Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Eergisteren bij SeC langs geweest. Blijkbaar komt MYLR met zwart interieur nu uit Berlijn. MYLR met wit interieur komt nog steeds uit Shanghai.
Wie nu de laatste week van september als EDD heeft, maar nog geen VIN kreeg, heeft 90+% kans op levering. 🤞
Exciting!!! Had al schrik toen een Franse dude in de shipping thread zei dat zijn sept EDD verschoven is naar December...
 
Eergisteren bij SeC langs geweest. Blijkbaar komt MYLR met zwart interieur nu uit Berlijn. MYLR met wit interieur komt nog steeds uit Shanghai.
Wie nu de laatste week van september als EDD heeft, maar nog geen VIN kreeg, heeft 90+% kans op levering. 🤞
Fingers crossed ;), hopelijk is het realistisch en niet enkel om de omzetforecast op einde van Q3 kunstmatig op te krikken...
 
Via Tweakers lees ik over problemen met MYP achterklep:

Helaas... net gebeld dat de levering(en) worden uitgesteld. Blijkbaar is er een issue gevonden met de scharnieren van de achterklep welke mogelijk gevolgen kan hebben voor het glazen dak. Totdat dit duidelijk is en de scharnieren vervangen zijn worden de auto's niet uitgeleverd.

meer mensen hier ervaring mee? Zou betekenen dat we weer vrolijk naar achteren worden gezet, maar vooralsnog heb ik eind september als verwachte leverdatum staan.
 
*sugar*, ik heb exact dezelfde auto besteld alleen later besteld nog… EDD nog steeds 23-30 sept, begin wel wat te stressen
Mijn stress niveau zit al wat hoger... Indien de bootjes RCC Antwerp of Glovis Companion niet naar Southampton gaan wanneer ze het Suez kanaal uitkomen dan mogen we het schudden en kunnen we onze hoop verzetten naar eind Q4 voor alles wat uit Shanghai moet komen...
 
*sugar*, ik heb exact dezelfde auto besteld alleen later besteld nog… EDD nog steeds 23-30 sept, begin wel wat te stressen
Inderdaad dezelfde specs, ik had ook de trekhaak, maar heb die geschrapt op advies van de TA om de levering te bespoedigen. Heeft helaas weinig geholpen.
Jij zit wel wat dichter bij Zeebrugge, dat maakt ook wat uit voor de levering, in ieder geval voor de MIC versie. Ik heb de levering in Groningen, dat is weer wat dichter bij Berlijn. Ik ben erg benieuwd of je vin-nummer verschijnt deze week.
 
Inderdaad dezelfde specs, ik had ook de trekhaak, maar heb die geschrapt op advies van de TA om de levering te bespoedigen. Heeft helaas weinig geholpen.
Jij zit wel wat dichter bij Zeebrugge, dat maakt ook wat uit voor de levering, in ieder geval voor de MIC versie. Ik heb de levering in Groningen, dat is weer wat dichter bij Berlijn. Ik ben erg benieuwd of je vin-nummer verschijnt deze week.
TA had mij dan weer verzekerd dat een trekhaak absoluut geen invloed zou hebben op de levertermijn... Ben ik weer zo goed gelovig geweest om in te gaan op die sms!

Ja heel spannend zal nog iets laten weten. hoop dat jouw EDD snel terugspringt
 
SeC wist mij ook te zeggen dat het op en af gaat met die trekhaak. Op dit moment zou hij weer moeilijker verkrijgbaar zijn. Hier ook bevestiging dat de trekhaak geen invloed heeft op de levering; desnoods installeren ze die wel achteraf.
Ondertussen EDD nog steeds 24-30.09 en geen VIN...
 
  • Like
Reactions: DRS ACTIVE