Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het afdekzeil binnen en gemonteerd.
Ben positief verrast door de kwaliteit.
De montage was 30-40 minuten incl foto's maken.
Bij de steunen aan de achterkant moet je even de rubber strip een stukje los trekken en even goed op de hoogte letten. Er staan op deze steunen namelijk geen markering. Ik heb de hoogte met een stuk tape aangegeven zodat ik bij het plakken gelijk de juiste positie heb.
Hoes rolt mooi op en is eenvoudig te verwijderen.
En je krijgt er gelijk haakjes bij om een tasje aan op te hangen.
Het lastigste is nog om de rode tape te verwijderen :)
Zie foto's
View attachment 744330View attachment 744331

View attachment 744332View attachment 744333View attachment 744334View attachment 744335View attachment 744336View attachment 744337View attachment 744338
+1 voor de vraag of het geluid uit de achterbak reduceert!

Evenals merk je impact op de audio in de auto omdat je hiermee volgens mij net de speaker in de achterklep afdekt?
 
  • Like
Reactions: Robster
Ik heb deze hoedenplank/afdekzeil maar besteld ligt toch te vaak spullen achterin.

komt volgende week binnen.
Laat wel even weten of het wat is.
Deze is nu te halen met kortere levertijd. Heb contact met de verkoper gehad!
 
Vandaag mijn MY in Tilburg opgehaald, ben er super blij mee.
USB poorten en draadloos lader zit er netjes in.
Zit er standaard ook een cargo cover in? In het onderstaande artikel zeggen ze dat de Model Y's die vanaf 9 November uit China komen hier nu standaard mee worden uitgerust en indien niet aanwezig je aanspraak kan maken op een gratis retrofit.

 
Last edited:
Weird because the estimated delivery for newly ordered Model Y's is februari 2022 (BE and NL).
Ordered mine 22nd of November, now waiting for the VIN assignment. (also read that cars produced in the second half of the Quarter are for local use in China, not for export).
Ordered exactly same configuration as you on the same date: Long range model Y, midnight silver, 19" gemini wheels, no further options
 
hi allen,

zojuist de model y gehaald. Levering verliep in Tilburg goed en snel. Heb uitgebreid (voor mijn gevoel) alles gecontroleerd. Ik begreep je hebt in de 1e 150km nog de mogelijkheid om dingen aan te geven via de app? weet niet of dit waar is.
USB-C achterin was aanwezig en werkt. Maar de wireless charging werkt niet. Kreeg een iphone kabel bij en wanneer dit weer op voorraad is zou een ranger dit op locatie monteren.
cargo zat er niet bij, voor diegene dat willen weten. voor nu is het veilig rijden en genieten.
 
Ook ik heb vandaag onze MY opgehaald uit Tilburg. Via sms was ik al gewaarschuwd dat de UCB-c poorten voor en de inductieladers mogelijk niet geïnstalleerd waren, en dat klopte helaas. Uitgebreid lak en 'Spaltmaße' gecontroleerd en op twee niet goed uitgepoetste vlekjes na was alles perfect.
Op de terugweg reed onze dochter in de MX achter mij aan. Zo konden we het verbruik goed vergelijken. Bij 8ºC en een beetje wind tegen was het verbruik van de X 215 Wh/km terwijl de Y 150 Wh/km scoorde over een afstand van bijna 100 km. De Model Y is echt een zuinigheidswonder.
Gezien de kleur heeft onze MY de naam La Rossa waarbij de verwijzing naar Van der Graaf Generator is niet toevallig is.
 
Mensen hier ervaring met uitleveren tijdens een mogelijke lockdown?

Lijkt erop dat we dit weekend afstevenen naar een complete lockdown. Tijdens de vorige volledig lockdown waren dingen als bouwmarkten etc. gewoon ooen voor afhalen maar geen idee of dat ook voor autos zou gelden?

Lekkere #FWP, I know. En nog niets is zeker, maar toch...
 
Mensen hier ervaring met uitleveren tijdens een mogelijke lockdown?

Lijkt erop dat we dit weekend afstevenen naar een complete lockdown. Tijdens de vorige volledig lockdown waren dingen als bouwmarkten etc. gewoon ooen voor afhalen maar geen idee of dat ook voor autos zou gelden?

Lekkere #FWP, I know. En nog niets is zeker, maar toch...
Afhalen buiten de lockdown gedaan, maar wel twee proefritten tijdens lockdown. Gewoon even zwaaien naar de Tesla medewerker bij de deur, mondkapje op en afstand houden.

Op het scherm neemt de auto je al door de meeste opties heen en thuis kan je altijd nog de tutorials bekijken. Als je toch vragen hebt lopen er genoeg medewerkers rond die je kunnen helpen! (in Tilburg tenminste)
 
  • Like
Reactions: job-lek and Notna