Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg vandaag mail van Tesla met papieren voor inschrijving. Nog voor ik zelfs de finale factuur gekregen heb. Toch wel een speciale werkwijze :) Geplande afleveringsdatum ten vroegste 22 Feb.

Hier hetzelfde. Een zeer onduidelijke mail overigens.

De mail begint met deze zin: "Gelieve de wagen niet te registreren wanneer deze niet binnen de 7 dagen na geplande leveringsdatum opgehaald wordt." Ik vermoed dat de wagen dan doorgegeven wordt aan iemand anders? Maar ik heb zelf nog geen telefoon gekregen voor een afspraak.

Mijn wagen staat op de Hoegh Traveller, die zou 13feb toekomen, het lijkt me laat om dan pas ten vroegste 22/02 de wagen in ontvangst te kunnen nemen.

Op het roze formulier staat overigens een vermelding van Y5LD, dat is het 82KW LG-Pack
 
Vandaag bestellen, zou dat echt levering in Maart kunnen betekenen?
Elke kwartaal worden er nog niet verkochte wagens die toch op de boot gezet zijn, toegewezen aan kandidaat kopers. Varoeger vaak met extra korting of incentives (gratis ladenbijvoorbeeld) om de kwartaalcijfers nog op te schonen.
Dat zal de laatste tijd wel veel minder zijn.
  • Assortiment en opties zijn veel beperkter, dus de kans dat er een versie op de boot zit waar nog geen koper voor is, is zo goed als onbestaande.
  • Elon heeft minder druk op de kwartaalcijfers gelegd: niet meer ten koste van alles.
 
Vandaag bestellen, zou dat echt levering in Maart kunnen betekenen?
Dat staat alleen bij de performance uitvoering. Deze wordt vooralsnog niet geproduceerd. De verwachting is dat de levering gaat plaatsvinden in maart. Eerst maar zien dat er daadwerkelijk geproduceerd gaat worden en geleverd.
De LR versie staat als EDD voor mei, dus die gaat sowieso niet meer geleverd worden in maart als je nu besteld.
 
Dat staat alleen bij de performance uitvoering. Deze wordt vooralsnog niet geproduceerd. De verwachting is dat de levering gaat plaatsvinden in maart. Eerst maar zien dat er daadwerkelijk geproduceerd gaat worden en geleverd.
De LR versie staat als EDD voor mei, dus die gaat sowieso niet meer geleverd worden in maart als je nu besteld.
‘T is net omgekeerd. LR is maart, Performance is mei als je geen zwart of wit neemt
 
Klopt het dat je 3 dagen na levering moet gaan ophalen of je vin wordt unmatched? Ik ga namelijk op skivakantie 12-19 maart (levering volgens account 7-14 maart)
He krijgt een datum voorgesteld. Als die niet uitkomt dan accepteer je die niet. Ze doen dan een nieuw voorstel. Ik heb van Tesla begrepen dat je ongeveer een tijdsbestek van een week hebt. Moet te doen zijn dus. Je kan overigens ook iemand machtigen om de auto voor jou op te laten halen. Ouders of een goede vriend bijvoorbeeld.
 
  • Like
Reactions: joostvgh
He krijgt een datum voorgesteld. Als die niet uitkomt dan accepteer je die niet. Ze doen dan een nieuw voorstel. Ik heb van Tesla begrepen dat je ongeveer een tijdsbestek van een week hebt. Moet te doen zijn dus. Je kan overigens ook iemand machtigen om de auto voor jou op te laten halen. Ouders of een goede vriend bijvoorbeeld.
Klopt het dat je 3 dagen na levering moet gaan ophalen of je vin wordt unmatched? Ik ga namelijk op skivakantie 12-19 maart (levering volgens account 7-14 maart)


Ik kon dus niet op de voorgestelde datums en heb met Tesla gebeld. De afspraak is daarna verzet naar een datum dat ik wel kon.
Ze gaven idd aan dat je een tijdsbestek hebt van een week om je auto op te halen.
Er is dus wel wat flexibiliteit, maar ik zou je aanraden om te bellen als je niet kunt op de voorgestelde datum.
 
  • Like
Reactions: joostvgh
Bedankt jongens. Ik heb hem besteld in België met een verwachte levertijd Maart 2022... Echter als ik op 'beheren' klik krijg ik een grote foutmelding, en ik heb cache al geleegd en meerdere computers geprobeerd. Zo'n vage melding, weet iemand wat dat is? Heb hem gisteravond besteld.
 

Attachments

  • Screenshot_20220209-091034.jpg
    Screenshot_20220209-091034.jpg
    70.3 KB · Views: 43
  • Like
Reactions: NielsV