Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel tijd krijg je tegenwoordig bij een proefrit? Ik zag op de website 30 minuten, maar dat lijkt me erg beperkt.
1 uur, en als je wat doorvraagt kan je de wagen langer gebruiken. Ik heb eens het laatste slot op zaterdag mogen boeken en de wagen houden tot maandagmorgen om 9u. Had wel eerst een testrit van een uur al gedaan. Ideaal om eens met de kids te proberen en een langere rit te gaan maken - ook even superchargen op hun kosten.
 
Overigens net bevestiging gehad via email dat leveringen gewoon doorgaan, maar dat je direct door maar de auto moet en geen uitleg kan ontvangen van een werknemer daar. Lijkt mij ook het minst boeiende tbh en scheelt weer tijd.

Auto wordt 24 uur vantevoren, aldus de RIVM richtlijnen, schoongemaakt dus dat is ook netjes (met een zo vol mogelijke accu)

Nog maar 24 uur!
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Overigens net bevestiging gehad via email dat leveringen gewoon doorgaan, maar dat je direct door maar de auto moet en geen uitleg kan ontvangen van een werknemer daar. Lijkt mij ook het minst boeiende tbh en scheelt weer tijd.
Ik kan uit zeer uitgebreide ervaring vertellen dat
1. Forumleden vaak goed geïnformeerd zijn en zo wegrijden
2. Een overgrote meerderheid van de klanten uitleg toch heel erg op prijs stelt
3. Politiecontroles in de buurt van Tilburg de komende dagen heel lucratief zullen zijn.
forumleden dragen daaraan door deze post niet meer bij hoop ik, ziehier je eerste financiële voordeel van TMC..

Ik hoop dat kopers/leasers een uitgebreide basisuitleg in de auto's aantreffen.
 
Overigens net bevestiging gehad via email dat leveringen gewoon doorgaan, maar dat je direct door maar de auto moet en geen uitleg kan ontvangen van een werknemer daar. Lijkt mij ook het minst boeiende tbh en scheelt weer tijd.

Auto wordt 24 uur vantevoren, aldus de RIVM richtlijnen, schoongemaakt dus dat is ook netjes (met een zo vol mogelijke accu)

Nog maar 24 uur!
Oja, net buiten de fabriek is een trajectcontrole 😉

Veel plezier!
 
  • Like
Reactions: Notna and Robster
Hoeveel tijd krijg je tegenwoordig bij een proefrit? Ik zag op de website 30 minuten, maar dat lijkt me erg beperkt.
Door service aan de Model 3 volgende week ook een proefrit kunnen regelen met de Model Y en is in principe 1 uur.
Gezien ik er om 9u moet zijn en de proefritten pas starten om 10u, zeiden ze wel dat ik mogelijk al om 9u30 mag proefrijden en dat het ook langer dan 11u kan als er niemand achter mij wil proefrijden :).
 
Overigens net bevestiging gehad via email dat leveringen gewoon doorgaan, maar dat je direct door maar de auto moet en geen uitleg kan ontvangen van een werknemer daar. Lijkt mij ook het minst boeiende tbh en scheelt weer tijd.

Auto wordt 24 uur vantevoren, aldus de RIVM richtlijnen, schoongemaakt dus dat is ook netjes (met een zo vol mogelijke accu)

Nog maar 24 uur!
Ik moest onderweg nog even langs de supercharger voor ik het hele stuk naar huis kon rijden. De batterij zat op 30% ongeveer.
 
Last edited:
Ik moest nog even onderweg langs de supercharger voor ik het hele stuk naar huis kon rijden. De batterij zat op 30% ongeveer.
Volgens de reacties op het TFF-forum geldt dat ook voor veel van de Duitse MY's. Die van mij had vorige week vrijdag bij aflevering een laadstand van 90%. We zijn wel bij SuC Meerkerk gestopt omdat de MX elektronen moest tanken. Daarbij heb ik ook de MY even aan de prik gehangen om te kijken of DC-laden goed zou gaan en dat bleek het geval.

Gisteren heb ik de zomerbanden laten vervangen door winterbanden en daarbij ook de uitlijning laten controleren. Helaas blijkt dat ook bij MiC-Tesla's nodig te zijn. Weliswaar was de afwijking niet zo groot als bij onze MX, maar de sporing rechts voor en links achter was niet helemaal goed.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Ik heb het afdekzeil binnen en gemonteerd.
Ben positief verrast door de kwaliteit.
De montage was 30-40 minuten incl foto's maken.
Bij de steunen aan de achterkant moet je even de rubber strip een stukje los trekken en even goed op de hoogte letten. Er staan op deze steunen namelijk geen markering. Ik heb de hoogte met een stuk tape aangegeven zodat ik bij het plakken gelijk de juiste positie heb.
Hoes rolt mooi op en is eenvoudig te verwijderen.
En je krijgt er gelijk haakjes bij om een tasje aan op te hangen.
Het lastigste is nog om de rode tape te verwijderen :)
Zie foto's
View attachment 744330View attachment 744331

View attachment 744332View attachment 744333View attachment 744334View attachment 744335View attachment 744336View attachment 744337View attachment 744338
Heb hem ook maar besteld. Duurt ettelijke weken alvorens ik hem ontvang gok ik zo. Ga er maar vanuit dat in mijn Y die op de 28e geleverd wordt, geen hoedenplank zit.