Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Een "verse MY" dus uit 2023 uiteraard...

Staat ook in mijn signature :rolleyes: 👇
Je hebt geen signature bij mij:
7286305E-48DB-416C-8D6B-1A0E0F5E6761.jpeg
 
Dit is de zitting van een verse MY LR uit Berlijn, geproduceerd in Januari. Zitten prima in ieder geval.

View attachment 903883
Dit is de zitting van een verse MY LR uit Berlijn, geproduceerd in Januari. Zitten prima in ieder geval.
Ik heb mijne LR (die ook in Duitsland is gemaakt) niet het ronde knopje op de zijkant van de bestuurders stoel
Kan nu even niet kijken, maar dacht dit voor de lendesteun was, die heb ik volgens mij niet.
 
Ik heb mijne LR (die ook in Duitsland is gemaakt) niet het ronde knopje op de zijkant van de bestuurders stoel
Kan nu even niet kijken, maar dacht dit voor de lendesteun was, die heb ik volgens mij niet.
De lendensteun is alleen aanwezig op de bestuurdersstoel en niet op de passagiersstoel (bij recente wagens).
 
Dit is de zitting van een verse MY LR uit Berlijn, geproduceerd in Januari. Zitten prima in ieder geval.

View attachment 903883
Deze stoelen zitten in alle Berlijn productie auto’s. Ik zie long range model Y’s uit circa zomer 2022 die deze zetels ook al hebben. De auto’s die nog vrij recent uit China zijn gekomen hebben deze zetels niet. Dus ik vraag me af of dit überhaupt wordt uitgerold naar andere fabrieken.

De performance modellen komen allemaal uit Berlijn en hebben dus sowieso altijd deze zetels.
 
Ik heb mijne LR (die ook in Duitsland is gemaakt) niet het ronde knopje op de zijkant van de bestuurders stoel
Kan nu even niet kijken, maar dacht dit voor de lendesteun was, die heb ik volgens mij niet.
Dan begrijp ik het niet meer. Beide
MY zijn uit Berlijn en dit jaar. Echter heeft de 1 wel een knop voor lende steun en de andere niet. Iemand een LR uit China van dit jaar?
 
Zou ik ook graag vernemen. Wij hebben vorige week de LR in Quicksilver (Berlijn) besteld met de hoop op de iets beter gevulde zetels, herkenbaar aan extra stiksel lijn aan de zijkanten van de zittingen, en ook hopelijk de verbeterde zachtere ophanging. Onze levering staat vanaf bestelling op februari/maart. Bij Tesla Gent dachten ze dat het eind maart zou worden. Alvast bedankt als iemand die meer info kan geven.
Idem hier.
LR Quicksilver (Berlijn) besteld op 31/1.
Levering februari / maart in de app.
Laten we elkaar op de hoogte houden...
 
Ik zou toch aannemen dat zowel de MIC als de MIG nagenoeg hetzelfde zijn?
Ik had begrepen:

MIG; zetelvulling (dikker), anders stiksel op de zitting, zachtere padding aan de armen
MIC: gelamineerde ramen zijn merkelijk dikker

Gezien de "grote baas" van Tesla China Tom Zhu nu ook de plak zwaait in de US factories, zal de kwaliteit van de MIC wel dik in orde zijn zou ik veronderstellen.
 
Dan begrijp ik het niet meer. Beide
MY zijn uit Berlijn en dit jaar. Echter heeft de 1 wel een knop voor lende steun en de andere niet. Iemand een LR uit China van dit jaar?
Geen idee of het technisch uberhaupt mogelijk is, maar je zou vermoeden dat ze de bijrijdersstoel van een RHD hebben geplaatst. De bijrijdersstoelen worden volgens mij niet (meer) voorzien van een lendesteunverstelling.
 
Dan begrijp ik het niet meer. Beide
MY zijn uit Berlijn en dit jaar. Echter heeft de 1 wel een knop voor lende steun en de andere niet. Iemand een LR uit China van dit jaar?
Lijkt mij sterk dat de lendensteun bij de bestuuder ook is verwijderd. Denk het niet! Misschien bij een RWD, maar ook die heeft een premium interieur.