Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Op 13 januari een MY LR QS besteld
Vorige weekend VIN bekend geworden en was de verwachte levering: 19 - 26 februari.
Afgelopen week is dit elke dag een dag opgeschoven :-(
Nu is dit 26 feb - 5 maart geworden….

Hebben anderen een soortgelijke ervaring?
Wat is de kans dat de auto nog deze week wordt uitgeleverd in Tilburg?
 
Op 13 januari een MY LR QS besteld
Vorige weekend VIN bekend geworden en was de verwachte levering: 19 - 26 februari.
Afgelopen week is dit elke dag een dag opgeschoven :-(
Nu is dit 26 feb - 5 maart geworden….

Hebben anderen een soortgelijke ervaring?
Wat is de kans dat de auto nog deze week wordt uitgeleverd in Tilburg?
De kans is heel groot aangezien er al een VIN gekoppeld is.
 
,
Ook ik heb op 5/2 een MYLR QS besteld, 19inch & zwart interieur. Benieuwd of we volgens dezelfde planning gaan ExtraT. Levertijd verschoven van februari - maart naar april 12 - jun 6 deze week. Maar sinds nu heb ik een VIN gekregen en is de start leverdatum op 24 februari komen te liggen, dus dan zou ik 'm gisteren al gehad kunnen hebben. Kortom, de verhalen van een 'bug' in het systeem zouden zo maar eens waar kunnen zijn en we gaan zien hoe hard de leverdata daadwerkelijk zijn. Nu moet ik nog achter de betaling en de verzekering aan voordat ik de levering ook kan inregelen.
Dat geeft dan moed Guido en fijn voor je. Bij mij zie ik nog geen verandering, in mijn account staat nog de bijgestelde leverperiode mei-juli. Afwachten maar 🤞
 
Ik ben toch ook wel benieuwd naar de leveringen. Ik heb op 8-2 een MY LR QS besteld. Levering stond op feb/ maart, maar volgens de tesla collega die me direct na bestelling belde zou dat eind maart worden. Vorige week verschoof de leverdatum plotseling naar 6 mei - 20 juli. Direct gemaild met Tesla en zij gaven aan dat het systeem niet goed was en levering nog steeds eind maart zou plaatsvinden. Maar ondertussen blijft de genoemde datum nog wel steeds staan. Wil Tesla niet stalken met mijn mail, maar zal ze eind deze week/ begin volgende week nog eens contacteren. Vooral ook omdat, wanneer je nu besteld, levering in maart/ april staat gepland:rolleyes:
 
Ik ben toch ook wel benieuwd naar de leveringen. Ik heb op 8-2 een MY LR QS besteld. Levering stond op feb/ maart, maar volgens de tesla collega die me direct na bestelling belde zou dat eind maart worden. Vorige week verschoof de leverdatum plotseling naar 6 mei - 20 juli. Direct gemaild met Tesla en zij gaven aan dat het systeem niet goed was en levering nog steeds eind maart zou plaatsvinden. Maar ondertussen blijft de genoemde datum nog wel steeds staan. Wil Tesla niet stalken met mijn mail, maar zal ze eind deze week/ begin volgende week nog eens contacteren. Vooral ook omdat, wanneer je nu besteld, levering in maart/ april staat gepland:rolleyes:
Laat aub weten wat eruit komt. Ik heb dezelfde auto besteld (die op de site op mrt-apr staat) maar kreeg 11-mei tot 25-jul door. En dat klopt, ik heb 11-feb besteld. :)

Wel spannend natuurlijk. Ik las op de internationale waiting room dat ik niet de enige ben die compulsief de levertijd in de app meerdere keren per dag bekijkt hahaha
 
  • Like
Reactions: QSilverbullet
Op 13 januari een MY LR QS besteld
Vorige weekend VIN bekend geworden en was de verwachte levering: 19 - 26 februari.
Afgelopen week is dit elke dag een dag opgeschoven :-(
Nu is dit 26 feb - 5 maart geworden….

Hebben anderen een soortgelijke ervaring?
Wat is de kans dat de auto nog deze week wordt uitgeleverd in Tilburg?
Ik kan deze nu vrijdag as. om 10:30 ophalen in Tilburg :)
Ik heb de indruk dat mijn verwachte leverdatum bleef doorschuiven omdat ik nog geen keuze had gemaakt om mijn auto in te ruilen bij Tesla (tegen hun aanbod) of zelf te verkopen. Nadat ik het Tesla aanbod had geweigerd, kon ik de betaling doen en ging het op eens in de versnelling.
 
