Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
I have ordered Model Y on 08 June. Tesla Den Haag sales informed me just wait until you receive the call from us about possible delivery date.

I am assuming possible delivery month could be December. Anyone has more inform what can I expect from Delivery date point of view.

My specifications are
Black with 19'' inch wheels
FSD added
 
Dat zou betekenen dat je de MCU2 ipv MCU3 hebt. Dat kun je heel makkelijk op het display checken. Als het een MCU3 is heb je ook de Li 15V batterij, want de MCU3 werkt niet met de oude 12V batterij.

Ja, dat klopt. De MCU2 heeft de Intel chip. De MCU3 heeft de Ryzen chip. Dat is onder "Voertuig", "Software", "Aanvullende voertuiginformatie" :)
Het is de Ryzen chip, volgens deze procedure.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Boes1001 and Busk
En wat betekent dit nu?
Goeie vraag. Omdat iemand erover begon, gaf ik het antwoord.
Ik zou vooral willen weten of ik dan ook de lithium 12V batterij heb, iemand beweerde dat die gelinkt is aan de Ryzen MCU, dus…
Ik heb vanavond nog de frunkbekleding half gedemonteerd, maar geen 12V batterij gevonden om te checken.
De loodbatterijen zijn een zwakke schakel bij een EV omdat ze niet optimaal op- of ontladen (te traag ontladen dacht ik omdat er geen startvermogen uit getrokken wordt, zoals bij een ICE).
 
Ik had de beschermkap langs beide kanten een beetje open getrokken en er tussen ‘gepiept’ en niets gezien. Ik zal ze eens helemaal moeten los maken.
Wat is eigenlijk de reden dat Ryzen alleen met li accu werkt? Of is de link toeval omwille van het feit dat beide wijzigingen samen in productie gegaan zijn?
 
Levering van mijn MY LR staat op Augustus 22 - Oktober 06, gisteren wel een uitnodiging tot betaling van het resterende bedrag op de website en ook geen VIN toegewezen
Krijg je een uitnodiging tot betaling per mail? Ik kan namelijk via Tesla nu op doorgaan naar betaling klikken, maar dan gebeurd er nog niets. Staat er bij jou een eindfactuur klaar?
 
Bij de levering gisteren, mijn bestelde winterwielen niet mee gekregen (ik was ze zelf ook vergeten vragen). Vandaag telefonisch nagevraagd. Ze worden geleverd als ze er op moeten in oktober of november.
Lijkt mij raar. Ze zijn betaald bij de eindbetaling van mijn wagen. Geloven ze in oktober nog dat ik die nog niet kreeg?
Iemand ervaring met de bestelling van winterwielen bij de bestelling van de wagen?
 
Bij de levering gisteren, mijn bestelde winterwielen niet mee gekregen (ik was ze zelf ook vergeten vragen). Vandaag telefonisch nagevraagd. Ze worden geleverd als ze er op moeten in oktober of november.
Lijkt mij raar. Ze zijn betaald bij de eindbetaling van mijn wagen. Geloven ze in oktober nog dat ik die nog niet kreeg?
Iemand ervaring met de bestelling van winterwielen bij de bestelling van de wagen?
Hallo Phil, mijn ervaringen waren positief. Levering model X in september 2018 vanuit Tilburg, een week later kon ik de winterwielen ophalen bij SeC Den Haag. Eentje was wel behoorlijk beschadigd, maar is later uiteraard vervangen.
Ik zou echter niet meer wachten tot oktober en vragen of Tesla ze spoedig dichter bij huis aflevert: a. je hebt er al voor betaald en b. de zaak is niet geleverd, dus verzoeken om alsnog te leveren (ingebrekestelling).