Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Is alles inmiddels hersteld bij RDW? Hoe lang heeft het geduurd? Bij mij een vergelijkbaar issue. Foutieve hogere cat. prijs registratie bij RDW, dus moet hogere bijtelling betalen als het niet wordt hersteld. Vanuit Tesla roepen ze " het komt goed". Maar geven niet concreet aan wanneer eea hersteld wordt. Nog anderen ervaring met vergelijkbaar issue? Wordt het voor of na aflevering hersteld?
Is alles inmiddels hersteld bij RDW? Hoe lang heeft het geduurd? Bij mij een vergelijkbaar issue. Foutieve hogere cat. prijs registratie bij RDW, dus moet hogere bijtelling betalen als het niet wordt hersteld. Vanuit Tesla roepen ze " het komt goed". Maar geven niet concreet aan wanneer eea hersteld wordt. Nog anderen ervaring met vergelijkbaar issue? Wordt het voor of na aflevering hersteld?
Voor zover ik de gegevens kan zien bij de RDW kloppen die niet. Betreft vooral de gegevens over vermogens. Het lijkt alsof de configuratie met twee assen, die elk apart door een motor worden aangedreven, niet in het systeem van de RDW passen. Alleen vermogen op vooras is terug te vinden. Grappige is dat dit bij verzekeraars weer naar boven komt als MY RWD i.p.v. LR met AWD. Tesla houdt overigens vol goede gegevens te hebben aangeleverd bij RDW en ik heb een “EC certificate of confirmity” bij aflevering ontvangen met juiste gegevens en die bij mijn verzekeraar aangereikt om gedoe later te voorkomen. Verzekeraar is hiermee akkoord gegaan.
 
  • Like
Reactions: IvCh
Ik heb heb ik net de betaling overgemaakt en levering van mijn auto staat gepland over een week, helemaal fijn.
Echter, nu zie ik diverse nieuwe voorraadmodellen model Y met ruim 3.000 euro korting op de Tesla website, met zelfde configuratie.
Waardoor ik mij afvraag, zou het nog mogelijk zijn om te switchen en zo die korting mee te pakken. Iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb heb ik net de betaling overgemaakt en levering van mijn auto staat gepland over een week, helemaal fijn.
Echter, nu zie ik diverse nieuwe voorraadmodellen model Y met ruim 3.000 euro korting op de Tesla website, met zelfde configuratie.
Waardoor ik mij afvraag, zou het nog mogelijk zijn om te switchen en zo die korting mee te pakken. Iemand hier ervaring mee?
Had je bericht gekregen wanneer je kon afhalen en daarna betaald of eerst betaald en daarna het bericht voor afhalen gekregen.
Ik heb bv mijn inruilbod geaccepteerd en aflevering blijft staan van 10 tm 17 mrt. Nog geen gerichte afhaaldatum/tijd.
 
Hier een update waar misschien anderen ook nog iets aan hebben die eerdaags hun auto kunnen ophalen.
Ik zag bij de voorraad / snel leverbare modellen een auto met exact dezelfde samenstelling als die ik had besteld en ook op dezelfde locatie.
Dat was in dit geval Utrecht en had een aangepaste verlaagde prijs.
Vanmorgen met Purmerend gebeld om mijn bestelling om te zetten naar de afgeprijsde auto.
Kreeg wel netjes aangegeven dat dan de levering later zou worden en niet komende donderdag.
Zojuist terug gebeld en kan gewoon mijn eerste auto ophalen komende donderdag en mijn factuur wordt aangepast naar de verlaagde prijs.
Die had ik nog niet eerder gehoord!

Maar goed helemaal blij hier, goed bezig Tesla.
 
Ik had al een afhaaldatum/tijd gekregen en toen betaald.
Ik krijg net sms binnen, moet niet gekker worden. Afhalen op donderdag. In de app aangegeven Tilburg en nu ophalen in Utrecht. Heel apart.
Idd ook maar de factuur betalen dan. Ik heb ook nog de voorraad lijst bekeken maar geen MY LR wit 20" met korting. Ik laat het maar zo staan. Vergeleken met 4 mnd geleden heb ik al een flinke kortingen. Bedoeling was eigenlijk al eind vorig jaar over te stappen naar MY.
Donderdag de ice eruit en de batterij erin.:cool: Happy.
 
Net de offerte binnen om mijn model 3 LR om te ruilen voor een model Y LR. Benieuwd wat de vooruitgang is in 3 jaar mbt hardware (stuurverwarming, dubbel glas, electrische achterklep, matrix lampen, ?). Ik ben tevreden over mijn huidige auto, maar miste een trekhaak. Door de leaseplan actie kon ik omruilen zonder extra kosten.
 
  • Like
Reactions: Blackbelt
Net de offerte binnen om mijn model 3 LR om te ruilen voor een model Y LR. Benieuwd wat de vooruitgang is in 3 jaar mbt hardware (stuurverwarming, dubbel glas, electrische achterklep, matrix lampen, ?). Ik ben tevreden over mijn huidige auto, maar miste een trekhaak. Door de leaseplan actie kon ik omruilen zonder extra kosten.
Stuurverwarming is erg fijn. De auto is ook een stuk stiller, ook geluid vanuit de motoren. De stoelen zijn steviger en fijnere zit (hoger). Afwerking is gewoon een stuk beter. Matrix lampen zijn voor mij nog niet een vooruitgang omdat deze slecht afgesteld stonden. Elektrische achterklep is ook fijn.
Zit hem ook in de kleine dingen zoals dat de frunk een stuk makkelijker sluit, geluid van de deuren. De vakken in de deuren welke niet meer van hard plastic zijn maar zacht bekleed.

