Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Dank Skruger voor je overwegingen. Ik ben geen DGA. Ben in dienst en krijg loon. Maar leasebedrag plus bijtelling vs helft cash aftikken andere helft in zeg 3 jaar met een bulletloan. Dan heb je aan het eind van de periode een auto over. Daarom zou ik wachten op de nieuwe celstructuur. Want denk dat dat qua waardevastheid gaat schelen. Leasen koop je alleen gemak. Dat is overigens ook wat waard.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
1 Oktober MY besteld, levering in November (volgens Tesla) zijn er al mensen die een VIN en/of leverdatum hebben ontvangen voor levering in November?
Je kan altijd eens bellen. Mijne had ik zo snel laten koppelen.
Er zijn een vast aantal wagens onderweg. Als ze je configuratie kennen (zien ze natuurlijk), dan matchen ze die als er beschikbare wagens zijn.
Telefonisch een match gekregen (Er stonden er destijds nog twee beschikbaar op de boot met de eerste levering) en enkele dagen later een update op de website + email.
 
Je kan altijd eens bellen. Mijne had ik zo snel laten koppelen.
Er zijn een vast aantal wagens onderweg. Als ze je configuratie kennen (zien ze natuurlijk), dan matchen ze die als er beschikbare wagens zijn.
Telefonisch een match gekregen (Er stonden er destijds nog twee beschikbaar op de boot met de eerste levering) en enkele dagen later een update op de website + email.
UPDATE: nu een VIN toegewezen gekregen in de source-code

De account pagina ziet er dan ook iets anders uit want er wordt gevraagd te betalen ipv dat alle stappen zijn voltooid, nu fase 2 wanneer deze wordt geleverd....
 
Sinds deze middag een final invoice zichtbaar in mijn account. De factuur vermeldt een geplande leveringsdatum 26-11-2021 en VIN LRWYGCEK2MC116xxx (modeljaar 2021 dus).
Ook hier een geplande leverdatum van 26-11-2021 op de factuur, heb ook gebeld lijkt erop dat het eind november gaat worden. Volg nu ook 2021 - shipping movements zou dit betekenen dat we lake fuxian moeten volgen met een ETA op Zeebrugge van 10 Nov?
 
Omdat we tot zeker eind volgend jaar moeten wachten op nieuwe X nu een Y besteld. 19 oktober besteld en ik zie in de source code nu ook een VIN staan!

LRWYGCEK2MC12xxxx

  • Model Y Long Range All-Wheel Drive
  • Lakkleur Solid Black
  • 20" Induction velgen
  • Zwart en wit premium interieur
  • 5-zits configuratie
  • Autopilot
Staat in mijn account nog niets wanneer er geleverd wordt.

De oude S uit 2013 (270k km op de teller) ook nog goed kunnen verkopen!
 
1 Oktober MY besteld, levering in November (volgens Tesla) zijn er al mensen die een VIN en/of leverdatum hebben ontvangen voor levering in November?
Mijn MY heb ik besteld op 6 oktober en heb gisteren, na verzoek per email, het VIN ontvangen.
Aflevering wordt verwacht in de laatste week van november.
Ik vermoed dat mijn MY aan boord zit van de Lake Geneva, welke rond 15 november wordt verwacht in Zeebrugge.
 
DuoDiscus, in welke range zit jouw VIN (eerste drie cijfers van de laatste 6)? Ik meende trouwens te hebben gelezen dat de Fuxian wordt verwacht in Zeebrugge en dat de Geneva onderweg is naar Koper. Afijn, maakt ook niet zo heel veel uit. Medio november komen beide schepen aan in de EU.
 
DuoDiscus, in welke range zit jouw VIN (eerste drie cijfers van de laatste 6)? Ik meende trouwens te hebben gelezen dat de Fuxian wordt verwacht in Zeebrugge en dat de Geneva onderweg is naar Koper. Afijn, maakt ook niet zo heel veel uit. Medio november komen beide schepen aan in de EU.
Eerste 3 cijfer VIN: 117
Het is mijn eerste EV en ben momenteel aan het uitzoeken hoe ik het beste de TWC kan aansluiten.
Vanaf de meterkast (3 fase 25A) is ongeveer 25 meter kabel nodig.
Het liefst puls ik de kabel onder het garagepad door met een bodemraket, maar heb nog niemand gevonden die dat kan. Ik houd mij aanbevolen voor tips. (Omgeving Alkmaar)
 
Die van mij start met 116, dus dat maakt elkaar niet zoveel. Voor het aansluiten van de TWC zou ik eens in het sticky topic "Thuis laden" kijken. Paar belangrijke zaken om rekening mee te houden zijn het type aardlek (i.g.v. 1e/2e generatie TWC) en een (grond)kabel met voldoende diameter. Volgens mij wordt 6mm2 per ader aanbevolen.

Edit: ik zie nu dat de 3e generatie TWC al ingebouwde dc-foutbeveiliging heeft.
 
Last edited: