Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ga er toch van uit dat een boot met Y’s allemaal met dezelfde tekorten geleverd worden. Maar niets is verbazingwekkend als het om Tesla gaat, dus we laten ons verrassen de komende twee weken. Maar ik hoor graag van alle ophalers voor mij wat er allemaal niet inzit wat er wel in hoort te zitten.
 
  • Like
Reactions: telsa013
Gaan de meeste mensen hier verzekeren bij Centraal Beheer of Promovendum? Volgens mij hebben deze 2 de beste voorwaarden en doen ze niet zo lastig met die alarmklasse (welke volgens mij gewoon gelijk is aan Klasse 4, maar niet aan een extern bureau is gekoppeld, waardoor er geen SCM keurmerk op zit)
Ik kom met 7 schadevrijejaren uit om ~100 euro per maand voor All Risk met inzittende verzekering.
 
  • Like
Reactions: telsa013
Ga er toch van uit dat een boot met Y’s allemaal met dezelfde tekorten geleverd worden. Maar niets is verbazingwekkend als het om Tesla gaat, dus we laten ons verrassen de komende twee weken. Maar ik hoor graag van alle ophalers voor mij wat er allemaal niet inzit wat er wel in hoort te zitten.
Dat zou moeten lukken. Dat de onderdelen net ‘op’ zijn na een volle bootlading. Ze zullen wel ergens halverwege een boot op geweest zijn.
 
Gaan de meeste mensen hier verzekeren bij Centraal Beheer of Promovendum? Volgens mij hebben deze 2 de beste voorwaarden en doen ze niet zo lastig met die alarmklasse (welke volgens mij gewoon gelijk is aan Klasse 4, maar niet aan een extern bureau is gekoppeld, waardoor er geen SCM keurmerk op zit)
Ik kom met 7 schadevrijejaren uit om ~100 euro per maand voor All Risk met inzittende verzekering.

Ter info: als je bij het Zilveren Kruis verzekerd bent of lid bent van de ANWB, geeft Centraal Beheer nog een korting op de verzekeringspremie.
 
  • Like
Reactions: Notna
Ter info: als je bij het Zilveren Kruis verzekerd bent of lid bent van de ANWB, geeft Centraal Beheer nog een korting op de verzekeringspremie.
Daar kwam ik inderdaad vandaag achter, thanks. Is zo te zien de voordeligste optie vs Promovendum met de beste voorwaarden. Nu moet CB alleen even de error fixen (je kan momenteel door eens toring niets afsluiten :p ) en dan kan ik dat ook in orde maken; betaling is vandaag al gedaan.

Edit: En de error was opgelost, CB herkende nu ook mijn kenteken. Zorgverzekering bij ZieZo, dus mooi korting meegepakt. Inzittende verzekering + pechhulp binnen- en buitenland (gelijk ANWB opgezegd) en ik ben klaar voor 96 euro in de maand (7 jaar no-claim). Helemaal goed :)
 
Last edited:
Afgelopen donderdag de MY mogen ophalen (MSM, Zwart interieur, 19"). Leuk om weer eens in Tilburg te zijn. Er staan er nog behoorlijk wat te wachten op hun nieuwe eigenaren.
De auto zit prima in elkaar. Nog niks geks ontdekt. De auto rijdt en stuurt fijn, voelt 'compact' aan en sportiever dan de S. Ook is het verbruik behoorlijk wat lager. Luchtvering van de S 'mis' ik wel, zeker met drempels.

Verder is alles gewoon veel mooier afgewerkt en soepeler dan die oude S (kan ook niet anders). Enkele scherm in het midden is uiteraard even wennen, maar de bruikbaarheid ten opzichte van een MCU1 is twee werelden verschil. AP2 werkt ook aardig, wel even wennen ten opzichte van AP1. Ik ben benieuwd naar de eigenaardigheden die je hier op het forum leest.

Ook valt op dat, volgens Teslafi, de AC-laadefficientie een stuk hoger ligt en valt de auto veel makkelijker in slaap, zeker na het laden.
Nog niet de supercharger nodig gehad, maar ook dat zal een wereld van verschil zijn.

Hopelijk komt de trekhaak snel beschikbaar (hiervoor voornamelijk aangeschaft, ~1400kg nodig voor paardentrailer).