Nadelen t.o.v. de 2019 Model 3:
- De binnenspiegel is kleiner en ook overdag sterk gedimd doordat de achterruit gedimd is.
- Ontbreken van bakjes in middenconsole (aftermarket op te lossen)
- Ontbreken van mat in de frunk (aftermarket op te lossen)
- Stoel in het midden is een stuk steviger dan in de Model 3, minder comfortabel.
- Uiteraard ontbreken van USS. Ik moet het nog maar zien met Tesla Vision. Ik heb ook 4 jaar geen verbeteringen aan FSD gezien, dus ik geloof er niet meer in.

Ondanks de nadelen is de Model Y wel beduidend een betere auto, ga je veel plezier van beleven.
 
  • Like
Reactions: Kiprich
Hier een update waar misschien anderen ook nog iets aan hebben die eerdaags hun auto kunnen ophalen.
Ik zag bij de voorraad / snel leverbare modellen een auto met exact dezelfde samenstelling als die ik had besteld en ook op dezelfde locatie.
Dat was in dit geval Utrecht en had een aangepaste verlaagde prijs.
Vanmorgen met Purmerend gebeld om mijn bestelling om te zetten naar de afgeprijsde auto.
Kreeg wel netjes aangegeven dat dan de levering later zou worden en niet komende donderdag.
Zojuist terug gebeld en kan gewoon mijn eerste auto ophalen komende donderdag en mijn factuur wordt aangepast naar de verlaagde prijs.
Die had ik nog niet eerder gehoord!

Maar goed helemaal blij hier, goed bezig Tesla.
Hier ook verlaagde prijs, dank voor de tip!
 
Voor zover ik de gegevens kan zien bij de RDW kloppen die niet. Betreft vooral de gegevens over vermogens. Het lijkt alsof de configuratie met twee assen, die elk apart door een motor worden aangedreven, niet in het systeem van de RDW passen. Alleen vermogen op vooras is terug te vinden. Grappige is dat dit bij verzekeraars weer naar boven komt als MY RWD i.p.v. LR met AWD. Tesla houdt overigens vol goede gegevens te hebben aangeleverd bij RDW en ik heb een “EC certificate of confirmity” bij aflevering ontvangen met juiste gegevens en die bij mijn verzekeraar aangereikt om gedoe later te voorkomen. Verzekeraar is hiermee akkoord gegaan.
Dit is ook wel een punt van zorg voor mij. Ik heb de Tesla besteld in jan (na de verlaging van de prijs), en krijg hem op verzoek in mei omdat dan mijn huidige MX uit de lease loopt. (kon hem eigenlijk 3 dagen later al ophalen). De vraag is wanneer en op basis waarvan bepaalt Tesla de catalogusprijs bij RDW (is dat contractmoment, aflevermoment of wat anders?. Ik koop hem zakelijk op mijn BV dus bijtelling is naast verzekering een issue.
 
Voor zover ik de gegevens kan zien bij de RDW kloppen die niet. Betreft vooral de gegevens over vermogens. Het lijkt alsof de configuratie met twee assen, die elk apart door een motor worden aangedreven, niet in het systeem van de RDW passen. Alleen vermogen op vooras is terug te vinden. Grappige is dat dit bij verzekeraars weer naar boven komt als MY RWD i.p.v. LR met AWD. Tesla houdt overigens vol goede gegevens te hebben aangeleverd bij RDW en ik heb een “EC certificate of confirmity” bij aflevering ontvangen met juiste gegevens en die bij mijn verzekeraar aangereikt om gedoe later te voorkomen. Verzekeraar is hiermee akkoord gegaan.

Dit is ook wel een punt van zorg voor mij. Ik heb de Tesla besteld in jan (na de verlaging van de prijs), en krijg hem op verzoek in mei omdat dan mijn huidige MX uit de lease loopt. (kon hem eigenlijk 3 dagen later al ophalen). De vraag is wanneer en op basis waarvan bepaalt Tesla de catalogusprijs bij RDW (is dat contractmoment, aflevermoment of wat anders?. Ik koop hem zakelijk op mijn BV dus bijtelling is naast verzekering een issue.
IK heb een nieuw topic aangemaakt over dit onderwerp: proces herstellen foutieve RDW registratie Tesla en ja, het is een punt van zorg. Prijs van het aflevermoment (inschrijving "1e eigenaar") van de auto bepaalt de hoogte van de cat. prijs die op RDW komt. RDW registratie is de bron voor de verzekering en bijtelling.
 
Last edited:
Deze ochtend bericht gehad dat levering van aanstaande vrijdag uitgesteld moet worden door logistieke problemen. Nog iemand die bericht over gehad heeft?

Mijn eerste levermoment was gepland om 25/2 en ondertussen al enkele malen uitgesteld. Toch uitdagend om een Tesla geleverd te krijgen. Het lijkt alsof ze de logistiek niet meer te baas kunnen sinds de prijsdalingen.
 
  • Like
Reactions: Blackbelt