Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ze beginnen pas met dat M-Cherry in Berlijn rond Juli.
Dus als je auto eerder komt, dan zal die uit Shanghai komen in het oude rood... (en dat is ook mooi)
De Y P komt al heeel lang niet meer uit China. Bovendien is de oude rood al een geruime tijd niet meer beschikbaar voor de Y P. Dus ik verwacht dat de LM hier oude info ter beschikking heeft.
 
Ik twijfel nog om mijn order om te zetten van (quicksilver) performance naar long range (datum al sinds dag 1 dat QS beschikbaar kwam niet definitief...). Ik heb daarover nog 2 vraagjes, waar ik ook na wat zoeken het antwoord niet zosnel op vinden kon (dus voor degenen die me wijzen op de zoekfunctie: dank voor de vriendelijkheid 😁):
- zijn de stoelen inmiddels bij alle uitgeleverde LR's dezelfde, ongeacht de productie locatie (ik zag de stoelen met dubbel gestikte zitting-randen al voorbij komen, dus ik vermoed van wel)?
- beschikt de LR inmiddels ook over dubbel gelamineerd glas in zowel voor- als achterportieren? Of zit hier ook een verschil in per productie-locatie?
- beschikt de Y standaard over stoelverwarming op de achterbank?

Alvast dank!
 
Ik twijfel nog om mijn order om te zetten van (quicksilver) performance naar long range (datum al sinds dag 1 dat QS beschikbaar kwam niet definitief...). Ik heb daarover nog 2 vraagjes, waar ik ook na wat zoeken het antwoord niet zosnel op vinden kon (dus voor degenen die me wijzen op de zoekfunctie: dank voor de vriendelijkheid 😁):
- zijn de stoelen inmiddels bij alle uitgeleverde LR's dezelfde, ongeacht de productie locatie (ik zag de stoelen met dubbel gestikte zitting-randen al voorbij komen, dus ik vermoed van wel)?
- beschikt de LR inmiddels ook over dubbel gelamineerd glas in zowel voor- als achterportieren? Of zit hier ook een verschil in per productie-locatie?
- beschikt de Y standaard over stoelverwarming op de achterbank?

Alvast dank!
- Y's uit Berlijn zijn met die nieuwe stiksels
- Y's uit Shanghai en Berlijn hebben beiden dubbel glas voor en achter (Shanghai zijn de diktes iets anders)
- Y's hebben std achterbank verwarming

Wij twijfelen om de LR QuickSilver om te zetten naar een P QuickSilver ... :D
Wanneer had je exact besteld?
 
  • Informative
Reactions: nico180
Ik heb vanochtend mijn MY LR laten omzetten naar een MYP. Eveneens volledig in het zwart. Aangezien in de LR met 20" velgen en acceleration boost wilde hebben was het prijsverschil al wat kleiner. Geen rationele keuze, maar gewoon de leukste keuze;)

Wat mij deed overtuigen was een proefritje in een MY LR uit Berlijn met 20" velgen. Ik vond het onderstel even stug als de performance, maar met minder 'finesse'. Daarmee bedoel ik dat de LR in mijn beleving altijd 'hard' is en de MYP juist ietsje soepeler op normaal wegdek, maar steviger op de momenten dat je dat nodig hebt. Met de 19" banden is de LR wel wat soepeler en zachter, daar heb ik eerder ook in gereden.
 
  • Like
Reactions: Niek
- Y's uit Berlijn zijn met die nieuwe stiksels
- Y's uit Shanghai en Berlijn hebben beiden dubbel glas voor en achter (Shanghai zijn de diktes iets anders)
- Y's hebben std achterbank verwarming

Wij twijfelen om de LR QuickSilver om te zetten naar een P QuickSilver ... :D
Wanneer had je exact besteld?

Dank voor je antwoord! Ik heb de kleur laten omzetten van zwart naar quicksilver op 28 oktober 2022.

Ten tijde van mijn bestelling was het verschil 3K, nu is dat 10K. Als je nadenkt over wat er nu (nog) echt anders is (topsnelheid, acceleratie en koplamp-technologie) dan vind ik dat een te groot prijsverschil.

Ik kleed mijn bestelling daarom juist helemaal uit, alleen quicksilver blijft behouden en dan op de Gemini velgen laten afleveren. De 10K besparing (die ook niet in m'n fiscale bijtelling terecht komt) besteed ik dan weer aan een verlagingsset waarvan ik zelf het comfort niveau kan bepalen, (in elk geval) de performance boost en een setje mooie 20" velgen. De 19" spuit ik zwart zonder de wielkappen en krijgen dan winterbanden.

Duimen dan maar dat 'ie uit Berlijn komt! Worden er eigenlijk C-versies geleverd hier in de kleur Quicksilver?
 
Last edited:
Worden er eigenlijk C-versies geleverd hier in de kleur Quicksilver?
Neen. QS (en Midnight Cherry Red) zijn voorlopig voorbehouden aan Berlijn.

Als je nadenkt over wat er nu (nog) echt anders is (topsnelheid, acceleratie en koplamp-technologie) dan vind ik dat een te groot prijsverschil.
Koplamp-technologie is overigens hetzelfde; zowel de LR als P uit Berlijn/Shanghai hebben matrix-koplampen, al worden deze (nog) niet ten volle benut.
 
De Y P komt al heeel lang niet meer uit China. Bovendien is de oude rood al een geruime tijd niet meer beschikbaar voor de Y P. Dus ik verwacht dat de LM hier oude info ter beschikking heeft.
Ja ik dacht ook dat de MYP altijd uit Berlijn komt. En had hier eveneens gelezen dat de rode pas laat worden opgestart. Vandaar dat deze mail me verwondert.
Nu, het is de LM wel menens want er is al een pre-inspectiemoment gepland om de schade aan mijn S te bekijken, en dit wordt ten laatste één maand voor de levering van de nieuwe gezet. Op de dag van de levering volgt dan een tweede inspectie.
Het zou me ergens wel verbazen dat de LM zich baseert op oude info, want ze leveren toch behoorlijk wat Tesla's uit.
 
Dank voor je antwoord! Ik heb de kleur laten omzetten van zwart naar quicksilver op 28 oktober 2022.

Ten tijde van mijn bestelling was het verschil 3K, nu is dat 10K. Als je nadenkt over wat er nu (nog) echt anders is (topsnelheid, acceleratie en koplamp-technologie) dan vind ik dat een te groot prijsverschil.

Ik kleed mijn bestelling daarom juist helemaal uit, alleen quicksilver blijft behouden en dan op de Gemini velgen laten afleveren. De 10K besparing (die ook niet in m'n fiscale bijtelling terecht komt) besteed ik dan weer aan een verlagingsset waarvan ik zelf het comfort niveau kan bepalen, (in elk geval) de performance boost en een setje mooie 20" velgen. De 19" spuit ik zwart zonder de wielkappen en krijgen dan winterbanden.

Duimen dan maar dat 'ie uit Berlijn komt! Worden er eigenlijk C-versies geleverd hier in de kleur Quicksilver?
Ik heb me dus een keer wijs laten maken dat die wieldoppen er juist op zitten voor betere aerodynamica. Weet niet of het waar, onzin of gewoon heel marginaal is, maar misschien nog iets om uit te zoeken. Ik heb zelf de Y laten wrappen in KPMF Excelsior Blue en er zwarte wieldoppen bij besteld van AliExpress
 
Die wieldoppen zitten er inderdaad op voor betere aerodynamica = dus iets meer bereik t.o.v. geen wieldoppen.

ca. 3,5% meer bereik met de doppen. Zie ook:

Laminar-Efficiency-Tests-02.png