Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik volg de leveringen ook wat op tff-forum.de. Van de 60 geregistreerde bestellingen (zwarte MYP) zijn er lijkt mij 11 geleverd (niet altijd even goed ingevuld).
De laatste 2 weken was het stil qua aantal nieuwe leveringen. Nu zijn er 2 aangeduid om vrijdag (15/04) geleverd te worden.

Enkele dingen die me opvallen.
De laagste VIN daar toegekend is in de 18xx range, een van de leveringen van vrijdag zit in de 32xx range.
De periode tussen het toekennen van de VIN en de uiteindelijke levering is bijna altijd maar enkele dagen.

De sample om echt goede conclusies te trekken is natuurlijk heel beperkt.
Als we ons baseren op de volgnummers in de VIN zouden er ongeveer 1500 productiewagens gebouwd moeten zijn. (Een van de 30 eerste geleverde wagens heeft ook een volgnummer in de 18xx) Dit komt overeen met ongeveer 500 wagens per week of 100 per werkdag. (Ik dacht dat er nog niet geproduceerd werd in het weekend.)
Als deze aantallen kloppen, vraag ik mij af waar de meeste van die wagens naar toe gaan als Belgie, Nederland & Duitsland maar een habbekrats aan wagens lijken te krijgen. Noorwegen misschien?

Link naar het Google Doc bestand: Model Y (Performance) 2022 Q1+Q2 Umfrage (Responses)
 
  • Like
Reactions: job-lek and YCedric
Ik volg de leveringen ook wat op tff-forum.de. Van de 60 geregistreerde bestellingen (zwarte MYP) zijn er lijkt mij 11 geleverd (niet altijd even goed ingevuld).
De laatste 2 weken was het stil qua aantal nieuwe leveringen. Nu zijn er 2 aangeduid om vrijdag (15/04) geleverd te worden.

Enkele dingen die me opvallen.
De laagste VIN daar toegekend is in de 18xx range, een van de leveringen van vrijdag zit in de 32xx range.
De periode tussen het toekennen van de VIN en de uiteindelijke levering is bijna altijd maar enkele dagen.

De sample om echt goede conclusies te trekken is natuurlijk heel beperkt.
Als we ons baseren op de volgnummers in de VIN zouden er ongeveer 1500 productiewagens gebouwd moeten zijn. (Een van de 30 eerste geleverde wagens heeft ook een volgnummer in de 18xx) Dit komt overeen met ongeveer 500 wagens per week of 100 per werkdag. (Ik dacht dat er nog niet geproduceerd werd in het weekend.)
Als deze aantallen kloppen, vraag ik mij af waar de meeste van die wagens naar toe gaan als Belgie, Nederland & Duitsland maar een habbekrats aan wagens lijken te krijgen. Noorwegen misschien?

Link naar het Google Doc bestand: Model Y (Performance) 2022 Q1+Q2 Umfrage (Responses)
Hier in Zaventem verwachten ze één levering van Berlijn eind april. Ik zou dus denken dat de productie voor die auto's pas enkele dagen voor de geplande levering gebouwd gaan worden.
 
Zijn er ondertussen nog MYP geleverd in België? Ik heb mijn bestelling (MYP, zwart, geen extra FSD opties) vorig jaar in juli (2021) gedaan, en mijn richtdatum is nu juni 2022. Echter zie ik op YouTube Fransen die hem 2 maand geleden besteld hebben en nu al in ontvangst genomen hebben… the wait becomes unbearable :D

Wanneer hebben jullie besteld? En wat is jullie (verwachte) leveringsdatum?
 
Zijn er ondertussen nog MYP geleverd in België? Ik heb mijn bestelling (MYP, zwart, geen extra FSD opties) vorig jaar in juli (2021) gedaan, en mijn richtdatum is nu juni 2022. Echter zie ik op YouTube Fransen die hem 2 maand geleden besteld hebben en nu al in ontvangst genomen hebben… the wait becomes unbearable :D

Wanneer hebben jullie besteld? En wat is jullie (verwachte) leveringsdatum?
Op 18 maart besteld, verwachte levering april. Dat wordt krap aangezien ik nog geen VIN op mijn account zie.. Tesla Zaventem verwacht een eerste levering eind april. Ik vermoed dat die van mij er dus niet bij zal zijn. Ik ga eens moeten horen of ze hun levering al gehad hebben en wanneer de volgende gepland staat.
 
Zijn er ondertussen nog MYP geleverd in België? Ik heb mijn bestelling (MYP, zwart, geen extra FSD opties) vorig jaar in juli (2021) gedaan, en mijn richtdatum is nu juni 2022. Echter zie ik op YouTube Fransen die hem 2 maand geleden besteld hebben en nu al in ontvangst genomen hebben… the wait becomes unbearable :D

Wanneer hebben jullie besteld? En wat is jullie (verwachte) leveringsdatum?
April 2021 - Nog nooit een verwachte leverdatum in mijn account gezien.
 
2022? :)
Ik ga volgend weekend eens binnenspringen bij Tesla in St Martens Latem en horen hoe het zit. Keep you posted.
De ruit van mijn huidige wagen nog even onder verzekering laten vervangen en dan maar bij Tesla binnengesprongen. De verkoper zag niks voor mijn bestelling, wat normaal is aangezien ik nog geen VIN heb vermoed ik. Hij zei dat April het waarschijnlijk niet meer ging worden en dat je normaal een mail krijgt 2 weken voor levering.

Waarschijnlijjk wordt het mei dus. Dan ga ik toch nog een keer of 2 moeten gaan tanken vrees ik 🤡