Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren m’n Model Y LR afgehaald in Gent. De parking en showroom stonden afgelaten vol, dus ik vermoed dat er de komende week heel wat leveringen gepland zijn.

VIN 218xxx heef ryzen zoals bevestigd. De nieuwe batterij stond reeds op het inschrijvingsformulier (Y5LD).

De aflevering verliep vlot en service center was heel behulpzaam.

Qua panel gaps enz leek de auto prima afgewerkt, vandaag ga ik dit wat grondiger bekijken.

De auto’s waren gewassen, maar voor mij toch onvoldoende voor de ophaling van een splinternieuwe wagen van 65K. Veel waterdruppels, en toch zo nét niet top opgepoetst. Ik vergelijk dit met de aflevering van een nieuwe bmw een aantal jaar geleden.

Ik heb een zwarte MY en ik zag wat strepen op de bumper en boven de wielkast, leken op resten van het polieren, of het slecht uitpolieren. Toen ik vroeg om dit op te lossen was dit geen probleem. Echter was de oplossing erger dan voordien: een doffe plek en een nieuwe kras. Dan hebben ze de wagen volledig gewassen, hoe het er nu uitziet moet ik nog bekijken want sindsdien heel de tijd regen. Bovendien hadden ze het interieur nog wat extra gepoetst, maar ook opnieuw, slechter dan ervoor. Op de achterzetel is nu een duidelijk vlek merkbaar en ook spetter van het product die er niet uitgaan met een vochtige doek.

De bumper wordt vervangen en gaat naar carrosserie om de wagen ook volledig te checken.

Al bij al: de auto is op zich prima, service center is behulpzaam, maar de “detailler” die er werkt kan maar beter een andere job zoeken.View attachment 771628View attachment 771629View attachment 771630View attachment 771631
Proficiat! En thanks voor de heads-up. Zal er vrijdag ook goed op letten.
 
Misschien is het verstandiger om alle issues te documenteren dan meteen een oplossing te vragen als het zo druk is. Elk issue gelogd binnen de 24u of eerste 100km word als een uitleveringsprobleem beschouwd. Dus als je bij afhaal alles logt kan je het ook net iets later, en met meer tijd laten herstellen. Wat vaak ook iets beter aangepakt zal worden?

Ten eerste: het was niet druk. 2 opleveringen en er was wel 4 of 5 man personeel.

Ten tweede: ze hebben zelf voorgesteld om dat meteen aan te pakken, want ze vonden zelf dat dit niet kon bij oplevering. Het moest in orde zijn.

Ten derde: ik heb zelf gevraagd om de wagen eerst af te spoelen want ze gingen er met een microvezel opzitten. Nefast op solid black lak, dit zou meteen voor krassen zorgen. Op dat moment hebben ze zelf voorgesteld om de wagen hélemaal opnieuw te potsen. Ze hebben hun tijd genomen, ik ben toegekomen rond 11 en vertrokken rond 13:30.

Ten vierde: alles werd doorgegeven via het service rapport door mij én Tesla.

Als het druk is kun je idd beter alles melden en later laten fixen. Daar ben ik mee akkoord.
 
  • Like
Reactions: 3kin
In Gent gaan ze er normaal gezien naar de carwash (iets verder in de straat) met de wagen.
Ik ben er al een 3 keer gepasseerd en zag er tweemaal een (nieuwe) wagen vetrekken. Ofwel was dat toeval?

Er zat bij ophalen één krasje onder de klink, dat hebben ze de week nadien aangepakt (moest binnen voor defecte wielsensor).
In mijn rode lak zaten al wat krassen na eerste wasbeurt (nochtans twee emmer, maar m'n job zorgt ervoor dat hij soms erg vuil kan worden).
Bij een body shop in de streek binnen gedaan voor keramische coating. Er stond ook een zwarte Y binnen. Verf zag af van onder een boom te staan.

Is en blijft een teer lakje (alle kleuren, maar vooral non-metallic). Coating kan je laten doen (kost wel wat), ofwel zelf aan de slag gaan met wax/coating?
Ook de plastic delen kunnen nogal dof uitslaan, daar test ik binnenkort ook een productje voor.

Zo'n wagen vraagt (en verdient) wel wat extra zorg.
 
In Gent gaan ze er normaal gezien naar de carwash (iets verder in de straat) met de wagen.
Ik ben er al een 3 keer gepasseerd en zag er tweemaal een (nieuwe) wagen vetrekken. Ofwel was dat toeval?

Er zat bij ophalen één krasje onder de klink, dat hebben ze de week nadien aangepakt (moest binnen voor defecte wielsensor).
In mijn rode lak zaten al wat krassen na eerste wasbeurt (nochtans twee emmer, maar m'n job zorgt ervoor dat hij soms erg vuil kan worden).
Bij een body shop in de streek binnen gedaan voor keramische coating. Er stond ook een zwarte Y binnen. Verf zag af van onder een boom te staan.

Is en blijft een teer lakje (alle kleuren, maar vooral non-metallic). Coating kan je laten doen (kost wel wat), ofwel zelf aan de slag gaan met wax/coating?
Ook de plastic delen kunnen nogal dof uitslaan, daar test ik binnenkort ook een productje voor.

Zo'n wagen vraagt (en verdient) wel wat extra zorg.
Ik ga er idd zelf een keramische coating opleggen van het merk gyeon. Gebruik die producten al even en zeer tevreden van.
 
  • Like
Reactions: vanhoucke
In NL zijn er dit jaar nog maar 23 verkocht. Ik had zelf gedacht dat het er al meer zijn.
Ze beginnen de leveringen pas. In de kwartaalcijfers wordt gerekend met geleverde wagens, niet met geproduceerde. Tesla levert daarom hier niet uit in de eerste helft van een kwartaal. De wagens zijn een zestal weken onderweg. De wagens die in de tweede helft van een kwartaal geproduceerd zijn, worden lokaal uitgeleverd en niet op de boot gezet om ze zo veel mogelijk nog in hetzelfde kwartaal te kunnen meetellen.
Alles zal veranderen met giga Berlijn.
 
  • Like
Reactions: Maurice1