Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb eerder deze week een nieuwe Y LR besteld, levering februari 2022 volgens Tesla . Mijn model S kan ik eerstdaags verkopen aan iemand, maar die wil deze wagen direct ter beschikking hebben . Mocht de levering van model Y LR inderdaad in februari 2022 plaatsvinden , dan kan ik wel een oplossing zoeken voor deze 2 maanden . Indien niet , dan heb ik een probleem . Dus mijn vraag aan jullie : klopt het ongeveer dat tussen recente bestellingen en levering van model Y LR slechts twee maand zitten ?

Ik zou het vanuit kwartalen benaderen..... Het is zeer aannemelijk dat je eind volgende kwartaal je auto hebt ontvangen. Mocht om wat voor reden jou configuratie toch niet op de boot staan dan zijn er vaak nog wel mogelijkheden om een andere configuratie te kiezen met snellere levertijd.

Nb: alleen de voortgang van Berlijn kan nog wat roet in het eten gooien (er komt wellicht een moment dat men bepaalde uitvoeringen niet meer op de boot zet maar vanuit Berlijn gaat leveren)
 
Zijn er die reeds een effectieve leverdatum hebben indien in November/December besteld? Ik heb op 22 November besteld - LR Midnight Silver 19” - nog niks te zien… behalve zoals eerder gezegd dat toen reeds de configurator aangaf Feb 22
 
heb jij de ryzen chipset?


Mijn MY-LR wordt geleverd in maart. Hoop dat er tegen dan de nieuwe chipset in zit. Zoniet, levering weigeren? Kan dit op de dag zelf na controle? Kan ik dan een nieuwe leverdatum kiezen?
Nope, Intel.

Maar ik zag met die lightshow wel dat mijn koplampen “Tesla” op de muur konden projecteren. Ik dacht dat alleen de koplampen uit het Berlijn model dat konden…
 
Auto is geleverd met een laadkabel van 4 meter ipv 7 meter. Dat is vaak handiger, maar soms heel onhandig. Ik gebruik toch regelmatig de volledige lengte als ik niet handig voor de laadpaal kom te staan.

En de granny charger werkt alleen met schuko. Ik heb van die blauwe en rode stekkers die ik met vakantie vaak gebruik (krachtstroom aansluiting). Die zijn niet aan te sluiten op deze granny charger.

Gelukkig heb ik de oude grannycharger nog.
 
Nope, Intel.

Maar ik zag met die lightshow wel dat mijn koplampen “Tesla” op de muur konden projecteren. Ik dacht dat alleen de koplampen uit het Berlijn model dat konden…
Alle Chinese Y's hebben matrix LED, in US enkel de MYP voorlopig.
Ik hoop nog op updates dat er meer kan dan enkel de tekst (adaptieve verlichting)
 
Ik lees dat meer hier op het forum: "hoop dat zij ook een Tesla kunnen uitlijnen".
Hoezo? Is dat voor een Tesla anders dan voor een andere auto?
In Principe niet, maar om een auto goed uit te lijnen moet je de juiste apparatuur hebben. Da's heel vaak digitaal tegenwoordig, maar als je nog een bandencentrale van de oude stempel hebt kan het zijn dat ze die apparatuur niet hebben.
 
Als de Y thuis aan de lader staat zijn de onderste pinnen van het stopcontact op de auto (CCS) niet afgedekt. Via Tesla model 3 CCS cover
Een cover besteld
Pas op met het uittrekken van je UMC/Mennekes. Ik ben de mijne onoplettenderwijs kwijtgeraakt bij een Destination Charger. (die had ook niet zo'n mooie diepe rand overigens, dus dat ging nog makkelijker :()