Laat aub weten wat eruit komt. Ik heb dezelfde auto besteld (die op de site op mrt-apr staat) maar kreeg 11-mei tot 25-jul door. En dat klopt, ik heb 11-feb besteld. :)

Wel spannend natuurlijk. Ik las op de internationale waiting room dat ik niet de enige ben die compulsief de levertijd in de app meerdere keren per dag bekijkt hahaha
Haha, nee, ik ben ook in hetzelfde bedje ziek.. Zowel op de app al in mijn profiel dagelijks meerdere keren checken of ik al een VIN nr heb gekregen en/of de leverdatum terug aangepast is.. MYLR QS besteld op 3feb, levertijd (voorlopig) 12apr-26jun :cool:
 
Ik kan deze nu vrijdag as. om 10:30 ophalen in Tilburg :)
Ik heb de indruk dat mijn verwachte leverdatum bleef doorschuiven omdat ik nog geen keuze had gemaakt om mijn auto in te ruilen bij Tesla (tegen hun aanbod) of zelf te verkopen. Nadat ik het Tesla aanbod had geweigerd, kon ik de betaling doen en ging het op eens in de versnelling.
Dat klopt, mijn levering bleef ook "hangen" totdat ik het inruilaanbod had geaccepteerd (was laag maar andere inkopers nog veel lager).
 
Witte Model Y LR + trekhaak, besteld 16 februari als lease auto bij ALD
Sms eerste aflevering: 2 maart
Net gebeld en verzet naar: 8 maart

VIN: XP7YGCEK1PB0xxxxx - wat ik er zo van kan zien geproduceerd in Duitsland.
Het interne proces bij mijn werkgever ging even in de soep doordat ik al half in het proces zat en er de prijsverlaging overheen kwam, maar de levering gaat ineens bovenverwachting snel (yay! :))
 
  • Like
Reactions: QSilverbullet
Witte Model Y LR + trekhaak, besteld 16 februari als lease auto bij ALD
Sms eerste aflevering: 2 maart
Net gebeld en verzet naar: 8 maart

VIN: XP7YGCEK1PB0xxxxx - wat ik er zo van kan zien geproduceerd in Duitsland.
Het interne proces bij mijn werkgever ging even in de soep doordat ik al half in het proces zat en er de prijsverlaging overheen kwam, maar de levering gaat ineens bovenverwachting snel (yay! :))
Ik heb dezelfde configuratie maar dan via Leaseplan. In september 2022 Y RWD besteld, na prijsverlaging geannuleerd en uiteindelijk op 14 februari Y LR besteld. Ophalen 1 maart, nog geen telefoontje dat het later wordt 🤞. Ik heb alleen een RN gekregen. Waar heb jij de VIN gevonden?
 
Ik heb dezelfde configuratie maar dan via Leaseplan. In september 2022 Y RWD besteld, na prijsverlaging geannuleerd en uiteindelijk op 14 februari Y LR besteld. Ophalen 1 maart, nog geen telefoontje dat het later wordt 🤞. Ik heb alleen een RN gekregen. Waar heb jij de VIN gevonden?
als er een VIN toegekend is dan staat die gewoon in uw account op dezelfde pagina van de RN
 
Ik heb dezelfde configuratie maar dan via Leaseplan. In september 2022 Y RWD besteld, na prijsverlaging geannuleerd en uiteindelijk op 14 februari Y LR besteld. Ophalen 1 maart, nog geen telefoontje dat het later wordt 🤞. Ik heb alleen een RN gekregen. Waar heb jij de VIN gevonden?
Het verzetten is vanuit mijn kant omdat ik een weekje in de sneeuw aan het spelen ben 🫣

De VIN heb ik gevraagd toen ik de TA aan de lijn had om de afspraak te verzetten, die kon ze zo via SMS naar me toe sturen
 
  • Like
Reactions: hans_3333
Het verzetten is vanuit mijn kant omdat ik een weekje in de sneeuw aan het spelen ben 🫣

De VIN heb ik gevraagd toen ik de TA aan de lijn had om de afspraak te verzetten, die kon ze zo via SMS naar me toe sturen
Ok, dat had ik verkeerd geïnterpreteerd. Ik vermoed dat die van mij ook een XP7 zal zijn, ik heb ergens gelezen dat alle LR wit/zwart momenteel uit Berlijn komen, of in ieder geval met 19" velgen. Ik laat mij woensdag verrassen :)
 
  • Like
Reactions: Flummox
Goedenavond, lees al even mee maar nu toch maar een account aangemaakt.
Zijn er toevallig mensen die begin februari een witte MY, 19" met zwart interieur en trekhaak hebben besteld?
Had namelijk het idee dat er meerdere al zijn uitgeleverd of in ieder geval een VIN hebben.

Maurice
 
Goedenavond, lees al even mee maar nu toch maar een account aangemaakt.
Zijn er toevallig mensen die begin februari een witte MY, 19" met zwart interieur en trekhaak hebben besteld?
Had namelijk het idee dat er meerdere al zijn uitgeleverd of in ieder geval een VIN hebben.

Maurice
Ik, zelfde configuratie als jij. Besteld op 30 januari. Levering voorzien 9 - 21 maart. VIN sinds een week zichtbaar in de account.

edit: MY RWD
 
Geduld allemaal, ze zijn onderweg... althans de witte: (op A73 rond 16:30)
1677608606706.png
 
  • Like
Reactions: Flummox