Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag m’n MYP in ontvangst genomen. Prachtig! 3 issues, meteen een service request voor gemaakt.
- Voorruit vertoont ‘distortion’ waardoor je duizelig wordt als je voor je kijkt. Zie Windshield distortion on Y

- Plekje met krassen onderkant deur
- Dof plekje op een velg

Voor de rest alles prima. Qua interieur en afwerking een stuk beter dan m’n M3LR 2020.
Ik vind het verbazingwekkend dat je toch zo positief bent. Die distortion is wel zorgwekkend en had ik niet verwacht bij een MIG model Y...
 
Ik vind het verbazingwekkend dat je toch zo positief bent. Die distortion is wel zorgwekkend en had ik niet verwacht bij een MIG model Y...
Heb nooit begrepen waarom hier steeds op MiG gehoopt wordt (behalve uit Europees chauvenisme dan). Maar voor kwaliteit gaat niets boven de chinezen.
En nu gaan de (N=1) uitzonderingen hier wellicht opgelijst worden…
 
Hier ook EDD uitgesteld tot jan-mar. OD 13-06, EDD flink op en neer gegaan tussen september en januari (weet ze niet meer uit m'n hoofd).
De laatste paar weken eerst EDD 10-30 sept, toen 15-30 sept en nu opeens jan-mar 2023.
Ben er redelijk pissig over. Dat de datum schuift als het nog ver weg is prima, maar zo vlak vantevoren met 4 maanden uitstellen vind ik not done.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Hasee and Noik
Hier ook EDD uitgesteld tot jan-mar. OD 13-06, EDD flink op en neer gegaan tussen september en januari (weet ze niet meer uit m'n hoofd).
De laatste paar weken eerst EDD 10-30 sept, toen 15-30 sept en nu opeens jan-mar 2023.
Ben er redelijk pissig over. Dat de datum schuift als het nog ver weg is prima, maar zo vlak vantevoren met 4 maanden uitstellen vind ik not done.

Je kunt er bij Tesla vanuit gaan dat (bulk)leveringen in de EU gericht zijn op einde kwartaal.
Er zullen uitzonderingen zijn maar levering in oktober is bij de volumemodellen in de EU niet gebruikelijk.
Misschien dat het gaat veranderen met de MIG-modellen.

Nb: kan me voorstellen dat het hierdoor voor bepaalde mensen opeens kan mee- of juist tegenvallen
(ondertussen lijkt het bij veel andere merken alleen maar tegen te vallen)
 
Vandaag m’n MYP in ontvangst genomen. Prachtig! 3 issues, meteen een service request voor gemaakt.
- Voorruit vertoont ‘distortion’ waardoor je duizelig wordt als je voor je kijkt. Zie Windshield distortion on Y

- Plekje met krassen onderkant deur
- Dof plekje op een velg

Voor de rest alles prima. Qua interieur en afwerking een stuk beter dan m’n M3LR 2020.
Ik kon mij niet inbeelden wat een 'windshield distortion' moest voorstellen... tot ik de fimpjes zag. OMG!
Bedankt om dit te melden; hebben we (nog) iets om op te letten...
 
In de voorbije 4 weken vier leveringstermijnen ontvangen, telkens in september. Laatste EDD was 18 - 30 september. Vandaag in de app : jan - maart 23. Een lange leveringstermijn mag ons niet storen ( is bij andere premiummerken nog langer) . Wat ergerlijk is, is de kennelijke verwachting van Tesla dat de klant na bestelling zijn agenda maandenlang afstemt op hun onvermogen om een betrouwbare planning te communiceren. De wagen moet immers binnen de 7 dagen afgehaald worden.... Ik moet regelmatig naar het buitenland en heb nu al één keer een herboeking mogen betalen nadat eind augustus de EDD 3 -18 september was opgegeven. Tesla slaagt erin de relatie met zijn klant van bij het begin van het aankoopproces te verzuren.
 
In de voorbije 4 weken vier leveringstermijnen ontvangen, telkens in september. Laatste EDD was 18 - 30 september. Vandaag in de app : jan - maart 23. Een lange leveringstermijn mag ons niet storen ( is bij andere premiummerken nog langer) . Wat ergerlijk is, is de kennelijke verwachting van Tesla dat de klant na bestelling zijn agenda maandenlang afstemt op hun onvermogen om een betrouwbare planning te communiceren. De wagen moet immers binnen de 7 dagen afgehaald worden.... Ik moet regelmatig naar het buitenland en heb nu al één keer een herboeking mogen betalen nadat eind augustus de EDD 3 -18 september was opgegeven. Tesla slaagt erin de relatie met zijn klant van bij het begin van het aankoopproces te verzuren.
Als je nog geen VIN hebt, kan je totaal niet vertrouwen op die EDD.
 
Volledig akkoord maar voor MIG komt VIN slechts enkele dagen voor levering. Zo kan je geen planning maken in de maanden voor de levering ( nu dus tot maart ‘23 !). Dergelijk misprijzen van klanten is zeldzaam.
Dit zijn - voor zover ik weet - voornamelijk nog altijd de Performance modellen. Ik zie dat jij een LR besteld hebt, dus nog altijd veel kans dat dit een MIC wordt.
 
Dit zijn - voor zover ik weet - voornamelijk nog altijd de Performance modellen. Ik zie dat jij een LR besteld hebt, dus nog altijd veel kans dat dit een MIC wordt.
TA Gent was zeer stellig : MY wit of zwart met zwarte binnenbekleding zouden allemaal uit Grüneheide komen.

Ook dit bericht ( Teslamagazine )

1663353704313.png

Steeds meer Model Y LR komen uit Giga Berlijn (bron: T. Lindh)​

 
  • Like
Reactions: DRS ACTIVE