jaren).
 
  • Like
Reactions: Robster
Ik ben een beetje begonnen te excellen of ik mijn potentieel toekomstige Y beter kan leasen of kan kopen. Mag ik vragen aan de Y bezitters wat ze ongeveer aan verzekeringskosten kwijt zijn (in NL)?
zie hier de half jaar premie met 50% no-claim korting ivm 16 schadevrije jaren BM-trede 19
Schermafbeelding 2021-09-12 om 07.41.08.png
 
zie hier de half jaar premie met 50% no-claim korting ivm 16 schadevrije jaren BM-trede 19
View attachment 708366

Voor een half jaar premie en 16 schadevrije jaren lijkt me dat een hoge premie. Maar misschien komt het omdat je in een (verzekerings technisch) dure regio woont?

Een snelle zoekactie op Pricewise met hetzelfde kenteken en (als voorbeeld) 10 schadevrije jaren in mijn regio geeft een all risk premie tussen €82 en €139 per maand. Waarbij de laatste een uitschieter is, de overige 4 liggen onder de €100/maand.