Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Berlijn is nu de allereerste klantenleveringen aan het doen. Er zijn een paar eindklanten (dus niet de Hertz'en en Avis'en van deze wereld) waaronder 1 uit Finland (die in het shipping topic heeft gepost) die een MY LR, wit met zwart interieur uit Berlijn geleverd gaan krijgen. VIN nummers met de code van Berlijn toegekend.

Interessante ontwikkeling maar over andere kleuren dan wit met zwart interieur geleverd vanuit Berlijn nog geen bericht.
 
  • Like
Reactions: DRS ACTIVE
Better cancel it then, because blue/grey/red are still not produced from Berlin. For us living in the EU, we have no options but to wait. I guess they will start with grey, then blue and eventually red.
By the way, I’ve seen red Ys driving around Amsterdam, where would those have come from then? Might china be filling in some of the non white/black orders and therefore might still get the blue soon?
 
By the way, I’ve seen red Ys driving around Amsterdam, where would those have come from then? Might china be filling in some of the non white/black orders and therefore might still get the blue soon?
All LR's have been coming from Shanghai until very very recently. Berlin was only making white or black Performance with the black interior.

If you have a white or black with black interior LR on order you might get it from Berlin now. If you want a non white or non black performance you have to wait until Berlin starts producing those colors. If you want a non white or non black LR most likely they will still come from Shanghai.

Long story short: no, blue MYP's will not be anytime soon. Blue MY LR's exist, I've seen them and another one will hit the streets in two weeks (mine 🤣)
 
Last edited:
mijn bestelling geplaatst op 31-07 (MYLR wit/zwart / trekhaak) was 18-12-2022 / 18-01 2023 nu verplaats naar 08-09 / 30-09.
mmm, als particulier aankoop wil ik hem pas 2e week januari, maar volgens Tesla Sec kunnen ze dat niet ingeven.
Ik wacht dan gewoon met betalen:)
 
Last edited:
All LR's have been coming from Shanghai until very very recently. Berlin was only making white or black Performance with the black interior.

If you have a white or black with black interior LR on order you might get it from Berlin now. If you want a non white or non black performance you have to wait until Berlin starts producing those colors. If you want a non white or non black LR most likely they will still come from Shanghai.

Long story short: no, blue MYP's will not be anytime soon. Blue MY LR's exist, I've seen them and another one will hit the streets in two weeks (mine 🤣)
Can confirm: I own a blue 2022 MY LR, built in Shanghai.
 
By the way, I’ve seen red Ys driving around Amsterdam, where would those have come from then? Might china be filling in some of the non white/black orders and therefore might still get the blue soon?
What MartijnL already said. All model Y’s that you have seen are China production and LR. You have ordered a Performance in blue. That will produced in Berlin. At the moment there are 0 MYP in blue in Amsterdam. Or it is somehow imported (not by Tesla).
 
Bus 327, halte Groenvenseweg, Dongen. Schrik niet als de bus voor die halte een Tesla gebouw voorbij rijdt, dat is niet het Delivery Center.
Thanks. Ik zie alleen dat de trein en de bus weer eens niet op elkaar aansluiten 🤦‍♂️. Moet je voor een afspraak in Tilburg 2 uur 45 eerder van huis af terwijl ik met de trein binnen 10 minuten op Utrecht CS ben (maar om naar Tilburg te komen moet ik over Rotterdam).

Snelste optie die ik nu kan vinden is met de trein naar Utrecht, dan de bus naar Oosterhout en de bus naar Tilburg. 1 uur 55.

Ga maar eens kijken naar de opties voor een taxi vanaf Breda of Tilburg en anders worden het een paar hele lange busritten 🤪
 
Thanks. Ik zie alleen dat de trein en de bus weer eens niet op elkaar aansluiten 🤦‍♂️. Moet je voor een afspraak in Tilburg 2 uur 45 eerder van huis af terwijl ik met de trein binnen 10 minuten op Utrecht CS ben (maar om naar Tilburg te komen moet ik over Rotterdam).

Snelste optie die ik nu kan vinden is met de trein naar Utrecht, dan de bus naar Oosterhout en de bus naar Tilburg. 1 uur 55.

Ga maar eens kijken naar de opties voor een taxi vanaf Breda of Tilburg en anders worden het een paar hele lange busritten 🤪
Ik heb toen vanaf Utrecht CS de Intercity naar 's Hertogenbosch genomen en daarna de Sprinter naar Tilburg CS. Maar ik had er een heel dagje uit van gemaakt want ik had alle tijd (Thuis - Harderwijk (bus) - Amersfoort CS (trein) - Utrecht CS (trein) - 's Hertogenbosch (trein) - Tilburg (trein) - terrasje in Tilburg - Tesla (bus) - Thuis (nieuwe Tesla)).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Thanks. Ik zie alleen dat de trein en de bus weer eens niet op elkaar aansluiten 🤦‍♂️. Moet je voor een afspraak in Tilburg 2 uur 45 eerder van huis af terwijl ik met de trein binnen 10 minuten op Utrecht CS ben (maar om naar Tilburg te komen moet ik over Rotterdam).

Snelste optie die ik nu kan vinden is met de trein naar Utrecht, dan de bus naar Oosterhout en de bus naar Tilburg. 1 uur 55.

Ga maar eens kijken naar de opties voor een taxi vanaf Breda of Tilburg en anders worden het een paar hele lange busritten 🤪
Fiets van je profielfoto mee in de trein en laatste stukje fietsen.
Fiets past op terugweg goed in kofferbak.
 
  • Like
Reactions: MartijnL
ik denk dat dat zelfs een kwestie van dagen kan zijn, gezien de productie van de P in Berlijn is. Dan is het transport naar NL/BE niet zo lang natuurlijk. In ieder geval niet zo lang als vanuit Shanghai.

Ik heb nog geen VIN en levering staat voor Aug 19 - Sept 4. Ook wacht ik nog steeds op een prijsvoorstel voor mijn S.
 
Mijn edd is weer naar sept verschoven. Ben benieuwd.. hoeveel weken voor levering krijg je een vin?
Per SMS kreeg ik hem een week vantevoren toen hj op keneteken zet was, maar in je account kan je met 'view page source' op de page van je bestelde auto je VIN al eerder vinden ondanks dat het op de webpage zelf niet getoond wordt (bij mij was dat een week of drie eerder zo te zien dacht ik).
 
  • Like
Reactions: DM231191