Is geleverd met usb poorten voor en achterin, usb-stick, draadloze oplader werkt ook. Geen hoedenplank.
Tot nu toe erg blij mee.
Succes en veel plezier met de levering!


1639400308719.png
 
@DGS75D hoe ging het proces in zijn werk. Is dat: Hier heb je de sleutel en nu wegwezen. Of ben je een uur onder de pannen met uitleg en strandballen voor de kinderen. Of alles wat daar tussen zit:)
Alle tijd - rekening houdend met de Corona maatregelen. Uitgebreide uitleg, wat minder nodig was daar ik vanuit Model S kwam. Was druk, ze verwachten vanaf vandaag ca 100 M3/MY per dag uit te leveren, maar er is alle ruimte en tijd voor uitleg. Maar geen strandballen, wel koffie ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Alle tijd - rekening houdend met de Corona maatregelen. Uitgebreide uitleg, wat minder nodig was daar ik vanuit Model S kwam. Was druk, ze verwachten vanaf vandaag ca 100 M3/MY per dag uit te leveren, maar er is alle ruimte en tijd voor uitleg. Maar geen strandballen, wel koffie ;)
Dank! Ik rij ook al 5 jaar Tesla, maar wel leuk om voor 67k, niet een sleutel toegegooid te krijgen.
 
Ik heb deze hoedenplank/afdekzeil maar besteld ligt toch te vaak spullen achterin.
Ik heb het afdekzeil binnen en gemonteerd.
Ben positief verrast door de kwaliteit.
De montage was 30-40 minuten incl foto's maken.
Bij de steunen aan de achterkant moet je even de rubber strip een stukje los trekken en even goed op de hoogte letten. Er staan op deze steunen namelijk geen markering. Ik heb de hoogte met een stuk tape aangegeven zodat ik bij het plakken gelijk de juiste positie heb.
Hoes rolt mooi op en is eenvoudig te verwijderen.
En je krijgt er gelijk haakjes bij om een tasje aan op te hangen.
Het lastigste is nog om de rode tape te verwijderen :)
Zie foto's
IMG_6892.jpeg
IMG_6893.jpeg


IMG_6894.jpeg
IMG_6895.jpeg
IMG_6897.jpeg
IMG_6899.jpeg
IMG_6900.jpeg
IMG_6901.jpeg
IMG_6902.jpeg
 
Dank voor de update en veel plezier. Krijg je usb-c en draadloos laden dan later ingebouwd?
Inderdaad, onderdelen zouden onderweg zijn, zodra alles ontvangen is zal een ranger alles komen monteren.

Heb al verschillende opmerking gezien betreffende de stugge/harde vering van de MY, komende van de M3 rijdt de MY een stuk zachter/aangenamer. (Just my 2cts na pakweg 200km rijden)
 
Dank! Ik rij ook al 5 jaar Tesla, maar wel leuk om voor 67k, niet een sleutel toegegooid te krijgen.
Gisteren opgehaald, helaas geen draadloos opladen en USB voorin. Wordt nageleverd via mobiele service. Sleutel kaart lag al in de auto dus gooien was niet nodig. Levering was heel netjes. Een Tesla medewerker kwam naast me in de auto zitten en heeft veel dingen die anders zijn dan bij de S uitgelegd. Daarna een rit van een uur. Was prima auto rijdt goed. Ik ben er blij mee.
 
Ik heb het afdekzeil binnen en gemonteerd.
Ben positief verrast door de kwaliteit.
De montage was 30-40 minuten incl foto's maken.
Bij de steunen aan de achterkant moet je even de rubber strip een stukje los trekken en even goed op de hoogte letten. Er staan op deze steunen namelijk geen markering. Ik heb de hoogte met een stuk tape aangegeven zodat ik bij het plakken gelijk de juiste positie heb.
Hoes rolt mooi op en is eenvoudig te verwijderen.
En je krijgt er gelijk haakjes bij om een tasje aan op te hangen.
Het lastigste is nog om de rode tape te verwijderen :)
Zie foto's
View attachment 744330View attachment 744331

View attachment 744332View attachment 744333View attachment 744334View attachment 744335View attachment 744336View attachment 744337View attachment 744338

Merk je ook dat de hoedenplank het geluid vanuit de kofferbak reduceert?