Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er nu nog mensen die een afspraak hebben om hun wagen binnenkort op te gaan halen?
Er is namelijk nog een laatste boot onderweg naar Zeebrugge "Hoegh Traveller". Tesla Carriers Map

Mijn wagen is via leasing besteld. Kan dus zelf niet opvolgen in de app.
MYLR zw/zw 19" EAP OD 08.06.22
Voorlopig lijken hier alleen Model 3's op te staan. VINs zijn al uitgedeeld en klanten kunnen via de website van Hoegh ook zijn dan hun VIN op die boot staat.
 
  • Like
Reactions: Bebob
Ik heb gisteren mijn MYLR opgehaald in Utrecht. Keurig verlopen weliswaar geen strik en een fles beroerde wijn erbij ;-) maar erg netjes. Stukken beter als het ophalen in Amsterdam of Tilburg destijds.

Geleverd met Hoedenplank, charger, laadkabel.

vandaag wat accessoires besteld:
- bakken links en rechts tbv Side-pockets kofferbak
- kleedje tbv de frunk :)
- organisers t.b.v. middenconsole

wel heb ik ook last van flinke vibratie bij 115 - 120 km/u.

Auto is verder echt prima grote stap voorwaarts t.o.v M3 kwaliteit van de stoelen blijft wel een dingetje vindt ik.
 
  • Like
Reactions: Spencer_ and Hbrink
Je hoeft niet zo lang te wachten, op dit moment staan er 4 op de Tesla website waarvan 3 nieuwe wit.
Nu bestellen en over 1 week rijden:)
Zelf eentje met alleen achterwiel aandrijving incl trekhaak.

Ben wel benieuwd of hierop al die "comfort suspension"aanwezig is.
Iemand enig idee hoe je dit kunt controleren?
 
You don't have to wait that long, at the moment there are 4 on the Tesla website, 3 of which are new white.
Order now and drive in 1 week:)
Even one with only rear-wheel drive including towbar.

I'm curious if all that "comfort suspension" is present on this.
Anyone have any idea how to check this?
It is purely decided by the manufacture date. Or if you drive someone's older MY and your new one on the same road for a difference in feel
 
Vorige woensdag model Y 2022 model afgehaald in Antwerpen. Voor ons 2e model Y, vorige was van Februari 2022 en in Gent opgehaald. Levering was toch heel wat minder - auto stoffig, was niet op tijd klaar en moest op tijdstip afhalen nog aan snellader. Wielkappen zaten er nog niet op, nummerplaat nog niet aan… en software niet up to date. Afhaling in Gent was voor ons vorige keer een betere ervaring. En dan nog wetende dat ze in Gent alle zeilen bij hebben gezet om de auto op tijd in de garage te krijgen en die in Antwerpen een snel leverbare wagen was.

De verschillen: hoedenplank zit er nu in, in achterdeuren zijkanten zitten beschermmatjes. Mobile charger zit er nog altijd bij. Afwerking wagen (weer MIC model) is toch al stuk beter nog dan Februari. Waar deuren toen niet perfect zaten zie ik nu geen opmerkingen of kleine afwijkingen.

Weet wel, dit was nog een 2022 model, en dus met sensoren. Zetels zijn nog niet met extra voering zoals die uit Berijn komt. Koffer is bij latere modellen ook beetje anders (meer stof naar boven toe in nieuwe modellen en dus iets minder krasgevoelig)
 
Mijn model Y van september is vrij comfortabel :) maar ben wel geïnteresseerd hoe je dit kan controleren.
MYLR (MIG) eind september opgehaald. Heb ergens gelezen dat de comfort suspension vanaf augustus in productie genomen werd. Kans is dus groot dat die er in steekt. In ieder geval hebben we toch het gevoel dat die veel beter met bulten/putten/oneffenheden overweg kan dan de MYLR tijdens de testrit in april 22.
 
Hier op 12-9 een YP Pearl White, zwart, trekhaak besteld. Eind oktober de EDD naar TBD gegaan en tot dusver geen update meer. Als je nu een nieuwe besteld, dan geeft Tesla aan dat je de YP in deze configuratie geleverd krijgt tussen november 2022 - januari 2023
ik heb op hetzelfde moment via leasing besteld, Pearl White en trekhaak en vorige woensdag ontvangen, een kleine twee maanden dus, oorspronkelijk stond die gepland voor maart volgend jaar.

Philippe